Witam!
Dawniej zdarzało się to sporadycznie, ale od pewnego czasu regularnie przy każdym wyjeździe za miasto trafiają mi się tryby awaryjne.
Proszę o pomoc w zidentyfikowaniu winowajcy problemu. W tym celu poniżej moje spostrzeżenia i przede wszystkim logi do oceny.
Odczyt błędów:
2 Faults Found:
1)
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-00 - -
Opis błędu na stronie Ross-Tech
To co ja zauważyłem u siebie, a jest opisane w wiki to:
"Przy ciepłym silniku (90 °C) temperatura silnika nagle spada (70 °C) i powoli wraca do 90 °C."
2)
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Opis błędu na stronie Ross-Tech
To co ja zauważyłem u siebie, a jest opisane w wiki to:
"Tryb awaryjny"
subiektywnie "Słabsze auto"
Logi:
Robiłem dwukrotnie:
- seria 1 - robiłem bez pomocy, więc logi dynamiczne zaczynają się od "pierwszego biegu" - do analizy trzeba brać pod uwagę wyniki tak od połowy, gdzie był już "trzeci bieg"; logi dynamiczne z małą częstotliwością, bo robione po kilka grup równocześnie
- seria 2 - logi dynamiczne robione z pomocą, więc zaczynają się od 3ciego biegu, każda grupa robiona osobno - większa częstotliwość wpisów; brak logów temperatury na zimnym silniku
Niestety w obu seriach logi dynamiczne kończą się przy około 4000RPM, bo od tego momentu chyba wskakiwał "notlauf" i na osiągnięcie kolejnych 200 czy 500RPM zabrakłoby mi drogi.
Obrazy podaję albumami, w których jest po kilka zdjęć z grupy, żeby tu nie było za dużo linków:
Seria 1 - Temperatury
Seria 1 - Normalnie
Seria 1 - Basic Settings
Seria 1 - Dynamicznie
Seria 2 - Temperatury
Seria 2 - Normalnie
Seria 2 - Basic Settings
Seria 2 - Dynamicznie
Będę bardzo wdzięczny za rzeczowe uwagi i sugestie od czego zacząć doprowadzanie auta do porządku.