mariusz79 napisał(a):
Witam ponownie.
Koledzy mam problem z tą nieszczęsną skrzynią. Mechanik zwodzi mnie już drugi miesiąc. Nigdy nie ma czasu, ale ja nie o tym:
Dam radę sam wyjąść skrzynię nie posiadając kanału w garażu a jedynie auto postawie na kobyłkach, czy szkoda zachodu, pleców i w ogóle ?
Przerabiał już ktoś ten temat .
Muszę chyba sam się za to wziąść gdyż strasznie już mi wyje ta skrzynia - o dziwo sprzęgło już nie ślizga się
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Ja targałem sam
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Znaczy do samego wyjęcia/założenia (2 razy:/) przyjechał większy kolega i przyjął skrzynie na klate a waży ona troche... to jest właśnie najgorszy moment(wyciągnięcie/włożenie)
6 godzin bardzo spokojnej roboty bez pneumata
Auto na kobyłki dość wysoko
koła out bo tylko przeszkadzają
półośki odkręcić
Zaczynamy od rozrusznika, lekko wysuwamy(przeszkadza filtr ale może być)
Śruby łączące skrzynie i silnik wszystkie!
Ja musiałem odkręcić rure wydechową od turbo idącą popod skrzynię, trzeba wyjać przepływke a następnie rure wystarczy opuścić
opuszczamy skrzynie z poduszek jednocześnie odkręcając odbojnik z przodu silnika aby cały zespół napędowy przechylić (opuścić skrzynie)
Odkręcamy łapy skrzyni
rozłączamy cięgna zmiany biegów
wysprzęglik (jedna śruba na wyokości nóg kierowcy, łądnie widać patrząc z perspektywy koła)
uchwyt proconten - linka, z prawego boku skrzyni taki plastik, trzeba wymacać/świecić i wyjąc
Odpinamy czujnik prędkości z prawej i wstecznego z lewej
Wyciągamy skrzynie lekko w tył i w dół..................
Możesz wrzucić skrzynie z a4/a6 2,5tdi,(5/6 biegów-to to samo tylko brakuje w 5-biegowej kilku elementów i byłaby szóstką
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
) róznice niewielkie są (uchwyt proconten), u mnie pasowało wszystko ! :]
Jak coś PW
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)