.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 00:39:33

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1,9 TDI AVF] szarpie na wyższych biegach..... pomoc !
PostNapisane: 28.paź.2010 07:07:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
Witam Klubowiczów.

Problem polega na:
Na 1 i 2 biegu podczas jazdy, nawet na wyższych obrotach - wszystko ok.
Na wyższych czyli 3 - 6 - szarpie, przerywa podczas dodawania gwałtownie gazu. Delikatne dodawanie gazu - auto powoli przyspiesza.

Dodam, że na biegu jałowym delikatnie faluja broty...
Wymienony filtr paliwa - bez zmian
Wycieka płyn z chlodniczki paliwa więc idzie do wymiany - czy to może być powodem czy szukać gdzieś indziej i co ewentualnie może być??

VAG nie pokazuje żadnych błędów, które bloki przetestować...?

Proszę o pomoc... Pozdrawiam

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 08:03:52 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Pokaz poki co statyczne... 001,004,007,013,018 i 023.
Pompa tandemowa sprawdzona ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 08:37:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
przemik napisał(a):
Pokaz poki co statyczne... 001,004,007,013,018 i 023.
Pompa tandemowa sprawdzona ?


Powiem mechanikowi zeby zrobił logi a tej pompy jeszcze nie sprawdzał. Dla swojej świadomości jak mozna ją sprawdzić i jakie powinno być ciśnienie ?

Z tego co czytałem to w motorach AJM (również na PD) powinno być ok 7,5 bara. Niestety nie znalazłem nic na temat AVF.

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 09:46:03 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ten temat Ci wiele rozjasni
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=90328

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.paź.2010 10:04:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 19:51:17
Posty: 210
Lokalizacja: Lubin
przemik napisał(a):


Na pewno temat dużo mi wyjaśnił.
Poniekąd wydaje mi się, że silnik mocniej drży na jalowym (odczuwalne siedząc w samochodzie) i jak pisalem wcześniej falują delikatnie obroty.

Pompa paliwowa (tandemowa sprawdzona - jest ok) problem dalej nie rozwiązany.....
Mechanik proponuje mi wymienić pompę paliwową w zbiorniku ale ja nie jestem przekonany żeby była uszkodzona. podejrzewam, że probelm leży w innej kwestii....

Jednak mechanik miał rację - pompa paliwowa pompowała paliwo ale nie z taką wydajnością i na wyzszym biegu i zapotrzebowaniu na paliwo przerywała. Problem rozwiązany a auto śmiga jak szalone.

Pozdro

_________________
BMW 530D 2001r. - 09.09 - ...
Audi A6 C5 Avant 2,5 TDI V6 BFC - 01.08 - 11.08
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT => Bilstein B6 + H&R -40/ Alu S4 225/45/17 / Xenon licht / Sun Guard LX35 ..... - 01.08


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.kwi.2011 07:36:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.sie.2003 14:15:21
Posty: 47
Lokalizacja: Kraków
Miałem taką samą sytuację: przy mocniejszym przyspieszaniu auto szarpało. Komputer nie pokazuje błędów, turbina podaje właściwe doładowanie, filtr paliwa wymieniony, przepływomierz sprawdzony - szarpie dalej.
Pomogła wymiana pompy paliwowej tandemowej.

Jakby ktoś szukał rozwiązania to myślę że się przyda. Oba przypadki wskazują na problemy z właściwym dostarczaniem paliwa.

_________________
Audi A4 Avant 1.9 TDI
Audi A4 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 07:39:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.kwi.2011 10:49:09
Posty: 83
Piszesz o vacu-pompie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.kwi.2011 10:37:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.sie.2003 14:15:21
Posty: 47
Lokalizacja: Kraków
Tak, pompa vacu. (płaska, okrągła)
Wygląda mniej więcej tak jak ta na obrazku:
Obrazek

_________________
Audi A4 Avant 1.9 TDI
Audi A4 1.8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: