.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 15:46:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 D11 4.2 ABH manual] Jakie oleje, płyny, filtry ?
PostNapisane: 17.lis.2010 21:42:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
Przymierzam się do wymiany wszystkich olejów i płynów w mojej bejbe.Jako że posiadam instrukcje ale w języku niemieckim którego nigdy się nie uczyłem, ciężko mi cokolwiek zrozumieć, a przepisywanie tekstu niemieckiego do translatora zajmuje mi wieki. Chciałbym zakupić wcześniej wszystko żeby tylko przekazać odpowiednim osobom do wymiany. Szukajke obowiązkowo zwiedziłem ale potrzebuję takich informacji: (ponumeruję pytania żeby łatwiej wam się odpowiadało)

1. Olej silnikowy, nie mam informacji jaki lał poprzedni właściciel.Do 200 tyś przebiegu auto było jeszcze serwisowane w Audi w niemczech, potem był tylko jeden właściciel w Polsce przez 80tyś ale nie serwisował w ASO, jakby ktoś mnie pouczył jaki olej zalać, może być drogi byle dobry.Wiem że należy zakupić około 9,5 litra

2. Olej skrzyni biegów, jest to manual 6 biegowy i w instrukcji znalazłem taką informacje po przetłumaczeniu
[ Manual, przedni i centralny mechanizm różnicowy ; olej przekładniowy G50, SAE 75W90 ]
Pod tą informacją następuje
[ Tylny mechanizm różnicowy ; olej przekładniowy API-GL 5, SAE 90 ]
Proszę kogoś żeby mi objaśnił te informacje i skróty.I nie rozumiem, są 3 mechanizmy, myślałem że są 2 ?

3. Płyn hydrauliczny, wiem że leje się zielony Febi, ma on jakieś specjalne oznaczenie?? Ile ??

4. Płyn hamulcowy, jaki i ile kupić ?

5. Płyn chłodniczy, jaki byłby najlepszy, bo ile to już wiem ?

5. Czy są jakieś inne płyny/oleje które należałoby wymienić dla spokojnej głowy i czy razem z wymianą tych wszystkich płynów zakupić jakieś filtry, uszczelki żeby wymienili ??

Mam wrażenie że strasznie was męcze swoją niewiedzą, ale pomęczycie małolata jak dotrze w końcu na jakiegoś spota czy zlocik to może odpokutuje :D Przepraszam

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 22:22:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
Za wiele to ci nie pomogę bo moje ma Asb :!:
1-olej jakiego używam to Valvoline max life 10w40 wchodzi 8l
2-4 asb mobil atf 320
3-mam czerwony
4-dot4
5- koncentrat febi i jestem zadowolony

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Ostatnio edytowano 20.lis.2010 21:11:58 przez marcino8, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 23:06:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
marcino8 napisał(a):
Za wiele to ci nie pomogę bo moje ma Asb :!:
1-olej jakiego używam to Valvoline max life 10w40 wchodzi 8l
2-4 asb mobil atf 320
3-mam czerwony
4-dot2
5- koncentrat febi i jestem zadowolony


1-olej jakiego używam to Castrol GTX High Mileage 15w40
2-4 asb mobil atf 220
3-mam zielony Febi 6162
4-dot 4
5- koncentrat czerwony febi

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 23:42:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za odpowiedzi, będę miał w końcu jakieś rozeznanie w temacie.W związku z tym że przez 2 dni nie było tutaj żadnych postów, zdąrzyłem przetrzepać szukajke, przejżeć kilka innych forów, przeczytać kilka artykułów na temat olejów i płynów, napisałem swóją listę kierując się przy tym celowaniem w najwyższą półkę.

1. Olej silnikowy: LiquiMoly Synthoil HighTech 5W40

2. Przekładniowy do skrzyni i dyfrów: Castrol TAF-X 75W90 ; Do tylnego dyferencjału: Motul 90PA

3. Płyn hydrauliczny: Zielony Febi

4. Płyn Hamulcowy: MOTUL racing brake fluid 600 Factory Line

5. Płyn chłodniczy Febi tak jak wy lejecie

Wszystkio dobrane zgodnie ze specyfikacjami i zaleceniami z książki

Kupić do wymiany, filtr oleju, powietrza, paliwa i kabinowy

W porządku będzie taki zestaw ??

No i co chyba najważniejsze, otóż przeglądając po raz kolejny wszystkie dokumenty z neseserka jaki dostałem z autem, trafiłem na książke serwisową z Auto-Skutnik Warszawa, w której przy 247tyś (teraz jest 280tyś) był wymieniany olej i zalewany Mobil 15W40, więc mineralny a ja chciałbym przejść na pełny syntetyk taki jak podałem wcześniej.Chciałbym poznać wasze opinie.

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2010 23:47:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
maccthepimp napisał(a):
był wymieniany olej i zalewany Mobil 15W40, więc mineralny a ja chciałbym przejść na pełny syntetyk taki jak podałem wcześniej.Chciałbym poznać wasze opinie.


Zalewałem półsyntetykiem Mobila, ale po stwierdzeniu, ze pali 1 ltr /1000 km zszedłem na minerala Castrola 15W40. Po którejś kupionej bańce na dolewkę okazało się, że to już półsyntetyk (choć nazywa się i oznaczenie ma takie samo...).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 20:53:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
rodzynek napisał(a):
maccthepimp napisał(a):
był wymieniany olej i zalewany Mobil 15W40, więc mineralny a ja chciałbym przejść na pełny syntetyk taki jak podałem wcześniej.Chciałbym poznać wasze opinie.


Zalewałem półsyntetykiem Mobila, ale po stwierdzeniu, ze pali 1 ltr /1000 km zszedłem na minerala Castrola 15W40. Po którejś kupionej bańce na dolewkę okazało się, że to już półsyntetyk (choć nazywa się i oznaczenie ma takie samo...).


Pytam bo zasłyszałem że "niedopuszczalna" jest zmiana mineralnego na syntetyk, albo odwrotnie, nie pamiętam dokładnie.Poszukam tego stwierdzenia.

Wiem że cenowo mineralny wyjdzie o niebo taniej, szczególnie biorąc pod uwagę te soczyste dolewki na jakie te motory są skazane, ale z drugiej strony wolę chyba zainwestowac w olej niż potem w remont silnika którego sam nie wykonam, a oleju dolać mogę i owszem :D

Co myślisz o moim zestawieniu ??
:>

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 21:23:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
rodzynek napisał(a):
maccthepimp napisał(a):
był wymieniany olej i zalewany Mobil 15W40, więc mineralny a ja chciałbym przejść na pełny syntetyk taki jak podałem wcześniej.Chciałbym poznać wasze opinie.


Zalewałem półsyntetykiem Mobila, ale po stwierdzeniu, ze pali 1 ltr /1000 km zszedłem na minerala Castrola 15W40. Po którejś kupionej bańce na dolewkę okazało się, że to już półsyntetyk (choć nazywa się i oznaczenie ma takie samo...).

Właśnie miałem cię pytać czemu masz minerala ;)
miałem mobila i nie byłem nim zachwycony,teraz leję valvoline i jest niezły :!:
Myślę jednak że na twoim maccthepimp miejscu wlał bym mu pół a nie pełen syntetyk :!
W V8 przynajmniej moim nie ma filtru kabinowego :<

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 22:25:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
marcino8 napisał(a):
Myślę jednak że na twoim maccthepimp miejscu wlał bym mu pół a nie pełen syntetyk :!


a czemu pół ?

marcino8 napisał(a):
W V8 przynajmniej moim nie ma filtru kabinowego :<


a jaki jest ? :D to taki wymienie, bo pewnie coś pomyliłem

Polecam lekturke

http://www.gae.pl/temp/oleje.pdf

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 22:36:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
maccthepimp napisał(a):

a czemu pół ?


wlej jakiś 5W50, 10W60

maccthepimp napisał(a):
a jaki jest ? :D to taki wymienie, bo pewnie coś pomyliłem


nie ma go wcale :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lis.2010 23:30:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2009 21:22:10
Posty: 502
Lokalizacja: Loobelskie-LKS
Proponuję max life
-> http://www.valvoline.pl/VR1Rancing_index.html

_________________
Vorsprung durch Technik
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 21:03:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lip.2010 21:52:54
Posty: 262
Lokalizacja: Warszawa
hubos21 napisał(a):
maccthepimp napisał(a):

a czemu pół ?


wlej jakiś 5W50, 10W60


No fajnie ale może jakieś argumenty Panowie, ja np zasugerowałem się takim a nie innym wyborem po przeczytaniu tego artykułu który wkleiłem wcześniej.Nie chciałbym wlać, bo tak i już, tylko poznać jakieś za i przeciw.

_________________
V8 D11 4.2 quattro 6gang manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2010 22:39:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
nie będę tłukł teorii i powiem z doświadczenia ja wlałem do 3.6 przy przebiegu jakieś 340tys. syntetyk i zero problemów...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2010 11:41:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
Wydajecie kupe kasy na olej do silników w starych parchach, w których pierścienie i uszczelniacze mówią już powoli papa.
Do vki leje 10w40 catrola a jak nie mam pod ręką to najtańszy 10w40 na orlenie kupuje.
Rozumiem jak ktoś zrobi remont silnika i będzie jakieś wynalazki z górnej półki wlewał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2010 12:07:54 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
zioolko napisał(a):
Wydajecie kupe kasy na olej do silników w starych parchach, w których pierścienie i uszczelniacze mówią już powoli papa.
Do vki leje 10w40 catrola a jak nie mam pod ręką to najtańszy 10w40 na orlenie kupuje.
Rozumiem jak ktoś zrobi remont silnika i będzie jakieś wynalazki z górnej półki wlewał.


To samo chciałem napisać - olej Valvoline po 60 zł za litr, to od wymiany do wymiany 600 zł na same dolewki :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2010 16:02:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.gru.2008 10:32:31
Posty: 135
moment moment...syntetyki wcale nie są takie drogie już teraz to raz...
a dwa, że przebieg i wiek nie świadczy o kondycji silnika...a stan pierścieni można łatwo ocenic przeciez.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2010 17:13:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
i VR1 Valvo nie kosztuje 60zł za litr i trzeba patrzeć na oznaczenia a nie pisać syntetyk, półsyntetyk bo można kupić 15w40 minerała, 15w40 półsyntetyka i 15w50 syntetyka, 10w60 są i full i semi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: