.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 18:52:51

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 08:23:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2011 08:33:19
Posty: 14
Lokalizacja: Biłgoraj
mariuszj0808 napisał(a):
sprawdzić kompresję i dopiero wtedy gdybać

Owszem układy są ciśnieniowe, ale jak wąż jest tak twardy że praktycznie na gorącym silniku nie da się go ścisnąć tak więc można się domyśleć, a kompresje tak czy tak możesz mieć, komprechy nie będzie jak nie będzie szczelnych zaworów albo pierścionki pójdą w niebyt ;) a od tego raczej nie będzie się przegrzewał tylko "patałaszył" silnikiem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 09:52:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
jeżeli wąż jest twardy jak kamień to korek w zbiorniczku wyrównawczym jest do wymiany bo to on jest odpowiedzialny za ciśnienie w układzie nie upuszcza nadmiaru ciśnienia ,jak by było coś naprawdę nie halo to wywalało by nim płyn,mógł się wysypać nowy termostat ,zbiorniczek wyrównawczy może być uszkodzony, http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... biorniczka nie tylko uszczelka pod głowicą miesza w układzie chłodzenia ,głupi brak masy spowodował że auto na zegarach wywalało mi temp 110 stopni nie chciało jechać dusiło się dławiło ,mechanicy twierdzili że uszczelka walnięta płyn się gotuje a wystarczyło wsadzić termometr do zbiorniczka i było w nim 85 stopni

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 11:09:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Dlatego napisałem, że na 99% uszczelka, ten 1% możesz sobie przeznaczyć na uszkodzony korek. Z drugiej strony korek nie popuszcza Ci całego ciśnienia, tylko "popuszcza" pozostawiając w miarę stałe ciśnienie w układzie, z drugiej strony prawidłowy układ nie pompuje na twardo węży nawet z uszkodzonym korkiem. Zrób sobie doświadczenie i zakryj czymś na sztywno zbiorniczek, albo znajdź jakąś nakrętkę bez zaworka - węże nie będą puchły w takim stopniu, jak to się ma w przypadku uszkodzonej uszczelki głowicy. Poza tym napompowane jak dętka węże to nie wszystko - puszczają słabsze łączenia np. chłodnicy, zapowietrza się cholernie układ, często węże nie wytrzymują i pękają (szczegolnie jeśli guma już pierwszej młodości nie jest). Kiedyś znajomy miał właśnie uszkodzoną uszczelke głowicy, że kompresja przedostawała się do układu chłodzenia i dokładnie znam objawy.

Oczywiście test spalin w zbiorniczku to bardzo dobry pomysł i piersze co trzeba zrobić to właśnie to sprawdzić.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 14:04:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lut.2008 21:47:51
Posty: 2910
Lokalizacja: łuków -->UK
Auto: 80 b3 2.0 16v q
alexhawk napisał(a):
Dlatego napisałem, że na 99% uszczelka, ten 1% możesz sobie przeznaczyć na uszkodzony korek. Z drugiej strony korek nie popuszcza Ci całego ciśnienia, tylko "popuszcza" pozostawiając w miarę stałe ciśnienie w układzie, z drugiej strony prawidłowy układ nie pompuje na twardo węży nawet z uszkodzonym korkiem. Zrób sobie doświadczenie i zakryj czymś na sztywno zbiorniczek, albo znajdź jakąś nakrętkę bez zaworka - węże nie będą puchły w takim stopniu, jak to się ma w przypadku uszkodzonej uszczelki głowicy. Poza tym napompowane jak dętka węże to nie wszystko - puszczają słabsze łączenia np. chłodnicy, zapowietrza się cholernie układ, często węże nie wytrzymują i pękają (szczegolnie jeśli guma już pierwszej młodości nie jest). Kiedyś znajomy miał właśnie uszkodzoną uszczelke głowicy, że kompresja przedostawała się do układu chłodzenia i dokładnie znam objawy.

Oczywiście test spalin w zbiorniczku to bardzo dobry pomysł i piersze co trzeba zrobić to właśnie to sprawdzić.

i dla tego podstawa to odpowiednia diagnoza , czyli test spalin i ciśnienie na cylindrach bo może się okazać że uszczelka jest ok więc po co ładować się w koszta jak i tak nic się nie poprawi a twarde węże to pojęcie względne dla jednego są twarde dla innego mogą być ok

_________________
bmw e39 530d
80 b3 2.0 16v quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 16:29:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2011 08:33:19
Posty: 14
Lokalizacja: Biłgoraj
Jak jest twardy to jest twardy, a jak miękki to miękki chyba że masz dłoń jak dwa ruskie zlewy i nie masz czucia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 12:25:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2011 18:54:33
Posty: 18
u mnie nic nie gulgota w zbiorniczku . kompresje mam nadzieje mam dobra bo moc mam,,, tylko tem silnika jak dam mu w kosc to po wylaczeniu silnika i wlaczeniu to jest troche za 90 i waraca spowrotem .. a zapowietrzony chyba nie jest bo ogrzewanie jest bardzo dobre..... wiec musze gdzies jechac na ten test tylko niewiem jakie sa koszta...a myslicie , ze moze byc peknieta glowica?? pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 15:50:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Szymon audi napisał(a):
u mnie nic nie gulgota w zbiorniczku . kompresje mam nadzieje mam dobra bo moc mam,,, tylko tem silnika jak dam mu w kosc to po wylaczeniu silnika i wlaczeniu to jest troche za 90 i waraca spowrotem .. a zapowietrzony chyba nie jest bo ogrzewanie jest bardzo dobre..... wiec musze gdzies jechac na ten test tylko niewiem jakie sa koszta...a myslicie , ze moze byc peknieta glowica?? pzdr

dzieje się tak, bo po wyłączeniu silnika zatrzymuje się obieg płynu chłodzącego i dlatego temperatura podskakuje, a spada po włączeniu bo obieg zostaje przywrócony i pewnie dodatkowo dmuchają wiatraczki...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 16:36:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2011 18:54:33
Posty: 18
to co ja mam z tym zrobic z podcisnieniem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 16:39:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2011 18:54:33
Posty: 18
metyoo napisał(a):
Szymon audi napisał(a):
u mnie nic nie gulgota w zbiorniczku . kompresje mam nadzieje mam dobra bo moc mam,,, tylko tem silnika jak dam mu w kosc to po wylaczeniu silnika i wlaczeniu to jest troche za 90 i waraca spowrotem .. a zapowietrzony chyba nie jest bo ogrzewanie jest bardzo dobre..... wiec musze gdzies jechac na ten test tylko niewiem jakie sa koszta...a myslicie , ze moze byc peknieta glowica?? pzdr

dzieje się tak, bo po wyłączeniu silnika zatrzymuje się obieg płynu chłodzącego i dlatego temperatura podskakuje, a spada po włączeniu bo obieg zostaje przywrócony i pewnie dodatkowo dmuchają wiatraczki...

|

a to jest normalne>>??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 18:47:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.cze.2011 08:33:19
Posty: 14
Lokalizacja: Biłgoraj
Tak bracie to jest normalne :) ja mam tak w swojej secie jak są gorące dni, kolega wcześniej dobrze napisał, gasisz silni pompa wody nie robi obiegu, płyn stoi w miejscu, a silnik tak czy tak oddaje do płynu ciepło, tak więc temperatura wzrasta :) spokojna głowa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 23:04:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2011 18:54:33
Posty: 18
no to wielkie dzieki kolego .. a co myslicie na temat klimatronika czy pokazuje dobra temeprature?? na kanale 49 mam tak ze jak jade to ma 91 -92 a na licznikach pokazuje rowono 90 ... nawet jak wylacze silnik na klimatroniku pokaze 97 a na liczniku 90 rowne ,, niewiem...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: