.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 15:47:30

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI ASV] Logi do oceny, czyli poszukiwania winowajcy
PostNapisane: 20.lis.2010 17:04:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Witam!
Dawniej zdarzało się to sporadycznie, ale od pewnego czasu regularnie przy każdym wyjeździe za miasto trafiają mi się tryby awaryjne.
Proszę o pomoc w zidentyfikowaniu winowajcy problemu. W tym celu poniżej moje spostrzeżenia i przede wszystkim logi do oceny.

Odczyt błędów:
2 Faults Found:
1)
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-00 - -
Opis błędu na stronie Ross-Tech
To co ja zauważyłem u siebie, a jest opisane w wiki to:
"Przy ciepłym silniku (90 °C) temperatura silnika nagle spada (70 °C) i powoli wraca do 90 °C."
2)
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Opis błędu na stronie Ross-Tech
To co ja zauważyłem u siebie, a jest opisane w wiki to:
"Tryb awaryjny"
subiektywnie "Słabsze auto"

Logi:
Robiłem dwukrotnie:
- seria 1 - robiłem bez pomocy, więc logi dynamiczne zaczynają się od "pierwszego biegu" - do analizy trzeba brać pod uwagę wyniki tak od połowy, gdzie był już "trzeci bieg"; logi dynamiczne z małą częstotliwością, bo robione po kilka grup równocześnie
- seria 2 - logi dynamiczne robione z pomocą, więc zaczynają się od 3ciego biegu, każda grupa robiona osobno - większa częstotliwość wpisów; brak logów temperatury na zimnym silniku

Niestety w obu seriach logi dynamiczne kończą się przy około 4000RPM, bo od tego momentu chyba wskakiwał "notlauf" i na osiągnięcie kolejnych 200 czy 500RPM zabrakłoby mi drogi.

Obrazy podaję albumami, w których jest po kilka zdjęć z grupy, żeby tu nie było za dużo linków:
Seria 1 - Temperatury
Seria 1 - Normalnie
Seria 1 - Basic Settings
Seria 1 - Dynamicznie

Seria 2 - Temperatury
Seria 2 - Normalnie
Seria 2 - Basic Settings
Seria 2 - Dynamicznie

Będę bardzo wdzięczny za rzeczowe uwagi i sugestie od czego zacząć doprowadzanie auta do porządku.

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 17:13:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Leży połączenie elektryczne czujnika temp. ew. sam czujnik.
Leżą kierownice spalin w vnt. Wyjąć, wyczyścić, złożyć ew., wymienić.
Niemniej motor coś słabawy, bo 1,5 bara pojawia się dopiero przy 3000 rpm ...
W zdrowych motorach przy zapieczonych vnt ten wynik uzyskujemy już przy 2000 rpm ... :)
Powodzenia.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 18:41:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Baskecior napisał(a):
Leży połączenie elektryczne czujnika temp. ew. sam czujnik.

A gdzie ten czujnik się znajduje w 1.9TDI ASV? Jak go rozpoznać?
Cytuj:
Leżą kierownice spalin w vnt. Wyjąć, wyczyścić, złożyć ew., wymienić.
Niemniej motor coś słabawy, bo 1,5 bara pojawia się dopiero przy 3000 rpm ...
W zdrowych motorach przy zapieczonych vnt ten wynik uzyskujemy już przy 2000 rpm ... :)

A'propos słabawości, to czy zatkany katalizator nie mógłby być winowajcą?
Pytam, bo tuż przed tym, jak auto zaczęło się robić mułowate, to wydmuchało mi rurę wydechową tuż przed katalizatorem - wspawałem tam potem łącznik w postaci fragmentu rury.

I jeszcze pytanie:
Po który logach poznajemy, że to kierownice spalin a nie np. zawór N75 (jego początkowo bardziej podejrzewałem)? - w opisie robienia logów znajdujacym się na forum, nie doczytałem tego albo nie zrozumiałem :>

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 13:13:20 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Zawalony katalizator moze powodowac zaburzenia w regulacji cisnienia doladowania.
Dobrze by bylo go wyrwac z puchy.... silnik by odetchnął.
Mozesz te robote polaczyc z czyszczeniem kierownic VTG.

Pozdr

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 13:48:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Katalizator można wywalić z marszu, ale on nie ma nic wspólnego z 1,5 barowym boostem ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 13:56:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
przemik napisał(a):
Zawalony katalizator moze powodowac zaburzenia w regulacji cisnienia doladowania.
Dobrze by bylo go wyrwac z puchy.... silnik by odetchnął.

No tak, tylko skąd mieć pewność, że katalizator jest przytkany?
Nie chciałbym robić czegoś, co jest niepotrzebne.
I pytanie: czy się go generalnie pozbyć czy wymienić na nowy?

Cytuj:
Mozesz te robote polaczyc z czyszczeniem kierownic VTG.

Czy jestem czyszczenie sam w stanie wykonać, jeśli tego dotąd nie robiłem (zazwyczaj staram się wszystko sam robić o ile nie ogranicza mnie dostęp do specyficznych narzędzi) czy też lepiej bym się udał do kogoś obeznanego z tematem?

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 13:59:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Katalizator się wywala , chyba że stać Cię na nowy, ale to spory koszt - o szczegóły pytaj w ASO.
Co do czyszczenia kierownic spalin - jeśli w ogóle się o to pytasz , daj spokój i zleć tą robotę fachowcom.
Sugeruję wysłać turbo do warsztatu zajmującego się regeneracją z prośbą o wymianę kierownic na nowe - czyszczenie starych nie zawsze przynosi oczekiwany efekt - wżery niekiedy są tak duże że awaria powraca prędzy j czy później.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 14:03:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Baskecior napisał(a):
Katalizator można wywalić z marszu, ale on nie ma nic wspólnego z 1,5 barowym boostem ...

A jakie mogą być przykładowe przyczyny?
30tys. km temu było wzorowo:
Logi i ich ocena sprzed 3 lat
a cały czas byłem grzeczny, może zbyt grzeczny :):

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 14:07:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Qgar napisał(a):
a cały czas byłem grzeczny, może zbyt grzeczny :):

To jest odpowiedź. :)
Nie jesteś pierwszy i ostatni, który jeżdżąc stylem PSJ zabił kierownice spalin.
Klasyka w silnikach z vnt i dziadkami za kółkiem ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 14:22:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Baskecior napisał(a):
Co do czyszczenia kierownic spalin - jeśli w ogóle się o to pytasz , daj spokój i zleć tą robotę fachowcom.

Zawsze pytam, szukam informacji w necie, a potem ze zdobytą wiedzą sam się zabieram do roboty. Może i tu musi być ten pierwszy raz :-)
Wstrzymać mnie mogą kwestie techniczno-warsztatowe lub nieopłacalność stosunku poświęcenia mojego czasu do ceny za zleconą pracę :-)

Cytuj:
Sugeruję wysłać turbo do warsztatu zajmującego się regeneracją z prośbą o wymianę kierownic na nowe - czyszczenie starych nie zawsze przynosi oczekiwany efekt - wżery niekiedy są tak duże że awaria powraca prędzy j czy później.

Mocno wymiana może wpłynąć na koszt w stosunku do samego czyszczenia?

Cytuj:
Nie jesteś pierwszy i ostatni, który jeżdżąc stylem PSJ zabił kierownice spalin.
Klasyka w silnikach z vnt i dziadkami za kółkiem

W tym wieku i już przyszło mi zostać dziadkiem, a ja po prostu wykorzystuję płynność jazdy między światłami w mieście i niestety sporadycznie wypuszczam się za miasto, gdzie już jeżdżę mniej grzecznie.
Ale postaram się poprawić i już więcej nie grzeszyć tą grzecznością :-)

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 16:08:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Co do wymiany kierownic - to podlega regeneracji i tylko nieuczciwe warsztaty ich nie wymieniają, jeśli widzą że wżery są znaczącej wielkości.
W razie czego dam Ci namiary na solidną firmę, w której regenerowałem już kilka turbin.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 20:58:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 12:40:54
Posty: 117
Lokalizacja: 3miasto
Osobiscie nie wysylalbym tej turbiny na regeneracje ! Po co....
tylko wyczyscic kierownice i ew zrobic tam porzadek z gruszka.
Regeneracja turbiny (wymiana wyrnikow, uszczelnien, panewek) bedzie na badziewnych podrobkach bo garrett przestal wypuszczac org zestawy naprawcze....
Krotko mowiac org turbina polata 300-400tys...ta regenerowana dobrze jak 100tys km zrobi.

_________________
....nic nie mozna napisac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2010 00:15:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
rob555 napisał(a):
Osobiscie nie wysylalbym tej turbiny na regeneracje ! Po co....
tylko wyczyscic kierownice i ew zrobic tam porzadek z gruszka.
Regeneracja turbiny (wymiana wyrnikow, uszczelnien, panewek) bedzie na badziewnych podrobkach bo garrett przestal wypuszczac org zestawy naprawcze....
Krotko mowiac org turbina polata 300-400tys...ta regenerowana dobrze jak 100tys km zrobi.

Chyba przychylę się do tej wypowiedzi, bo zakładając aktualne 124tys, to by można liczyć jeszcze na długą ekploatację. ale oczywiście okaże się po wyjęciu.
Jesli jednak zajdzie taka potrzeba...
Baskecior napisał(a):
W razie czego dam Ci namiary na solidną firmę, w której regenerowałem już kilka turbin.

...to się zapewne zgłoszę :-)

Wróce jeszcze do poprzednich pytań, na które nie uzyskałem odpowiedzi, a może je znacie, tylko nie zwróciliście uwagi :)
Gdzie się znajduje czujnik temperatury/jak go rozpoznam?
Jak się upewnić czy katalizator jest przytkany by go niepotrzebnie nie wywalać, jesli jest jeszcze dobry?

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2010 09:07:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.gru.2006 12:40:54
Posty: 117
Lokalizacja: 3miasto
Czujnik temp znajduje sie w krućcu z boku glowicy nad skrzynia biegow od strony grodzi. 4 pin.
Katalizator narazie masz drozny...ale jego usuniecie niczemu nie zaszkodzi a wrecz pomoze :)
Dla mnie albo kierownice stoja deba na srodku regulacji albo gruszka zgnila i tez je trzyma w jednej pozycji.

_________________
....nic nie mozna napisac


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2010 11:47:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.maja.2007 10:54:53
Posty: 138
Lokalizacja: Gdańsk
Serdeczne dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. Kliknę tu jeszcze po zakończeniu całej operacji :-)

_________________
A3 8L1 LZ9W ASV


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: