.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 15:32:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 1Z] Turbo i zapach spalonego oleju
PostNapisane: 11.lis.2010 17:06:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Witam,
po dłuższej podróży (30min) z prędkością przelotową (140-160km/h) przy podejściu do parkowania z kratek wentylacyjnych czuć wyraźną nutkę zapachu spalonego oleju. Auto nie dymi, przyspiesza jak na swój wiek i moc doskonale, oleju nie podjada. Dodam, że świadomy praw i obowiązków prowadzącego turbodiesla ZAWSZE chłodzę turbo po dynamicznej jeździe (ale nie wiem jak poprzedni właściciel). Czy to początek końca turbiny? A może to jakaś pierdoła typu przytkany przewód czy coś? Generalnie na pierwszy rzut oka wszystko suchutkie. Co należy sprawdzić aby postawić trafną diagnozę i podjąć najwłaściwszą decyzję:
- skierować 16-letnie auto do sanatorium regeneracji turbin
- czekać na dawcę i zrobić przeszczep używki
- a może do hospicjum?

P.S. Naprawdę lubię swojego dzielnego Ervina.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2010 17:41:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
miałem podobnie z moim. winowajcą okazała się uszczelka pod pokrywą rozrządu jednej z głowic....
olej sączył się na kolektor wylotowy i na nim topił po zatrzymaniu się objawy były identyczne do twoich.
wymiana uszczelki załatwiła sprawę....
w twoim przypadku winowajcą może być turbina a skutek - jak wyżej...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [B4 1Z] Turbo i zapach spalonego oleju
PostNapisane: 12.lis.2010 10:09:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
BBart napisał(a):
Witam,
po dłuższej podróży (30min) z prędkością przelotową (140-160km/h) przy podejściu do parkowania z kratek wentylacyjnych czuć wyraźną nutkę zapachu spalonego oleju. Auto nie dymi, przyspiesza jak na swój wiek i moc doskonale, oleju nie podjada. Dodam, że świadomy praw i obowiązków prowadzącego turbodiesla ZAWSZE chłodzę turbo po dynamicznej jeździe (ale nie wiem jak poprzedni właściciel). Czy to początek końca turbiny? A może to jakaś pierdoła typu przytkany przewód czy coś? Generalnie na pierwszy rzut oka wszystko suchutkie. Co należy sprawdzić aby postawić trafną diagnozę i podjąć najwłaściwszą decyzję:
- skierować 16-letnie auto do sanatorium regeneracji turbin
- czekać na dawcę i zrobić przeszczep używki
- a może do hospicjum?

P.S. Naprawdę lubię swojego dzielnego Ervina.

Sprawdź uszczelkę pod pokrywą zaworów, szczelność EGR`a i obejrzyj silnik od strony kolektorów. Gdzieś na pewno jest delikatna nieszczelność.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2010 16:35:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Wszystkie znaki (tzn. kropelki oleju kapiące na kolektor) wskazują na drobny wyciek. Co prawda zapach ten jest dla mnie tak neutralny jak smród spoconego konia dla wytrawnego dżokeja, jednak z uwagi na częste podróżowanie z kobietą mioch snów wolałbym aby zapach Jej jedwabnego szalu skropionego Givenchy Extrawagance pozostał nieskażony.
Muszę się więc tym zająć ze względów czysto estetycznych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lis.2010 17:45:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.lip.2005 10:37:29
Posty: 229
Lokalizacja: Legnica
Po wymyciu silnika wszystko stało się jasne - cieknie z EGR. Wystarczy wymienić uszczelkę... tylko trzeba ją kupić! W każdym razie - to nie turbina.
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.

[styczeń 2011]
Pod EGR nie ma uszczelki. Egr został zdjęty a gniazdo oczyszczone. Smród zniknął ale nie została usunięta przyczyna - olej w turbinie.

[luty 2011]
Została wymieniona odma jako ostatnia ewentualna przyczyna zaolejenia turbiny. Niestety - nie pomogło.

[marzec 2011]
Za wycieraczkami przestałem już znajdować ulotki domów publicznych. Czas zmienic samochód?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: