.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:06:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: AUDI 100 C4 2.0 1991 silnik szrpie na niskich obrotach
PostNapisane: 08.cze.2011 15:54:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2011 15:16:05
Posty: 7
Witam drodzy koledzy po raz pierwszy na forum. Mam problem z moim autkiem. Zacznę od początku. Szukałem już od dłuższego czasu na forum co może być tego przyczyną. Znalazłem na forum informację, że może być kłopot z przekaźnikiem 30, który montowano w silnikach ABK. Szukałem go, ale nie znalazłem, więc próbowałem dojść czy ten silnik to na pewno ABK. Wiem, że gość, od którego kupiłem 3 lata temu to auto wymienaił silnik, (twierdził, że jest mechanikiem, a po jego wymianie nawet nie założył łap nad poduszkami, przez co musiałem wymieniać te poduszki, bo wyrywało je, ale mniejsza o to) bo poprzedniego zarżnął. I tak na dobrą sprawę na dzień dzisiejszy sam już nie wiem co mam pod maską. Jak kupowałem od niego to auto, dał mi niektóre elementy z osprzętu silnika, lecz różnią się one od tych, które obecnie są zamontowane.

Problem polega na tym, że silnik szarpie na niskich obrotach na LPG, przy ruszaniu potafi nawet zgasnąć, albi tak jagby udławił się, że nawet kiedy gazu dodaję, obroty nie wzrastają, a na wyższych wszystko jest w porządku. Kiedy przełączę go na benzynę, i po kilku sekundach znowu na LPG, wszystko jest w porządku, ale tylko przez chwilę. Później wszystko wraca i znowy szarpie. Na biegu jałowym na benzynie auto ma bardzo niskie obroty, nawet gaśnie, lecz jak noga leży na gazie to jedzie normalnie. Na gazie szarpie tak jakby któryś z przewodów był walnięty, ale nie jest bo sprawdziłem go (tym bardziej, że na benzynie wszystko gra).

Jeżeli będzie taka potrzeba zamieszcże na forum zdjęcia silnika i tych elementów co dostałem od niego.

Nadmieniam, że wymieniłem chyba już wszystko co mi na myśl przyszło czyli świece, przewody, palec, kopułkę, filtr powietrza i gazu, a ponadto wyczyściłem reduktor, węże i czujnik biegu jałwego, którego sprawdziłem (działa).

Na marginesie mam jeszcze jedno pytanie, czy w takim aucie montowano czujnik halla?

Zgóry dziękuję za odpowiedzi i jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 16:09:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Porób zdjęcia bo narazie nie wiemy co to za silnik nawet, jaki LPG?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2011 22:18:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2011 15:16:05
Posty: 7
Obrazek
Obrazek
Na powyższych zdjęciach widoczny jest kolektor dolotowy, który jak sądzę uprzednio zamontowany był, zanim ten gość wziął się za robotę, natomiast poniżej widać komorę silnika mojego auta obecnie. Widać, że różnią się kolektorami, ale dlaczego obecnie z paliwem idą 4 węże z plecionki stalowej, a wcześniej 2 rurki do jakiejś listwy, przy której są 4 wtyczki tego nie wiem, dlatego liczę, że ktoś mi to wytłumaczy. Jaka jest różnica?

Obrazek
Obrazek
Obrazek

P. S. obecnie zamontowana jest instalacja gazowa BRC z reduktorem Tecno 100KW.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 11:23:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Kolego ty masz silnik AAD (ew. ABK i osprzęt AAD ale to te same silniki różnią się wtryskiem ) i jest to wtrysk mechaniczny.
Kolektor wcześniejszy co pokazałeś jest do silnika z wtryskiem elektrycznym oznaczenie ABK.
Nie miałeś wcześniej strzału LPG?
Jeżeli tak to klapka przepływomierza do prostowania i ustawienia.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Ostatnio edytowano 09.cze.2011 14:53:00 przez rookie, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 11:34:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
z odpiętą kostką nastawnika ciśnienia paliwa auto nie będzie dobrze chodziło, dlaczego jest wypięta? przez to gorzej zapala i na zimnym kula na wolnych na benzynie, na ciepłym jak skład mieszanki dobrze ustwiony powinno być ok, masz tam jakieś sterowanie do tego LPG czy sama śruba na wężu? sonda sprawna? to, że reduktor wyczyszczony nie znaczy, że sprawny, sprawdź sonde, podjedź w ostateczności podjedź do gazownika jak sam nie dasz rady ale pierwsze wepnij tą kostke i zobacz co się dzieje, zdejmij gume od dolotu i zrób zdjęcie klapki spiętrzającej


Ostatnio edytowano 09.cze.2011 11:41:35 przez hubos21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 11:37:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
hubos21 napisał(a):
z odpiętą kostką nastawnika ciśnienia paliwa auto nie będzie dobrze chodziło, dlaczego jest wypięta? przez to gorzej zapala i na zimnym kula na wolnych na benzynie, na ciepłym jak skład mieszanki dobrze ustwiony powinno być ok
TRUE TRUE :) Po podpięciu wtyczki wykasuj błędy. Jak nie masz VAG to ściągnij klemę z akumulatora na chwile.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 11:51:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
halla narazie zostaw w spokoju i sprawdź czy zapłon jest dobrze ustawiony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 14:59:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2011 15:16:05
Posty: 7
Wtyczka jest odłączona ponieważ auto lepiej wtedy chodzi i odpala niż wtedy kiedy jest wpięta. Jak wepnę ją mam olbrzymie kłopoty z odpaleniem silnika, trzeba bardzo długo kręcić, a i tak uruchomienie go jest prawie niemożliwe. Podczas eksploatacji nie zauważyłem, żeby kwestia wpięcia kostki lub brak, miało wpływ na pracę silnika na LPG. Jeżeli wiecie, że jednak ma wpływ dajcie znać.
Jeśli chodzi o sterowanie LPG to nie istnieje nic poza elektrozaworem, mam tylko zawór z pokrętłem na wężu.
Wcześniej zdarzały się strzały gazu, ale to ponoć była kwestia regulacji instalacji, najprawdopodobniej za dużo go dostawał, co można było odczuć, kiedy co około 300 km podjeżdżałem pod dystrybutor i okazywało się, że 50 litrów się zmieściło, taki był wydojony zbiornik. Teraz jest dużo lepiej, gazem nie rzuca, i na chwilę obecną wstępnie wyliczyłem, że na 50 litrach gazu powinienem zrobić około 420-450 km.

Najbardziej martwi mnie to, dlaczego on tak szarpie i zachowuje się, jakbym przewody pokolei odłaczył. Jak przełączę na chwilę na benzynę, a później znowu na gaz, przez jakiś czas (1, 2, czasami 3 minuty, różnie bywa, nie ma reguły) jest dobrze, a później znowu się chrzani, i znowu powtarzam procedure..... aż dojadę do celu. Czasami, jak dojeżdżam do skrzyżowania i czuję, że może znowu zacząć szaleć, przełączam na benzynkę i ruszam, żeby na skrzyżowaniu nie zamulić (żeby siary nie było), a później podczas jazdy włączam LPG. Bardzo mnie to niepokoi, a poza tym ileż można pstrykać??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 17:30:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Zdejmij gumę z przepływomierza i zobacz czy klapka nie blokuje się o ścianki.
Jeżeli tak to może ci się dusić i zalewać na gazie.
Doprowadź benzynę do porządku . Odpięcie tej wtyczki powoduje przejście układu wtryskowego w tryb awaryjny i dlatego jakoś to działa (ale dużo pali i słabo jedzie).
Jeżeli nie masz zacięcia majsterkowicza, to poszukaj speca który ogarnie ci ten wtrysk.
Jeżeli masz ochotę podziałać samemu to poszukaj info o KE-Jectronic ty masz KE-Motronic ale to prawie to samo.
Tu masz super opis tego wtrysku:
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i
Polecam jeszcze sam naprawiam audi 80/90 Dieter Korp.

Co do strzałów gazu to doprowadź układ zapłonowy do porządku.
Pomyśl może też o BLOS.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2011 22:54:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ja bym bardziej polegałna tym http://chomikuj.pl/grunwaldzka52/www.ce ... 980923.pdf

w końcu 16v też ma KE-Motronika, stawiam, że masz źle ustawioną klape spiętrzającą i skład mieszanki przez to źle zapala z podłączoną kostką od nastawnika, w momencie właczenia zapłony prąd nastawnika jest ok 90-110mA, czyli bardzo duża dawka, wracając do LPG bo tam nic nie widać, masz reduktor z kompensacją? żeby to dobrze chodziło, trzeba wywalić tą śrube i założyć jakieś sterowania, do tego pewnie nowy reduktor, nie polecam jakoś specjalnie BRC a jak będą problemy z wolnymi obrotami to można dołożyć PD30, warto jeszcze jak pisałem wcześniej sprawdzić zapłon, skoro cały układ WN wymieniłeś powinno być ok, wrzuć ten silniczek krokowy w nafte niech się pomoczy parę godzin troche poruszaj nim w między czasie, posprawdzaj węże, rurki, wszelkie nieszczelności


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 09:48:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2011 15:16:05
Posty: 7
Kolega rookie miał rację. Zdemontowałem gumę i okazało się, że klapka od przepływomierza jest wygięta i delikatnie ociera o obudowę, a że jest ona dosyć precyzyjnie dopasowana niewiele jej potrzeba.
Nie chcę zapeszać, ale na razie na gazie chodzi idealnie, z podłączoną kostką na benzynie jeszcze trochę kuleje, ale mam nadzieję, że dopracuję to. Może ktoś potrafi mi odpowiedzieć dlaczego dzieje się tak, że kiedy uruchamiam silnik z podłączoną kostką od przepływomierza i regulatora obrotów biegu jałowego, silnik ma trochę nierówne obroty, kiedy je odłącze troche wyrównuję, natomiast kiedy znowu podłączę obydwie obroty wskakują do ok. 1800 obr., ale (co z kolei wcale mnie nie martwi) czuły jest na każde wciśnięcie gazu i reaguje natychmiast.

Z gazownikami mam złe doświadczenie, bo żaden z 3 spacjalistów, u których byłem nie był mi w stanie pomóc, ale dzięki Waszej wiedzy, radzie i fachowej pomocy dałem radę zrobić to samemu. Wielkie dzięki za pomoc. Pozdrawiam wszystkich.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 09:59:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
na benzynie kuleje bo trzeba sprawdzić i wyregulować skład mieszanki, praktycznie trzeba to ruszyć po każdej ingerencji w klapke spiętrzającą ale nie wiem czy sam sobie dasz rade, potrzebny jest dotego imbus długi 3 i analizator spalin albo jakiś miernik, ja to robie tak, że gdy silnik już złapie troche temp ok 50 i gdy pracuje na benzynie odpinam kostke od nastawnika ciśnienia paliwa jak obroty spadną nawet lekko znaczy, że jest za ubogo i lekko przekrecam śrubke w prawo, jak rosną znaczy za bogato i przekręcam lekko w lewo i tak do skutku aż w momencie wypinania kostki nie ma różnicy w pracy silnika, później podłączam sobie taką przejściówke, którą zrobiłemze starych kostek i ustawiam już idealnie na podstawie prądu nastawnika, w KE-Motroniku prąd ma się mieścić 0-5mA ale jak najbliżej 0mA, ja ustawiam tak 0-3mA, wartość prądu się lekko zmienia w tak tego jak zmienia się napięcie na sondzie, która musi pracować idealnie, warto ją też sprawdzić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 10:08:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Jeżeli nie masz sprawnej na bank sondy to nic nie kręć, bo później możesz mieć problem w ogóle z odpaleniem. Jedź do jakiegoś kumatego mechanika temat z regulacją to jakieś 20 minut. A przed wszystkim załóż wtyczkę , zdejmij klemę na 2 minuty , odpal silnik i zobacz czy nie mam poprawy.
Na twoim miejscu gaz bym zostawił nic nie zmieniał, w tym modelu sprawdzał się prosty gaz "na śrubę", ew jak chcesz żeby na wysokich obrotach lepiej Ci jechał to wstaw mu BLOSA .

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 15:10:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2011 15:16:05
Posty: 7
Na chwilę obecną jestem bardzo zadowolony z efektów, Za gazie chodzi idealnie, lepiej niż się tego spodziewałem, a przede wszystkim spalanie powinno być w granicach 11 litrów gazu na 100 km. To chyba dobry wynik, jak na tego typu nadwozie i ten silnik. Jak pojadę zatankować napiszę ile pali bo wtedy będę wiedział w 100%, na chwilę obecną to tylko moje przewidywania.

W tym tygodniu podjadę na warsztat i rzeczywiście sprawdzę czy sonda działa. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 21:49:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Zanim gdziekolwiek pojedziesz zrób tak jak pisalem:
podepnij wtyczkę,zdejmij klemę na 2 minuty , odpal silnik i zobacz czy nie mam poprawy

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 23:13:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2011 15:16:05
Posty: 7
Zrobię jak mówisz. Jutro napiszę jaki będzie tego efekt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.cze.2011 22:07:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2011 15:16:05
Posty: 7
Wszystko działa jak powinno. Dziś tankowałem gaz. Spalanie: 50 litrów/480 km w trybie mieszanym. Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: