.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.lut.2025 22:35:10

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.5TDI 155KM 163KM] który lepszy z multitronikiem?
PostNapisane: 10.mar.2011 00:43:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2011 17:58:20
Posty: 7
Lokalizacja: kielce
witam, mam takie pytanko ktory lepszy jest silnik diesla 2,5 155KM czy 163KM?? Jaka jest po miedzy nimi roznica?? silniki beda chodzic ze multitronikiem. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: który silnik diesla?
PostNapisane: 10.mar.2011 09:54:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
lizako napisał(a):
witam, mam takie pytanko ktory lepszy jest silnik diesla 2,5 155KM czy 163KM?? Jaka jest po miedzy nimi roznica?? silniki beda chodzic ze multitronikiem. pozdrawiam

Idealne połączenie ... nie wiem tylko które z tych dwóch silnik/skrzynia jest gorsze.

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: który silnik diesla?
PostNapisane: 10.mar.2011 10:14:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
Simpson napisał(a):
Idealne połączenie ...


Padłem. :peace:

Komfort i ekonomia w jednym.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 11:06:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Jesli juz ma byc multitronic.... to wybralbym silnik PD - 1.9 - 130 KM.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 11:08:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
przemik napisał(a):
Jesli juz ma byc multitronic.... to wybralbym silnik PD - 1.9 - 130 KM.

Jeden "problem" mniej, z delikatnym wirusem na 150-160KM i płaskim Nm mogłoby jakoś działać :):

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 11:15:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.lip.2007 02:27:33
Posty: 625
Lokalizacja: Grodzisk maz / wawa
Kolego lizako jak zauwazylas i jesli dobrze zrozumiales ironie poprzednich kolegow co tutaj napisali to chyba juz wiesz ze zle robisz...I w wyborze silnikow i w wyborze skrzyni ... poczytaj o nich i dopiero pozniej kupuj.

_________________
Było:
A6 C4 2.5 TDI Avant AAT
Jest :
A8 D2 4.2 pb+lpg
Obrazek
You Need Four Circles On Your Gril


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 12:31:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
Koło jakby się zmyka?

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=109041

Nie chcę być złośliwy...

http://www.audiklub.org/phpBB2/search.php

powodzenia

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 15:41:56 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Z multitronikiem najlepszy jest rower, taki na pedały i z przerzutkami. Idealny na lato, oszczędny i praktycznie bezawaryjny - chyba, że kierownik będzie miał awarie... No i biegi też przy kierownicy się zmienia :peace:

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 17:37:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
ArtHurO napisał(a):
Z multitronikiem najlepszy jest rower, taki na pedały i z przerzutkami. Idealny na lato, oszczędny i praktycznie bezawaryjny - chyba, że kierownik będzie miał awarie... No i biegi też przy kierownicy się zmienia :peace:



aaaaa leżę :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 18:44:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Simpson napisał(a):
przemik napisał(a):
Jesli juz ma byc multitronic.... to wybralbym silnik PD - 1.9 - 130 KM.

Jeden "problem" mniej, z delikatnym wirusem na 150-160KM i płaskim Nm mogłoby jakoś działać :):

Raczej z antywirusem na 80-90KM, skoro przy serii te skrzynie siadają. Przecież tam jest mokre sprzęgło, 6 lamelek w koszyczku, i łańcuch shimano normalnie jak w MZ150 :D Rozwiązanie stricte motocyklowe, wróć! Skuterowe!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 19:59:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.wrz.2009 09:50:12
Posty: 37
Lokalizacja: Wrocław
kolega lizako zadał proste pytanie a wy robicie sobie kpiny... żenada i dziecinada.:/

lizako: tematów o silnikach 2.5TDI i skrzyni multitronic jest od groma, więc zapraszam do wielodniowej lektury.

jeśli kupisz zadbaną i dofinansowaną sztukę z takim silnikiem i skrzynią (prawdopodobieństwo jest bardzo małe lub znikome niestety) to będziesz bardzo zadowolony... ale będziesz musiał oczywiście o nią dbać. np wymieniać olej na czas, nie katować na zimnym, zaktualizować soft w sterowniku komputera skrzyni i kilka innych....

jeśli kupisz sztukę wymęczoną i zaniedbaną (prawdopodobnie znaczna większość sprzedawanych w PL) to będziesz miał studnie bez dna....

więc najpierw poczytaj na forum a potem dokładnie posprawdzaj autko przed zakupem.
Powodzenia.

_________________
A4 B6 1.9 131PS AVF S-LINE Multitronic
Powered by EcuProject ~160ps/365nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 20:02:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Xenomorph napisał(a):
kolega lizako zadał proste pytanie a wy robicie sobie kpiny... żenada i dziecinada.:/

lizako: tematów o silnikach 2.5TDI i skrzyni multitronic jest od groma, więc zapraszam do wielodniowej lektury.

jeśli kupisz zadbaną i dofinansowaną sztukę z takim silnikiem i skrzynią (prawdopodobieństwo jest bardzo małe lub znikome niestety) to będziesz bardzo zadowolony... ale będziesz musiał oczywiście o nią dbać. np wymieniać olej na czas, nie katować na zimnym, zaktualizować soft w sterowniku komputera skrzyni i kilka innych....

jeśli kupisz sztukę wymęczoną i zaniedbaną (prawdopodobnie znaczna większość sprzedawanych w PL) to będziesz miał studnie bez dna....

więc najpierw poczytaj na forum a potem dokładnie posprawdzaj autko przed zakupem.
Powodzenia.



Już kupił :D Albo i nie kupił tylko bije pianę w następnym temacie.

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2011 22:52:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.mar.2011 17:58:20
Posty: 7
Lokalizacja: kielce
dzieki Xenomorph, zakupilem 155KM 2.5 Multitronik wedlug vin ma przejechane 120tys km, jesli chodzi o wrazenia to bajka, pozdrawiam,
mam pare niejasnosci ale az sie boje pytac bo niektorzy tylko czekaja zeby mnie zjechac.... pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2011 00:38:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Xenomorph napisał(a):
kolega lizako zadał proste pytanie a wy robicie sobie kpiny... żenada i dziecinada.:/

lizako: tematów o silnikach 2.5TDI i skrzyni multitronic jest od groma, więc zapraszam do wielodniowej lektury.

jeśli kupisz zadbaną i dofinansowaną sztukę z takim silnikiem i skrzynią (prawdopodobieństwo jest bardzo małe lub znikome niestety) to będziesz bardzo zadowolony... ale będziesz musiał oczywiście o nią dbać. np wymieniać olej na czas, nie katować na zimnym, zaktualizować soft w sterowniku komputera skrzyni i kilka innych....

jeśli kupisz sztukę wymęczoną i zaniedbaną (prawdopodobnie znaczna większość sprzedawanych w PL) to będziesz miał studnie bez dna....

więc najpierw poczytaj na forum a potem dokładnie posprawdzaj autko przed zakupem.
Powodzenia.

Przepraszam za dosadność, ale znam jeszcze jedną gorszą poradę: z pełną świadomością bzyknij panienkę z AIDS i miej pretensje do całego świata ...
Zakup V6 TDI z multi to obawiam się coś porównywalnego ... :(
Piszę to bez cienia złośliwości.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2011 11:46:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
lizako napisał(a):
dzakupilem 155KM 2.5 Multitronik wedlug vin ma przejechane 120tys km,

dopytam...
jak sprawdza sie po vin przebieg? Jedyny przypadek ze po vin mozna ocenic realnosc przebiegu to kupno auta serwisowanego w ASO....mozna wiedziec co to dokldaniej za auto (rok, kod silnika, co to za buda? a4? a6?)

Nie sluchaj zazdrosnikow .... 2.5 nie sa zle ... no jak sie nie psuja oczywiscie :peace: (spoko... jakos z 200 na 270 tys licznik wskazanie u mnie zwiekszyl i sie nie rozsypal - ale dostep do serwisu jest tam tak niewdzieczny, ze podbija koszty obslugi, oglni silnik w razie problemow moze siwych wlosow przyspozyc, zre sporo)
Multi to awaryjna skrzynia ale nikt nie powiedzial, ze musi sie zaraz wy...ac
Porada: jezeli skrzynia zacznie swirowac, gubic 'adaptacji" itp to nawet oleju w niej nie wymieniaj tylko od razu szukaj kogos do swapa na manuala. Czasem nie wpadaj na pomyslu upgradu skrzyni z 6 na 7 "lamelek" itp... uzywaj az padnie (bo padnie, pytanie tylko kiedy)
Zanik wymienisz olej w silniku nie mowiac o pakowaniu kasy w rozrzad to zrob logi by wiedziec czy to cien dawnej swietnosci (do wyp... ) czy warto sie zatroszczyc o silnik by dlugo sluzyl
idz do kogos i zloguj na rozgrzanym 001 013 014 004 oraz dynamicznie 003, 008, 011, 004 (jezeli beda slady gangreny to nawet oleju nie wymieniaj tylko od razu szukaj silniki i skrzyni manualnej na swapa) - sam rozrzad w 2.5v6tdi to ze 2 kola+ nie mowiac o naprawie, skrzynia i jej awaryjnosc to juz forumowa legenda

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2011 00:21:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2007 20:20:09
Posty: 974
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol Obecny od 27.05.2007
A więc kupiłeś AYM produkowany przez 9 miesięcy - chyba do lipca 2002 r. I wierzysz, że przez 9 lat zrobiono nim 120 tys. km ? Chyba musisz dodać minimum 100 tys. km + a prawdopodobnie ze 150 tys. km. Przeciętnia dla tego silnika wg. użytkowników to około 30 tys. km a więc możesz mieć około 270 tys. km. A więc masz już skrzynię po co najmniej jednej naprawie i oczywiście niebawem przed kolejną/ymi. Pozbąź się go bo zaraz będziesz wymieniał VP44 i inne kosztowne drobnostki i weź taki sam lub młodszy w manualu.
ps. Lepszym wyborem był 163 KM ze względu na troche już poprawioną skrzynię, ale za późno.

_________________
A6 2.5 TDI SE AYM 2002 FSC
Po adrenaline wskocz tutaj:
http://pl.youtube.com/watch?v=sKq6HmEM79Q
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2011 07:32:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Paw1972 napisał(a):
I wierzysz, że przez 9 lat zrobiono nim 120 tys. km ? Chyba musisz dodać minimum 100 tys. km

Pawle... srednia jest pewnie ze 200+ co nie onzacza, ze nie ma sztuk z polowa tego
Jezeli to auto nie ma adnotacji w ASO (sprawdzona nie w ksiazce ale "w komputerowej bazie danych vw/audi/skoda/seat" tak minimum z gestoscia raz na 2 lata to przebieg 120tys potraktowalbym jakos opowiesc o kosmitach, jezeli do tego auto jest sprzedawane przez handlarza to juz bym boki zrywal
pozdrawiam,
Przemek
P.S.
nastawialem sie na BFC w manualu po koledze z DE (w koncu nie kupilem) - auto z 2004 z przebiegiem 240tys:) swojego passata (2000r) w koncu 2007 kupilem z przebiegiem 200tys.... 2,5v6tdi to mocne auto na trase i maja nabitych ogrom km (co nie oznacza, ze wyjatkow nie ma)

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2011 17:10:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 10:49:09
Posty: 83
1.9 może i są skromniejsze ale opinie mają znacznie lepsze. Co do skrzyni, osobiście nie lubię automatów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: