Jak wymieniasz plyn to ogrzewanie wlaczasz na max,jesli masz klime to na sterowniku dajesz econ i ustawiasz maxymalna temperature,zawsze dolewanie,spuszczanie lub calkowita wymiana musi byc robiona na zimnym silniku.Jezeli odpowietrznik w termostacie nie jest w najzyzszym punkcie to nalezy obrucic tak termostat aby znajdowal sie jak najwyzej.Napelniamy w etapach,czyli do zbiorniczka wyrownawczego lejesz do poziomu max po czym sciskasz weze,gorne i dolne od chlodnicyi tak caly czas,gdy wlejesz juz tyle plynu ile trzeba odczekaj kilka minut,nawet 10,po czym ponownie sciskaj weze chlodnicy zarowno dolny jak i gorny,to pozwoli na pozbycie sie wiekszosci powietrza.Przed uruchomieniem silnika należy zakręcić korek na zbiorniku wyrównawczym i poluzować obejmę zaciskową wężą powrotnego z nagrzewnicy kabinowej. Dla ułatwienia można też wstępnie poruszyć wężem na króćcu - co znacznie ułatwi sprawne odpowietrzanie kiedy płyn będzie juz bardzo gorący.
Kolejne czynnosci:
Zakręcamy korek na zbiorniczku wyrównawczym
Włączamy zapłon, wprowadzamy klimatyzację w tryb ECON, a wyświetlacze żądanej temperatury ustawiamy na HI,jezli nie masz klimatyzacji to ogrzewanie na max.
Uruchamiamy silnik
Po kilku chwilach stopniowo dodajemy gazu i ustalamy obroty w przedziale 2 - 2,5 tyś. na około 3 - 5 minut
Wracamy na krótką chwilę (ok. pół minuty) do obrotów biegu jałowego
Wyłączamy silnik i BADZO OSTROŻNIE
![n :!!:](./images/smilies/012.gif)
popuszczamy korek wlewowy na zbiorniczku wyrównawczym przynajmniej do momentu, w którym usłyszymy wyraźne ujście powietrza ("pssss")
Uzupełniamy poziom płynu do "MAX", zakręcamy korek, uruchamiamy silnik
Ponownie ustalamy podwyższone obroty silnika na kilkadziesiąt sekund po czym wracamy do obrotów biegu jałowego i przystępujemy do odpowietrzania nagrzewnicy "kabinowej" .
W tym celu należy powoli zsuwać wąż do miejsca, w którym otwór dpowietrzający nie będzie już zasłonięty przez króciec. Kiedy piojawią się pierwsze bańki powietrza zwiększamy obroty do ok. 1,5 tys. obr/min i obserwujemy kiedy wyciekająca piana zamieni się w płyn G12 .
Czynność kończąca odpowietrzenie nagrzewnicy to nasunięcie węża na krócieć, wyłączenie silnika i dokręcenie obejmy zaciskowej.
Ponownie bardzo powoli i ostrożnie odkręcamy korek zbiorniczka i uzupełniamy poziom płynudo "max"
Zakręcamy korek zbiorniczka, uruchamiamy silnik i po chwili ustalamy obroty na poziomie około 2000 do czasu, aż węże chłodnicy - górny i dolny - osiągną zbliżoną, wysoką temperaturę.
Zostawiamy na kilka minut silnik pracujący na obrotach biegu jałowego
Gasimy silnik i po chwili znowu BARDZO OSTROŻNIE
![n :!!:](./images/smilies/012.gif)
popuszczamy korek zbiorniczka wyrównawczego aby umożliwić wypuszczenie powietrza.
Czekamy do wystygnięcia silnika lub w bardzo małych porcjach, stopniowo dolewamy G12 do poziomu MAX
Zakręcamy korek.
Na tym etapie układ chlodzenia powinien byc juz prawidlowo odpowietrzony,jednak po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrow warto jeszcze raz ustawic ogrzewanie na max i po rozgrzaniu odkrecic korek zbiorniczka wyrownawczego zeby odpowietrzyc caly uklad,jezeli plynu ubedzie to odczekaj az silnik ostygnie i dolej do odpowiedniego poziomu.Musisz tez wiedziec ze jesli nalejesz zbyt duzo plynu do ukladu to tak samo bedzie go wyrzucalo przez korek(rozszerzalnosc cieplna).