.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 18:34:32

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D2 4.2 ]Rozna temperatura cieczy chłodzącej
PostNapisane: 22.cze.2011 19:12:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 18:52:44
Posty: 64
Witam kupiłem wczoraj audi a8 4.2 z 1995 roku. Wracajac z miasta w ktorym kupilem w nocy temperatura lecac 120-140 spadla ponizej 90 stopni, na dworzu bylo okolo 14 stopni dosc chlodno. Dzis jezdzac juz po warszawie przy prawie 30 stopniach korki stanie manewrowanie po ulicach szukajac miejsca itd , wskazowka temperatury wychodzi powyzej 90 stopni, tak 100-115 max , wentylatory sie włączają wszystkie, nic sie nie gotuje, po otwarciu maski patrzac na płyn nic sie z nim nie dzialo ( nie gotowal sie , nie bulgotał) , na FIS duzym nie wyswietla sie kontrolka przegrzania , no nie ma fizycznych objawów jakiegos przegrzewania - gotowania. Moje pytanie czy praca w upale i korkach tego silnika temperatura max 115 stopni jest normalna (bezpieczna?) . Temperatura nie przekroczyla nigdy 115 stopni , nie poszla powyzej tej wartosci. Troche sie boje jezdzic , jestem po bmw wyczulony na przegrzewanie , a tu sie okazuje ze audi nie lepsze :-( p.s. Poprzedni wlascicel czym mnie rozsmieszyl do łez powiedzial ze jemu tez tak sie działo, natomiast po wyminaie oleju nie bylo raczej takich sytuacji ,ze olej przepracowany i nie trzyma swoich wlasciwosci temperaturowych, olej leje Valvoline 10W60 Vr1 , juz czas go wymienic (przepracowany) i czy to wogole moze miec cs wspolnego? Uklad chlodzenia z olejem? Nie sa ze soba połaczone , chyba ze ja sie nie znam :-) prosze o jaks rade bo troche mam strach nim jezdzic a musze!

_________________
Audi 80 B3 Diesel - osiołek :-)
Audi 80 B3 Coupe Quattro 2.3 20V 7A - cudo
Audi 100 C4 S4 2.2T AAN - porażka :-(
Audi A6 C5 2.8 Quattro AQD - było
Audi A8 D2 4.2 Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 19:24:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.cze.2011 10:02:00
Posty: 3
tak to jest jak znów kupiłes dziada:)

Twój drugi post na forum. Jeśli nie masz nic mądrego do powiedzenia w dziale technicznym lepiej nie mów nic. Następnym razem nie będę taki wyrozumiały/ moderator


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 20:01:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 18:52:44
Posty: 64
prosze o jakas konkretna porade......

_________________
Audi 80 B3 Diesel - osiołek :-)
Audi 80 B3 Coupe Quattro 2.3 20V 7A - cudo
Audi 100 C4 S4 2.2T AAN - porażka :-(
Audi A6 C5 2.8 Quattro AQD - było
Audi A8 D2 4.2 Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 21:13:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Ja bym na początku przepłukał cały układ chłodzenia. Nie ma co ukrywać 115st to za dużo.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 21:41:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
masz 3 możliwości:
- zakamieniona chłodnica
- padnięte visco
- termostat nie otwiera się do końca
- korek zbiorniczka wyrównawczego do wymiany

a tak na szybko to możesz sprawdzić czy są spaliny w zbiorniczku wyrównawczym, żeby uszczelkę pod głowicą wykluczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 07:27:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
zioolko napisał(a):
masz 3 możliwości:
- zakamieniona chłodnica
- padnięte visco
- termostat nie otwiera się do końca
- korek zbiorniczka wyrównawczego do wymiany

a tak na szybko to możesz sprawdzić czy są spaliny w zbiorniczku wyrównawczym, żeby uszczelkę pod głowicą wykluczyć.

sprawdzić temperaturę termometrem w zbiorniczku wyrównawczym czy rzeczywiście jest więcej jak 90 stopni jeżeli nie to
sprawdzić ładowanie i masę auta bo czujniki jeżeli jest słaba mogą głupieć

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 11:48:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 18:52:44
Posty: 64
rozumiem ze olej nie ma tu nic do rzeczy jak to poprzedni wlascicel kit wciska ze olej juz przepracowany i dlatego lapie temperature ;-). Wg mnie to tertmostat bo w trasie jak zimno bylo pare dni temu w nocy temp spadla do 75 stopni a w miesice idzie powyzje 90 w korkach

_________________
Audi 80 B3 Diesel - osiołek :-)
Audi 80 B3 Coupe Quattro 2.3 20V 7A - cudo
Audi 100 C4 S4 2.2T AAN - porażka :-(
Audi A6 C5 2.8 Quattro AQD - było
Audi A8 D2 4.2 Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 12:14:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.cze.2006 18:21:46
Posty: 1545
Lokalizacja: Festung Breslau
w 4.2 jest ważny stan i ciśnienie oleju, wysoki stopień przepracowania jest niemożliwy do osiągnięcia bo stary olej się sam wydala w ilości 0,2-1 litra na 1000 kilometrów a dolewki robi się nowym olejem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 19:17:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lis.2006 18:52:44
Posty: 64
termostat kupilem nie wiem czy visco tez kupować, bo niby wentylator sie załącza powyzej 90 stopni. W traise bylo objaw ze temp spadla do 75 stopni w miesice trzyma 90 natomaist jak sa korki to juz idzie w gore. Nie chce nie potrzebnie kupowac tego visco , zdrugiej strony jak sie okaze ze to nie termostat to drugi raz zdejmowac to samo do visco. Czy jakby visco bylo uszkodzone to w traise temp by spadala do 70-75 stopni?

_________________
Audi 80 B3 Diesel - osiołek :-)
Audi 80 B3 Coupe Quattro 2.3 20V 7A - cudo
Audi 100 C4 S4 2.2T AAN - porażka :-(
Audi A6 C5 2.8 Quattro AQD - było
Audi A8 D2 4.2 Quattro - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: