.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:33:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [coupe 2.8 AAH] problem z silnikiem
PostNapisane: 20.cze.2011 17:28:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
witam, troche ogarniam dla kolegi audi, problem jest taki, że jak odpali zimny to sie krztusi jak się da gazu, ciepły też słabo przyspiesza/przerywa. sprawa tak wygląda na benzynie, na gazie (sekwencja kme) chodzi ok. VAG nie wykazał błędów od silnika. co zostało zmienione na nowe/ używane sprawdzone:
kpl rozrząd
regulator ciśnienia paliwa z listwą
wtryskiwacze
czujnik temp płynu chłodniczego
świece
kable WN
filtr paliwa
filtr powietrza

nic to wszystko nie pomogło
do głowy przychodzi mi jeszcze świrująca pompa paliwa-zbyt małe cisnienie.
macie jakies pomysły? przepływka raczej nie, na gazie jest ok.

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 21:01:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2008 21:01:59
Posty: 25
Lokalizacja: Będzin
Witam

Proponuje sprawdzić sondy lambda , podgrzewanie sond , spr. czy w momencie krztuszenia nie śmierdzi benzynką z wydechu.

_________________
Volvo V40 T4
Audi 80 Avant 2.0 ABK
Audi S4 B6 BBK
Audi V8 3.6 PT Automat LPG/PB (w krotce 4.2)
Audi a6 c4 avant 95 rok 2.6 ABC PB/LPG + BLOS automat (spadek dla żony)
FORD ORION Przejściowe TOCZYDŁO 93 rok 1.6 16V sprzedany
Audi 100 c4 sedan 93 rok 2.6 ABC sprzedany
VW GOLF II GTI 1.8 16V KR 140 PS skasowany
VW GOLF II 1.6 TD ukradli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 21:13:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
waskivw napisał(a):
Witam

Proponuje sprawdzić sondy lambda , podgrzewanie sond , spr. czy w momencie krztuszenia nie śmierdzi benzynką z wydechu.


sondy nie mają tu nic do rzeczy gdyż nie pracują zanim się nie rozgrzeja

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 21:18:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
no właśnie, przynajmniej według teorii soondy na zimnym i przy maks bucie nie powinny być brane pod uwage, poza tym sekwencja pewnie by też świrowała. benzyną śmierdziało jak kolega za nami jechał, ale to było przed zmianami tych części, teraz nie sprawdzałem. teraz pytanie czy wtryski będą lały jak ciśnienie będzie np 2 bary zamiast 4?

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2011 22:06:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2008 21:01:59
Posty: 25
Lokalizacja: Będzin
Jeżeli nic nie mają to po co w nich są grzałki ?
Sondy masz dwie ,a gaz pewnie podpięty do jednej ,która jeszcze w miarę pracuje w tolerancji , przy max bucie to nawet jak mu z wiadra wlejesz to przepali

_________________
Volvo V40 T4
Audi 80 Avant 2.0 ABK
Audi S4 B6 BBK
Audi V8 3.6 PT Automat LPG/PB (w krotce 4.2)
Audi a6 c4 avant 95 rok 2.6 ABC PB/LPG + BLOS automat (spadek dla żony)
FORD ORION Przejściowe TOCZYDŁO 93 rok 1.6 16V sprzedany
Audi 100 c4 sedan 93 rok 2.6 ABC sprzedany
VW GOLF II GTI 1.8 16V KR 140 PS skasowany
VW GOLF II 1.6 TD ukradli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 08:16:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.mar.2004 21:36:17
Posty: 1946
Lokalizacja: Zielona Góra/Łuków...jak spot będzie to przyjadę
waskivw napisał(a):
Jeżeli nic nie mają to po co w nich są grzałki ?

kolego mechanik :D ...grzałki w sondach są po to aby przyspieszyć czas nagrzania tychże sond to temperatury pracy...trwa to ok. kilkudziesiąt sekund.W tym okresie, zanim sonda nie uzyska jeszcze właściwej temperatury pracy, nie współpracuje jak powinna ze sterownikiem silnika a jednak nie ma to wpływu na równą pracę silnika.

_________________
stary dobry góral


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2011 08:49:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
przy maks bucie czas wtrysków jest maksymalnie wydłużany, zapłon przyspieszany a sterownik na chwile zapomina o sondach, bo i tak pokazują że jest za bogato, a musi być za bogato lekko podczas przyspieszania dla bezpieczeństwa, aby nie nastąpiło spalanie stukowe, ja to tak rozumiem ;)
a jeśli chodzi o gaz, to sonda chyba podpięta tylko po to, aby móc sprawdzic w programie od gazu czy nie jest za ubogo lub bogato, czy trzeba grzebac w mapach czy nie. jak sie myle to niech ktos poprawi.
macie jeszcze jakies pomysły?

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 16:10:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.paź.2008 21:01:59
Posty: 25
Lokalizacja: Będzin
Koledzy kuba2955 i J@rek nie chce tu nikogo pouczać bo nie o to tu chodzi ,ale jeżeli uważacie że sondy lambda nie mają wpływu na prace silnika to je wywalcie i po problemie.
kuba2955 pytałeś o poradę więc ci ją podsunąłem ,(nie kazalem wymieniać sond) ,ja bym od tego zaczął , diagnostyka silnika nie polega tylko na odczytaniu błędów ,lecz także na próbie statycznej i dynamicznej silnika z podłączonym testerem.
Ps.Jak chcesz wyeliminować sondy to podłącz kabel sygnałowy do masy i się przejedź.

_________________
Volvo V40 T4
Audi 80 Avant 2.0 ABK
Audi S4 B6 BBK
Audi V8 3.6 PT Automat LPG/PB (w krotce 4.2)
Audi a6 c4 avant 95 rok 2.6 ABC PB/LPG + BLOS automat (spadek dla żony)
FORD ORION Przejściowe TOCZYDŁO 93 rok 1.6 16V sprzedany
Audi 100 c4 sedan 93 rok 2.6 ABC sprzedany
VW GOLF II GTI 1.8 16V KR 140 PS skasowany
VW GOLF II 1.6 TD ukradli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 22:24:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.lut.2005 10:13:11
Posty: 798
Lokalizacja: Białystok
mozesz odrazu zmieniac pompe paliwa bo to w niej jest problem zwłaszcza jesli pokazuje 2 bary :peace:

_________________
A80 B2 1.6 było
A90 B3 2.2 KV 132 KM i 182 Nm
A6 C5 2.7T AJK Quattro 360KM 550 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 16:22:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
no bede zmieniał pompe i przepływke. a co do sond to trzeba czytac ze zrozumieniem, nigdzie nie napisałem że nie mają wpływu na pracę silnika, tylko że nie mają wpływu na pracę pod pełnym obciążeniem i to jest logiczne i wynika z pracy silnika

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 22:28:05 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a jak mierzyłeś te 2 bary ? Po to jest regulator cisnienia paliwa żeby regulować ciśnienie. Pompa 4 barowa pracuje w układzie z ciśnieniem 2-3 bary w zależności od obciążenia silnika. Sprawdź właśnie ten regulator ciśnienia czy regulujeto ciśnienie a druga sprawa to sprawdź szczelność dolotu i podciśnienia.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2011 08:44:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10347
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Stawiam na walnięty przepływomierz powietrza, na początek go umyj, może ożyje.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.cze.2011 14:00:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
kuba2955 napisał(a):
neraz pytanie czy wtryski będą lały jak ciśnienie będzie np 2 bary zamiast 4?

jeszcze nic nie mierzyłem :P zadałem tylko pytanie czy przy niższym ciśnieniu/niedomagającej pompie wtryski będą lały.
nieszczelności nie znalazłem. najdziwniejsze jest to że na gazie chodzi ok i jeździ jak seria, jest dynamiczny

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: