Witam. Jestem właścicielem Audi A6 2.5tdi quattro 150KM 99r. silnik AFB, skrzynia automat.
Ostatnio zauważyłem , że auto straciło kompletnie moc, bardzo wolno się rozpędza. Jadąc np. ok 100km/h zredukuję bieg z 5 na 4 i w ogóle nie czuć różnicy tej redukcji gdzie normalnie powinna być wyczuwalna.
Rok temu też miałem podobną sytuację. Pojechałem wtedy do sprawdzonego elektronika samochodowego i po podłączeniu pod komputer stwierdził że przepływka jest zepsuta.I rzeczywiście tak było. Kupiłem nową i auto śmigało jak ta lala.
Tym razem też myślałem że przepływka padła ale żeby upewnić się pojechałem znowu do niego na diagnozę. I na początku stwierdził że przepływomierz, bo tak jak przed rokiem wartości zadane z rzeczywistymi się nie zgadzały.Ale co się później okazało, podłączyliśmy drugą przepływkę i niestety auto nie nabrało mocy. Później jeszcze 2 przepływki założyliśmy które były w 100% sprawne i nadal auto nie miało mocy a wartości w komputerze nadal znacznie się różniły.
Mechanik stwierdził że albo turbina jest uszkodzona i nie daje takiego sprężania przez co przepływka źle pokazuje albo gdzieś w obiegu intercoolera jest nieszczelność i dlatego auto nie ma mocy.Bądź też katalizator jest zapchany.
Turbinę mam już 3 miesiące po regeneracji i postanowiłem ją odkręcić i zawieść do chłopaków którzy mi regenerowali z myślą że może oni coś spieprzyli(choć do tej pory było wszystko ok). Stwierdzili że turbina jest dobra.Przykręciłem turbawkę z powrotem. Przejrzałem wąż który wychodzi z turbinki i wchodzi do intercoolera i na oko widać że jest szczelny, nie słyszałem również żadnego syczenia.
A co do tego węża to postanowiłem zrobić taki eksperyment.A mianowicie zapaliłem auto i poprosiłem kolegę żeby dodał mu gazu tak do około 3tys obr a ja w tym momencie trzymałem ręką ściśnięty wąż tuż przed intercoolerem żeby sprawdzić czy mi rozewrze dłoń. I muszę stwierdzić że minimalnie mi rozwarło ale nadal mogłem ścisnąć ten wąż przy 3 tys obr. Powtórzyłem to samo tylko z wężem z drugiej strony intercoolera i sytuacja była taka sama.
Czy jest to normalne że przy tych obrotach można ścisnąć wąż bez większego problemu ręką??
I czy powodem braku mocy w moim aucie i tego że da się ścisnąć ten wąż jest np zapchany katalizator bo jego jeszcze nie sprawdzałem??
Czy da się sprawdzić szczelność intercoolera bez jego odkręcania?? Jeżeli tak to w jaki sposób to najlepiej i najprościej zrobić?
Pomóżcie mi proszę. Może miał ktoś podobny problem.
|