.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 14.lut.2025 23:06:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ABC] Przeskoczył pasek rozrządu.
PostNapisane: 23.sty.2011 18:14:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2007 10:45:51
Posty: 252
Lokalizacja: Suwałki/Białystok
Witam,tak jak w temacie,przy uderzeniu w przód auta dostało lewe kółko rozrządu i urwał sie pasek i silnik zdechł.teraz pytanie czy nic sie nie stało,jutro autko bedzie palone i wszystko wyjdzie,tylko słyszałem ze te silniki są bezkolizyjne.Kod silnika ABC.Wiec mam prsobę czy ktoś może sie wypowiedzieć na ten temat.Dziekuje

_________________
Audi A6 C4 AEL Avant -była
Audi C3 2,2 -była
Audi Coupe 20V Q 7A-była
Audi 100 C4 Q + Cyklon-była
VW Passat B5 FL AVF-był
BMW e36 328i-był
VW Passat B5FL Variant AWX-byl
Audi A6 C4 Avant Q ABC-Jest
Audi S3 8l-Obrazek
263KM 366Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2011 21:07:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 07:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
ABC jest kolizyjny z tego co pamiętam (gdzieś ktoś pisał ze sprawdził na własnej skórze).

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2011 22:02:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.sty.2008 22:17:06
Posty: 1164
Lokalizacja: Łódź
Musisz zamontowac pasek i zmierzyc cisienie sprezania , inaczej niczego sie nie dowiesz. Po zamontowaniu paska obrot recznie zeby sprawdzic czy sie nie blokuje ,ale to chyba wie kazdy. Chociaz juz mnie nic chyba nie zadziwi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2011 22:30:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wpis z audi80klub

2,6 ma kolizyjne zawory, sprawdziłem to na wlasnej skórze, sytuacja troche dziwna pękło koło zębate od wałka rozrządu na prawej głowicy
5 zaworów było skrzywionych z czego 2 odstawały od głowicy jedną strona o jakieś 5mm 2 troche mniej może 2-3mm a ostatni był jakis podejrzany wiec tez wymienilem przy okazji zrobiłem też uszczelniacze i zostały też doterte wszystkie gniazda zawórów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2011 11:36:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2007 10:45:51
Posty: 252
Lokalizacja: Suwałki/Białystok
hubos21 a orientujesz sie jakie koszt za cześci Ciebie wyszedł wtedy bo u mnie pekło lewe kółko rozrządu.

_________________
Audi A6 C4 AEL Avant -była
Audi C3 2,2 -była
Audi Coupe 20V Q 7A-była
Audi 100 C4 Q + Cyklon-była
VW Passat B5 FL AVF-był
BMW e36 328i-był
VW Passat B5FL Variant AWX-byl
Audi A6 C4 Avant Q ABC-Jest
Audi S3 8l-Obrazek
263KM 366Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2011 19:05:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Dawidek1 napisał(a):
hubos21 a orientujesz sie jakie koszt za cześci Ciebie wyszedł wtedy bo u mnie pekło lewe kółko rozrządu.


ja tylko skopiowałem wypowiedź innego użytkownika, nie miałem takiego przypadku, koszty ciężko powiedzieć jak nie nie robierzesz, zależy ile zaworów sie zgięło, czy prowadnice sie nie uszkodziły, zawory nie są aż takie drogie, ale musisz doliczyć jeszcze uszczelki pod głowice, zwory można dotrzeć samemu o ile gniazda jeszcze są w miare


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2011 20:29:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2006 16:34:18
Posty: 162
Lokalizacja: Andrychów
Zawory na jedną głowicę
3 x 25 zł
3 x 30 zł
Warto pomyśleć o nowych uszczelniaczach zaworowch bo jak już się to ma na wierzchu to łatwo wyienić koszt około 30 zł Victora Reinza.
Koszt docierania zaworów zależny od warsztatu w którym się głowicę robi warto dogadać się z cena za całość -wymiena i docieranie zaworów i montaż nowych uszczelniaczy)
Uszczelka pod głowicę ~70 zł
uszczelki pod kolektor ssący 2 x 30 zł (nie zawsze trzeba nowe)
uszczelki kolektora wydechowego (nie zawsze trzeba nową) ~40 zł
Zakładamy że wałek nie pęknął od uderzenia tłoku w otwarty zawór - ale to sie żadko zdarza ;)
Jeszcze trzeba się pomodlić żeby się żadna szpilka kolektora wydechowego nie upierZoliła i to chyba wszystko.... Troche roboty jest - jedno dobre popołudnie + ewentualny czas potrzebny na szlif głowicy ale nie jest to konieczne skoro uszczelka nie padła...

Załatw sobie nowe koło rozrządu i do dzieła ;]

POWODZENIA ;)

_________________
(___\-==OOOO==-/___)
Jest: A6 C5 Avancik 2.5 TDI AKE Quattro Webasto Solar TV tylko kuchenki mikrofalowej na pokładzie brak ;]
Było: Audi 100 C4 kolor: LY9Z ("Panther") rok: 1992r motor: 2,8 V6 AAH BLOS LPG, strumienice, MALON DZ100, 17" 7.5J ET35 225/45


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sty.2011 05:55:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Na jakieś 10 przypadków pękniętego koła po kolizji 2,6-2,8 jakie ogarniałem, w trzech sztukach zawory nie uległy uszkodzeniu, więc bądź dobrej myśli.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2011 16:31:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2007 10:45:51
Posty: 252
Lokalizacja: Suwałki/Białystok
Witam,
otórz sprawa wyglada nastepująco.Po wypadku mechanik odpalił silnik i na wolnych obr kulał.Byłem u gazowników to mówili ze jest nieszczelonsc w dolocie i trzeba wymienic kolektor.Mechanik gdy konczyl auto blacharsko otworzył lewą głowice i wyszło ze na 1 cylindrze jeden zawór jest podgiety,wiec został wymieniony.Po wymiane zaworu to samo 900 obr.min i silnikiem telepie.Pojechałem dalej do fachowca.diagnoza:na 1 cylinder w lewej głowicy nie pracuje,ok mysle sobie niech otwiera i patrzy.zostały zregenerowane 2 głowice,wiec myśle teraz na pewno musi wszystko grać.Dalej motor chodzi jak sieczkarnia,mechanik tłmuczy sie tym ze teraz to elektornika bo cylindry na przemian nie działają.Twierdzi ze to teraz wina gazu ponieważ jest zamontowana nowa sekwencja ale razem z poprzdnim gazem starszej generacji.Mechanik usunął nieszczelonsc w dolocie sprawdzał wiekoszosc czujników,ust rozrządu,swiece,wtryski. Dodam ze auto pali 2 razy wiecej paliwa.Co robić?? :(

_________________
Audi A6 C4 AEL Avant -była
Audi C3 2,2 -była
Audi Coupe 20V Q 7A-była
Audi 100 C4 Q + Cyklon-była
VW Passat B5 FL AVF-był
BMW e36 328i-był
VW Passat B5FL Variant AWX-byl
Audi A6 C4 Avant Q ABC-Jest
Audi S3 8l-Obrazek
263KM 366Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2011 17:25:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Nie wiem co tam masz za mechaników, ale, jak rozrząd dobrze złożyli na znaki i listwę, to sprawdź ciśnienie na wszystkich cylindrach, jeżeli któryś niedomaga to wiadomo zawór, max 3 zawory się gną w tych silnikach, potem zdejm po kolei po jednej fajce (na zgaszonym silniku) i włóż w nią jakąś sprawną świecę i zobacz po kolei czy na każdym jest iskra(wyeleminujesz tym cewki), potem w każdą kostkę od wtryskiwaczy włóż diodę led, jak będzie migała to impuls na wtryski idzie(wyeleminujesz tym złe wcięcie gazu), ostatecznie podłącz Vaga.

P.S Załóż fajki zgodnie z naklejką bo mechanicy zakładają analogicznie po kolei a tam chyba piąty z szóstym idą inaczej jak po lewej stronie..

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2011 19:49:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.maja.2007 10:45:51
Posty: 252
Lokalizacja: Suwałki/Białystok
Mały V8 a czy od uderzenia w kółko rozrządu cylinder mógłby stracic cisnienie?? bo głowica jest po całkowitym remoncie także zawór mysle ze można wykluczyc.Ale spóbuje jeszcze dostosowac sie do wskazówek i zahacze o gazowników którzy ten gaz wstawiali... może to wina gazu??

_________________
Audi A6 C4 AEL Avant -była
Audi C3 2,2 -była
Audi Coupe 20V Q 7A-była
Audi 100 C4 Q + Cyklon-była
VW Passat B5 FL AVF-był
BMW e36 328i-był
VW Passat B5FL Variant AWX-byl
Audi A6 C4 Avant Q ABC-Jest
Audi S3 8l-Obrazek
263KM 366Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2011 19:54:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
No jak czym??? podgina się zawór i komora spalania traci szczelność na domkniętym zaworze przy sprężaniu, i nie ma kompresji proste, to samo po złym dotarciu zaworów przy remoncie, chyba to oczywiste, jak nie ma ciśnienia w cylindrze wóz nie pali , a już na wolnych najbardziej.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2011 10:58:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 10:49:09
Posty: 83
Potwierdzam wersje małego v8 - niedomykające zawory nie pozwolą uzyskać wymaganej do zapłonu kompresji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2011 13:19:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
A ja myślałem, że kompresja jest potrzebna do zapłonu w dieslach, a w benzynowych służy do tego świeca iskrowa :D

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2011 13:43:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
No zapalic to sie może i zapali, ale co z tego jak większość mieszanki znajduje się w dolocie bądź w wydechu :(
Do tego żeby to działało jest jeszcze potrzebny poprawny suw pracy, a nie zapłon :(

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2011 13:48:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Ale mi nie musisz tego tłumaczyć :D Dlatego się czepnąłem słowa "zapłon", za co przepraszam autora wątku i obiecuję, że więcej tu nie będę oftopował :peace: :diabel:

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2011 13:57:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
:peace:

Eee..... jakieś mam dziś problemy z czytaniem ze zrozumieniem ;), już Grejf'a się też czepiłem za torsena :(
Chyba zrobię sobie przerwę do poniedziałku.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: