.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 07:10:49

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 13:46:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Baskecior napisał(a):
Lezy odpowietrzenie komory korbowej lub wtryskiwacze.
Po 400 kkm przzebiegu wtryski maja prawo tak sie zachowywac.
Co do falowania - nadal podtrzymuje problemy z nastawnikiem.Proponuje zmierzyc cisnienie pod czapeczka ... Ale nie zalozycielowi tematu ...


To co we końcu - odpowietrzenie komory korbowej (jak sprawdzić/udrożnić), problem z nastawnikiem czy te wtryski ?

Jeżeli najbardziej prawdopodobne te wtryski to rozumiem, że 5-ty cylinder to ten najbliżej kabiny czy zderzaka ?

PS.
Oczekuję przesyłki manometru więc kompresję wkrótce będę znał.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 19:05:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Może zamienisz te wtryskiwacze wreszcie ? Nie będziesz miał problemu z uszczelnieniem i jest to 20 minut pracy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lip.2010 19:53:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Pogrzebałem dziś przy silniku - błąd alternatora się już nie pojawia - prawdopodobnie te zaśniedziałe konektory były przyczyną.

Wtryski zamienione miejscami 1 z 5. Na 5 cylindrze wtryskiwacz suchy z przypalonym nagarem, prawdopodobnie zatkana większość otworków - rozebrany i wyczyszczony - dysze już drożne, w środku wygląda jak nówka.
Na 1 cylindrze (od strony zderzaka to rozumiem pierwszy?) był wilgotny i sprawiał wrażenie że jest wszystko ok.

Niestety po zamianie miejscami dalej miele nierówno - nawet bardziej, jest to już słyszalne z zewnątrz samochodu i co ciekawe zaraz po uruchomieniu mniej, jak zaczyna nabierać temperatury - wyraźniej..

Logi:
http://vw-passat.pl/vaglog/1275

Panowie i co dalej - wyniki z VAG-a jak sie przyglądam nawet gorsze niż były.
Dziś jeszcze rozbiorę i wyczyszczę ten pierwszy wtryskiwacz - może jest mokry z ON z tego powodu, że jest nieszczelny - leje pomiędzy obudową a końcówką, może z 4-tym jest to samo i przez to wskazania VAG-a wysokie na tych cylindrach ???

Kompresja 4-ty cylinder - 31bar; 5-ty cylinder 30bar

Kat wtrysku nieco zmniejszyłem, jest teraz pomiędzy średnią a górną wartością dla AAT - palenie nieco gorsze, będzie trzeba ustawić większy.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Ostatnio edytowano 12.lip.2010 13:55:34 przez pawelb, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2010 12:56:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zmierz dla pewności kompresję na wszystkich garach, tak abyśmy mogli ostatecznie wykluczyć tę teorię.
Jeśli pomiar ciśnień pokaże, że na wszystkich cylindrach mamy po ok 30 barów - dół silnika jest zdrów i zaczynamy szukać na górze.
Jeśli brakuje szczelności między wtryskiem a głowicą skończy sie to źle ...
Jak najszybciej usuń awarię - potrzebne będą kompresor, odkurzacz, nowe podkładki pod wtryski ...
Co do kąta wtrysku - miałeś dobrze ustawiony i nie powinieneś go korygować.


PS: używaj opcji EDYTUJ i nie pisz posta pod postem ...
Scal 2 powyższe posty w jeden ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lip.2010 02:07:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Kompresja pomierzona - ok 30 bar.
Końcówki wtrysków wszystkie wymienione na nówki (0.210). Podkładki nówki.

Silnik nadal pracuje nierówno na wolnych obrotach.

Co ciekawe po odpaleniu przez ok 1min. jest ok., pracuje ładnie, w 013 wskazania mało stabilne - ale to chyba norma tuż po odpaleniu ?

Gdy zaczyna nabierać temperatury już po tej max 1min. zaczyna się problem, w 013 pokazuje po wymianie rozpylaczy spore wartości - tym razem dodatnie i ujemne na poszczególnych cylindrach, nie wyłącznie dodatnie jak przed wymianą wtrysków.
http://vaglog.rtnet.pl/pablo77_18591.html


Co ciekawe, po obciążeniu silnika (ogrzewaną szybą i podgrzewanymi fotelami)
znacznie się poprawia sytuacja, równomierność pracy nieporównywalna !


Spróbowałem zwiększyć dawkę paliwa wolnych obrotów - wskazania w VAG w 001 były bardzo niestabilne i wahały się w granicach 2,2-3,8, zmieniłem dawkę na ok 3,8-4,1 (login 12233, kanał 1) i jest znaczna poprawa w równomierności pracy silnika choć znaczne rozbieżności w 013 pozostały. Nie jestem w stanie podnieść spod VAG-a dawki do optymalnej wartości 4,5.
http://vaglog.rtnet.pl/pablo77_18590.html


Co dalej ?

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 18:02:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Pozostaje kwestia nastawnika dawki paliwa jak wspominałem na początku. Skup się na pompie wtryskowej. Silnikowi brakuje paliwa.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 20:16:29 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Uff przeczytalem caly ten wątek.
Niezle sie Panowie napierniczacie wiedzą. No i ta teoria Lotusa o niskim cisnieniu sprezania poszła w las. Stad pewnie cisza z jego strony w temacie.

Osobiscie zamiast podmieniac wtryski skupiłbym sie na wyczyszczeniu nastawnika.
Po tej robocie porownałbym 01 i 013 stat przed i po czyszczeniu.
Jest 90% szans ze "falowanie" obrotów zniknie.

Pozdrawiam

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 22:32:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Powiem tak, falowania i to jakby na słuch pomijanie cylindrów po zmianie dawki (podobno zmniejszeniu przez adaptację jak opisałem powyżej choć nie rozumiem dlaczego więcej mg/suw to niby mniej paliwa ??? - może ktoś zgłębił ten temat) niemal ustało !

Stare wtryski na moje oko i w czasie czyszczenia jednej z końcówek miały poprzytykane niektóre otworki.

Potwierdzają taka możliwość wypowiedzi na tym forum i nie tylko na tym, że takie (wszystkie dodatnie) korekty w 013 spadły do normalnego poziomu po czyszczeniu wtryskiwaczy czy to dodatkami do paliwa czy innymi metodami.

Piszę niemal bo jest jednak nieco większy poziom wibracji niż przed usterką zwłaszcza z załączoną klimą a z nowymi końcówkami wtrysków te korekty są już jak w logu pokazałem - na przemian duży plus/duży minus itd - zupełnie inne niż były ?

Pompa to ostateczność bo roboty z tym trochę jest i można coś przy okazji spieprzyć - muszę poczekać na urlop, względnie mogę wlać jeszcze coś lepszego do paliwa niż K2.

Co do teorii z niskim sprężaniem - warto było sprawdzić, choć nie jest to łatwe, zwłaszcza dostęp do 1 i 2 cylindra.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 22:48:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zmniejszenie dawki w adaptacjach skutkuje podaniem większej ilości paliwa. Jest tak i już :)
Włączenie obciążenia w postaci ogrzewania szyby czy klimy skutkuje podaniem większej ilości paliwa przez ECU - stąd w 013 amplituda korekcji będzie niższa.
Na oko ... chłop w szpitalu ... etc.
Skupmy się na faktach.

Twojemu autku brakuje paliwa a winna jest mieszanina syfu łamane przez opiłki w nastawniku dawki paliwa w pompie wtryskowej. Na wolnych obrotach ilość paliwa jest niewystarczająca do uzyskania stabilnej pracy.
Niepotrzebnie dotykałeś wtrysków i martwiłeś się o dół silnika ... na skutek pieprzenia szamana który chciał Cię zaciągnąć do swojego warsztatu w Łodzi ...

OT: czekam aż Pan Lotus odszczeka to co napisał o Baskecie ... are there cohones present ?
/OT

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 08:38:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Baskecior napisał(a):
Twojemu autku brakuje paliwa a winna jest mieszanina syfu łamane przez opiłki w nastawniku dawki paliwa w pompie wtryskowej. Na wolnych obrotach ilość paliwa jest niewystarczająca do uzyskania stabilnej pracy.



Coś ta teoria się kupy nie trzyma - skoro brakuje paliwa to poprawną pracę powinno przywracać zwiększenie dawki paliwa czyli zmniejszenie wskazań dawki wolnych obrotów przy pomocy adaptacji lub przesunięcia nastawnika pompy - czyż nie ?

W wibracje występowały właśnie wtedy, gdy ta dawka była duża (odczyt z Vaga mały) i ograniczyłem je przez jej zmniejszenie !

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 11:15:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
:596: Lotus, kurier i kwiaty dla Baseta !

pawelb, zmiany dawki, a fizyczne "skupcenie" nastawnika pompy coś zmieni?
pozdrawiam.

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2010 14:31:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
pawelb napisał(a):
Baskecior napisał(a):
Twojemu autku brakuje paliwa a winna jest mieszanina syfu łamane przez opiłki w nastawniku dawki paliwa w pompie wtryskowej. Na wolnych obrotach ilość paliwa jest niewystarczająca do uzyskania stabilnej pracy.



Coś ta teoria się kupy nie trzyma - skoro brakuje paliwa to poprawną pracę powinno przywracać zwiększenie dawki paliwa czyli zmniejszenie wskazań dawki wolnych obrotów przy pomocy adaptacji lub przesunięcia nastawnika pompy - czyż nie ?

W wibracje występowały właśnie wtedy, gdy ta dawka była duża (odczyt z Vaga mały) i ograniczyłem je przez jej zmniejszenie !

Im niższe wskazanie w adaptacjach tym wyższa dawka, po prostu gmerając w adaptacjach oszukujesz sterownik silnika ...
Po drugie ... gmeranie przy niesprawnym nastawniku poprawia sytuacje tylko na chwilę ...
Próbując ustawić się we właściwym położeniu natrafia na opór, im niższe napięcie tym mu trudniej. Stąd falowanie na niskich obrotach, gdzie żądane napięcie jest o kilkaset mV niższe niż być powinno.
Stąd falowanie.
Reszta juz została napisana. Powodzenia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2010 17:46:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Pompkę mam od pewnego czasu wyczyszczoną - jeżdżę i nic nie szarpie, nie wibruje ale wskazania w bloku 13 nie są rewelacyjne na jednym cylindrze - który to cylinder w kolejności niedomaga - patrząc na samochód od przodu bo już sam nie wiem gdzie szukać problemu.

Tak to teraz wygląda.
http://img710.imageshack.us/i/vag013.gif/

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.paź.2010 20:48:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
pawelb napisał(a):
Pompkę mam od pewnego czasu wyczyszczoną - jeżdżę i nic nie szarpie, nie wibruje ale wskazania w bloku 13 nie są rewelacyjne na jednym cylindrze - który to cylinder w kolejności niedomaga - patrząc na samochód od przodu bo już sam nie wiem gdzie szukać problemu.

Tak to teraz wygląda.
http://img710.imageshack.us/i/vag013.gif/


Mówiąc kolokwialnie olej temat. Stare auto nie ma co szukać miodu. Wszystko jest w normie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 08:30:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Teraz to piszesz jak klasyczny przypadek mechanika z mojej okolicy :)

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 08:44:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
pawelb napisał(a):
Teraz to piszesz jak klasyczny przypadek mechanika z mojej okolicy :)


Nie odbieraj tego tak, po prostu korekcje w 013 sa wypadkową tak wielu czynników, ze niejednokrotnie możesz stanąć na głowie, zjeść beczkę soli, i stracić mnóstwo nerwów nim dojdziesz czemu jeden cylinder odbiega od pozostałych. Na Twoim miejscu na prawdę bym się nie przejmował tym. Zwłaszcza, że jak sam mówisz bardzo dużo już zrobiłeś, a niepokojące Cię objawy ustąpiły. Wyjmij wtrysk, poczyść gniazdo, w którym siedział, włóż z powrotem i już korekcje się zmienią. Możesz mieć trochę nagary i już korekcje idą w górę (właściwie w tym wypadku w dół). 013 to trochę taka grupa, którą się sprawdza dla własnego samozadowolenia, bo fajnie wygląda jak wartości są wszędzie bliskie 0. Mówiąc w skrócie moim zdaniem powinieneś już to zostawić w spokoju i cieszyć się jazdą, jeśli oprócz podwyższonej wartości w 013 nie ma innych objawów.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 09:15:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
pawelb napisał(a):
Pompkę mam od pewnego czasu wyczyszczoną - jeżdżę i nic nie szarpie, nie wibruje ale wskazania w bloku 13 nie są rewelacyjne na jednym cylindrze - który to cylinder w kolejności niedomaga - patrząc na samochód od przodu bo już sam nie wiem gdzie szukać problemu.

Tak to teraz wygląda.
http://img710.imageshack.us/i/vag013.gif/

Odczytując wskazanie: cylinder względem którego ECU mierzy moc, ma jej zbyt wiele.
Moja teoria brzmi tak:
1) Stary motor, który na tym właśnie cylindrze puszcza więcej oleju niż na innych stąd nadmiar mocy.
2) Wtryskiwacze zebrały sporo nagaru i nie przepuszczają odpowiedniej ilości paliwa.
3) Pompa wtryskowa nie jest już pierwszej młodości.

Wskazania w 013 są w normie fabrycznej. Jeśli silnik pracuje prawidłowo, nie kopci, z rana uruchamia się prawidłowo, ma moc - nie szukaj na siłę kłopotów.
Oczywiście można poprawić sobie humor i próbować wygładzić wskazania w 013, ale ... chyba szkoda pieniędzy na podwajanie wartości samochodu ...

Zatankuj sobie Vervy na Orlenie i jeszcze raz odczytaj korekcje. Zobaczysz że po każdym tankowaniu lepszego paliwa ulegną zmianie ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.paź.2010 13:56:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
Ok, norma to zdaje się 0,4 odchyłki, ale racja - jeżeli nic się nie dzieje to chyba dam spokój.
Jedyne co zrobię to przeczyszczenie tego wtrysku, na którym są te podwyższone wskazania - tylko musiał bym wiedzieć który to jest.

Wg polskiego Vaga to nie jest cylinder nr 3 - jak mogło by sugerować wskazanie VAG-a, a cylinder nr 1 - czy tak jest w istocie ?
http://img508.imageshack.us/i/plvag013.gif/

Co do puszczania oleju na jednym cylindrze - to raczej wykluczone, nie wiem ile miałby go puszczać, aby to miało w pływ na zwiększenie mocy tego cylindra ale ja pomiędzy wymianą oleju co 10-15tys nie robię żadnych dolewek, więc można powiedzieć, że silnik bierze tyle olejku jak nowy.


Do idealnej pracy silnika brakuje mi tylko idealnego palenia - 5-10 st. bez świec żarowych - tu muszę niestety lekko zakręcić i w związku z tym pytanie - jak sprawują się dostępne na allegro moduły ułatwiające rozruch ciepłego silnika przez zwiększenie dawki startowej - czy ktoś miał z tym do czynienia ?
http://allegro.pl/chip-ulatwiajacy-rozr ... 02123.html

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: