.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.lut.2025 15:59:57

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [b3 80 1,8S+gaz] Podczas rozruchu silnik sie zacina
PostNapisane: 25.paź.2010 16:37:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 15:21:21
Posty: 77
A wiec przy próbie uruchomienia zimnego silnika jakby sie zatrzymuje na chwile po czym zaraz prrzeskoczy i znów kręci albo trzeba od nowa stacyjkę przekrecic.Po kilku takich cyklach dopiero zapali.Dodam ze akumulator jest nowy.Dzieje sie tak tylko gdy auto dłuzej postoji i no dobe nlub kilka dni i silnik jest zimny.

_________________
[Audi 80 1,8S +LPG PM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2010 19:17:18 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
To silnik się zacina czy rozrusznik ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2010 19:20:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 15:21:21
Posty: 77
ZiPi napisał(a):
To silnik się zacina czy rozrusznik ?

Oczywiscie ze silnik, jakby cos go blokowało

_________________
[Audi 80 1,8S +LPG PM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 13:29:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 15:21:21
Posty: 77
Marcin-26 napisał(a):
ZiPi napisał(a):
To silnik się zacina czy rozrusznik ?

Oczywiscie ze silnik, jakby cos go blokowało
A moze i rozrusznik, ciezko powiedziec, gdybym wiedzial to bym nie pytał.

mam jeszcze jedną mysl, czy czasem uszczelka pod glowica nie rozszelnila sie i wali plyn chlodniczy do któregos cylindra(bo sporo ubywa a nie widac gdzie) i ten cylinder poprostu rdzewieje i stad tak ciezko chodzi a jak zimny to wiadaomo ciasniejszy dodatkowo.Czy to mozliwe?

_________________
[Audi 80 1,8S +LPG PM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 13:47:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Jak zimniejszy to ciaśniejszy ? Wydaje mi się, że tłok z powodu mniejszej wielkości, bardziej skurcza się od cylindra / bloku . Zatem ciaśniejszy chyba gdy rozgrzany ?

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 14:19:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 15:21:21
Posty: 77
falko29 napisał(a):
Jak zimniejszy to ciaśniejszy ? Wydaje mi się, że tłok z powodu mniejszej wielkości, bardziej skurcza się od cylindra / bloku . Zatem ciaśniejszy chyba gdy rozgrzany ?


No tak rozszerza sie i tłok i cylinder tylko teraz czu siluminum z którego jeswt zrobiony tlok czy zeliwo cylindra sie bardziej roszerza.

_________________
[Audi 80 1,8S +LPG PM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 19:21:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.mar.2010 08:50:59
Posty: 264
Lokalizacja: Żory , Sari, Sohrau
Zapewne bardziej rozszerza się materiał z którego wykonany jest tłok. Rozszerzalność, jest wynikiem działania temperatury,tzw"rozszerzalnosć cieplna". Dlategp zimny tłok w zimnym cylindrze, posiada niższy współczynnik tarcia, aniżeli ciepły tłok, w ciepłym cylindrze.

_________________
Audi 100 C4, 2.0, PB + LPG - BYŁO
Mazda 323c BA, 1.3, 74 KM PB - BYŁO
Vw Golf III 1.9 GTD 75 KM - BYŁO
Opel Astra G Kombi 2.0 DTL 82 KM - BYŁO
BMW e39 520i 150 KM - BYŁO
Rover 75 2.6 V6 177 KM - JEST


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 20:14:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Marcin-26 napisał(a):
Marcin-26 napisał(a):
ZiPi napisał(a):
To silnik się zacina czy rozrusznik ?

Oczywiscie ze silnik, jakby cos go blokowało
A moze i rozrusznik, ciezko powiedziec, gdybym wiedzial to bym nie pytał.

mam jeszcze jedną mysl, czy czasem uszczelka pod glowica nie rozszelnila sie i wali plyn chlodniczy do któregos cylindra(bo sporo ubywa a nie widac gdzie) i ten cylinder poprostu rdzewieje i stad tak ciezko chodzi a jak zimny to wiadaomo ciasniejszy dodatkowo.Czy to mozliwe?

Skoro rozrusznik jakoś kręci - jest w stanie obrócić wałem, to w silniku nic nie przycina a do sprawdzenia masz rozrusznik - szczotki i przewody elektryczne idące do rozrusznika. Trzeba tez sprawdzić ustawienie zapłonu, gdy będzie zbyt wczesny tez moze blokować przy rozruchu.
Gdyby płyn przedostawał sie do cylindra na skutek uszkodzenia uszczelki pod głowicą, to z rury wydechowej na rozgrzanym silniku, przy przygazówce waliło by białym dymem.
Po czym stwierdzłeś ze cylinder Ci rdzewieje, zaglądałeś do środka czy jak ?

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.paź.2010 21:34:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
Tak jak Zipi napisał, za wczesny zapłon, czesty przypadek w 1.8 na gazie .
Przy wczesniejszym zapłonie lepiej chodzi ;)

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2010 12:12:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 15:21:21
Posty: 77
ZiPi napisał(a):
Marcin-26 napisał(a):
Marcin-26 napisał(a):
ZiPi napisał(a):
To silnik się zacina czy rozrusznik ?

Oczywiscie ze silnik, jakby cos go blokowało
A moze i rozrusznik, ciezko powiedziec, gdybym wiedzial to bym nie pytał.

mam jeszcze jedną mysl, czy czasem uszczelka pod glowica nie rozszelnila sie i wali plyn chlodniczy do któregos cylindra(bo sporo ubywa a nie widac gdzie) i ten cylinder poprostu rdzewieje i stad tak ciezko chodzi a jak zimny to wiadaomo ciasniejszy dodatkowo.Czy to mozliwe?

Skoro rozrusznik jakoś kręci - jest w stanie obrócić wałem, to w silniku nic nie przycina a do sprawdzenia masz rozrusznik - szczotki i przewody elektryczne idące do rozrusznika. Trzeba tez sprawdzić ustawienie zapłonu, gdy będzie zbyt wczesny tez moze blokować przy rozruchu.
Gdyby płyn przedostawał sie do cylindra na skutek uszkodzenia uszczelki pod głowicą, to z rury wydechowej na rozgrzanym silniku, przy przygazówce waliło by białym dymem.
Po czym stwierdzłeś ze cylinder Ci rdzewieje, zaglądałeś do środka czy jak ?




Nie no nie zagladałem do cylindra , a przy przygazówce raczej wali szaro-niebieskim dymem.Zapłon>??całkiem mozliwe gdyż ustawiany był na oko bo cos żle chodził czy cos w tym stylu.no zaczne od zapłonu, potem rozrusznik.

_________________
[Audi 80 1,8S +LPG PM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.paź.2010 15:01:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
rozrusznik ma wywalone tuleje i się klei
musisz go wyjąc na stół

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 22:33:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3300
Lokalizacja: Poznań i okolice
Po dłuższym postoju (kilka dni) wykręć świece i zobacz, czy wszystkie mają ten sam kolor. Później poproś kogoś o przekręcenie 2 obroty rozrusznikiem i obserwuj czy nie wywali wody przez otwór świecy. Powinieneś sprawdzić ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach (to na gorącym silniku i przepustnicy otwartej na max).... Ale zwykle to wina albo zapłonu, albo rozrusznika...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 23:33:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Oczywiste że woda nad tłokiem, i silnik nie może przełamać kompresji,bo jak wiadomo cieczy się nie spręży. Na moje oko korba pewnie już podgięta i możesz ten motor wy..bać na złom. Dłużej się było patrzyć na uszkodzona uszczelkę :/

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2010 20:57:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 15:21:21
Posty: 77
mały v8 napisał(a):
Oczywiste że woda nad tłokiem, i silnik nie może przełamać kompresji,bo jak wiadomo cieczy się nie spręży. Na moje oko korba pewnie już podgięta i możesz ten motor wy..bać na złom. Dłużej się było patrzyć na uszkodzona uszczelkę :/



No wiesz nie moze przełamac kompresji wody ale jakos ja przełamuje i zapala w koncu, no i jakby tej wody było wiecej to raczej wcale by nie przełamał, fakt woda ubywa, ale tak mysle sobie w takim starym aucie te tloki takie szczelne?? ze woda by nie wyciekła pod tłoki do oleju??Ale musze dodac kolejny objaw a wiec auto zaczelo sporo palic gazu około 20litrów no i cos moc spadła:(

_________________
[Audi 80 1,8S +LPG PM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 08:59:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.maja.2006 15:21:21
Posty: 77
Juz naprawde nie wiem co to jest.Dzis rano wykreciłem swiece spalanie do bani czarne osmolone świecie.Nastepnie uruchomiłem rozrusznik bez swiec z cylindrów nie wyleciała żadna woda czyli odpada teoria z uszkodzona uszczelka i woda która niby blokuje.Aha rozrusznik ani razu sie nie zacioł czyli rozrusznik tez odpada.Najwyraźniej blokuje cos w silniku.Wkreciłem swiecie silnik zapalił bez żadnych zacięc, przy okazji zauwazyłem że pasek rozrzadu bardzo luźny jest a taki nie był.Po jakies 30 minut znów próboiwałem zapalić a silnik zacioł sie znów, nie zapaliłem, po czasie spróbowąłem przekrecić silnik bez właczonego zaplony gdyz mam sensor dotykowy ktory odcina zapłon i silnik krecił sie bez zacięc.Po chiwli znów właczyłem zapłon i zakreciłem i zapalił.Cos mi to wygląda na zbyt wczesny zapłon, jutro rano spórbuje go zakfrecic bez właczonego zapłonu jak silnik bedzie zimny no i niby jakby miała byc rzekoma woda której nie ma.I obstawiam tak, ze jak silnik bedzie dobrze kręcił bez zapłonu właczonego to pewnie wina wczesnego zapłonu a jak bedzie blokowac to już nie wiem.pomózcie coś, to stare auto 88rok niewiele warte, nie stac mnie na mechanika a auto w bardzo dobrym stanie ogolnym.

_________________
[Audi 80 1,8S +LPG PM]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 10:23:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Zapłon do regulacji. Wskazują na to świece i zabawy z aparatem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 11:41:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.sie.2005 20:30:34
Posty: 662
Lokalizacja: Team Audi Suwałki
Auto: A4 B5 1.8TQ Avant
Witam! Jeśli znika Ci spora ilość płynu chłodniczego to sprawdź czy nie cieknie przy plastikowym króćcu z tyłu silnika. Miałem podobnie w B4 2.0. Płyn sobie wyciekał na skrzynię biegów. Pod tym plastikowym króćcem jest gumowy oring, który z czasem twardnieje i puszcza płyn.
Co do blokowania silnika przy rozruchu to jak koledzy wyżej pisali - proponuję zacząć od sprawdzenia i regulacji zapłonu.

_________________
B2 1.6D '84 - 7.2000->4.2005
B4 ABT '94 "Limited Edition" - 5.2005->5.2009 http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/644756.html
A4 1.8T (AEB)Q Avant '97 - 5.2009->... http://sylwiasty.fotosik.pl/albumy/655385.html
Saab 9-3 1.8i (Z18XE) SC '05 - 8.2019->11.2020
Volvo C30 2.0 HDI (D4204T) '08 - 11.2020-
TEAM AUDI SUWAŁKI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.gru.2010 12:31:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
mialem to samo przy okazji swjej 1.8 kiedyś. Odpalałem dopiero za 2gim 3cim razem, albo za 1szym gdy zakrecil - zastanowil sie - zaskoczył od nowa sam

1. Wymieniłem świece (również były czarne)
2. wymieniłem wspominany przez Kolegę Sylwiastego króciec z tyłu silnika - tez traciłem płyn
3. jeździłem bez problemu do ostatnich dni posiadania samochodu :):

a wy od razu o uszczelce... :P

rozrusznik faktycznie moglbys sprawdzić...

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: