grejf napisał(a):
zegar ECU jest po to w TDi, abyś wciskajac nawet 1/4 gazu dostał jak najbardziej optymalną dawke paliwa [ilosc] i powietrza, dla zminimalizowania Co2
wiem do czego sluzy ECU w samochodzie,
zapytalem czy nie wciskajac do konca szybciej wkreci sie do 2tys obrotow i zniknie "dol"
grejf napisał(a):
Srednio w dieslu wykorzystujesz zakres obr/min od 1,6t do max 3t, to 80% kręcenia w codziennej exploatacji. W tych zakresach jezeli zrobisz ''chipsa'' zoptymalizujesz pod aktualne parametry silnika jeszcze bardziej, moc nie ma tu tematu generalnie bo max moc osiagasz /4t obr/min, ale Nm w tym zakresie mowią pa pa...
ale ja nie robie i chyba nie zrobie chipa...
zapytalem jakie miales plany piszac ze zrobisz ze swojego "kuta bestie"
grejf napisał(a):
Wole 2,7TDi < 2010 190ps i 400Nm przy 1,6rpm, niz 3,0TDi
3.0 Tdi dysponuje momentem 450 Nm w zakresie 1400-3250 obr.
moim zdaniem llepiej miec 450 niz 400, poza tym 2,7 Tdi jest malo spotykane.
grejf napisał(a):
drogi nie sa od scigania.
pozdr.
pisalem cos o sciganiu??
a wiekszy silnik nie znaczy, ze rajdowcem na drodze mam byc....
![n :/](./images/smilies/005.gif)