Baskecior napisał(a):
slaid napisał(a):
Poprawcie jeżeli sie mylę ale jak auto odpala do -10 po jednym obrocie walem to kąt wtrysku jest ok. Ja dalej skłaniałbym się ku słabej kompresji.
TDI będzie paliło na dotyk nawet przy słabej kompresji, ważne by kąt wtrysku był idealnie ustawiony i do tego działały świeczki.
Dla AEL`a zaleca się przyspieszenie statycznego kąta wtrysku - nawet do 80 jednostek w 000 BS.
Niemniej nie znam AEL`a który pali po pół ruchu wałem jak R4 TDI ... ot taki urok tych motorków.
Ja spotkałem takie AEL'e ale miały nową pompę (całą razem z obudową - pompą podającą). Wówczas ciśnienie wewnętrzne pompy narasta natychmiast w pierwszym obrocie i pozwoli na skuteczną regulację kąta początku wtrysku oraz uzyskanie pełnej wielkości dawki rozruchowej.
Ja przy nowej sekcji tłoczącej (obudowa i pompa podająca niestety stara) ustawiam 4-5 st BTDC ale na biegu jałowym (przy ciepłym paliwie!) ponieważ BS podnosi obroty i nie daje jednoznacznej oceny przecieków na bardzo niskich obrotach.
Dodatkowo skorygowałem dawkowanie w mapie pompy żeby poniżej biegu jałowego kompensować przecieki, a na bardzo niskich obrotach zwiększyć dawkę rozruchową. Dodatkowo wyraźnie poprawił się rozruch przy bardzo mocno rozgrzanym samochodzie (np. podczas zatrzymania na 5min. po szybkiej jeździe na autostradzie - zauważono dla serii wyraźnie dłuższy rozruch w AFN i AEL).
Jeżeli nie ma zapowietrzenia to pali na dotyk ciepły i zimny. W zakresie 5-15stC dodałem grzanie świeczek podobnie jak to ma miejsce w AFN i już jest całkiem ładnie.