.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:18:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 D3 4,2] olej w torsen??
PostNapisane: 09.cze.2009 16:42:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2008 19:05:06
Posty: 179
Lokalizacja: radom/reading-UK
Witam
Próbuję znaleźć informację na temat wymiany oleju w torsen i mostach.
Na razie znalazłem znalazłem informację, że leje się 75W90.
Teraz tylko nie wiem jak ustala się właściwy poziom oleju i jak często się wymienia??

_________________
Audi A8L 4,2 2004r


Ostatnio edytowano 10.cze.2009 17:23:12 przez szoszon1983, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 16:52:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.mar.2006 12:25:33
Posty: 263
Lokalizacja: Lublin
Chyba chodziło o haldex.
Zarówno tam jak i do mostu lejesz 75W90 a śruby kontrone są na obudowie z boku skrzyni jak i mostu. Lejesz do wysokości otworu kontrolnego.

_________________
Toczydełko dla starszych :)

A100 C4 Q AVANT
2.8 AAH automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2009 16:54:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2008 18:59:07
Posty: 497
I nie haldex tylko torsen :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 10:30:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Bo do haldexa to raczej tylko oryginalny olej.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.cze.2009 17:22:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2008 19:05:06
Posty: 179
Lokalizacja: radom/reading-UK
dzięki za poprawienie i za info. zaraz zmienię temat, będzie łatwiej szukać

_________________
Audi A8L 4,2 2004r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 01:10:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2008 23:40:11
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
Oryginalny G 052 911 A SAE 75 W 90 (Syntetyczny). Torsen pracuje w oleju ze skrzyni i nie wymaga wymiany oleju. Wystarczy uzupełnić olej w skrzyni.
Z zamiennikami jest wiele problemów. W zależności od skrzyni należy porównywać wiskotyczność w temperaturach 40 i 100stC. Generalnie VAG mocno namieszał w olejach i stosuje bardzo rzadkie oleje. Są skrzynie które nie tolerują zamienników.
Znalezienie właściwości oryginałów VAG graniczy z cudem i w Polsce mi się to nie udało. Poniżej trochę danych do porównania

VI Vis@40C Vis@100C
128 159.0 18.3 = AMSOIL CTL SAE 50 Powershift GL-1
..............16.7 = Motul MOTYLGEAR 75-90 GL-4/-5
..............15.6 = VW G50/G51 GL-4
185 90.0 15.6 = Redline MT-90 75-90 GL-4
..............15.2 = Mobil 1 Synthetic 75W-90 GL-5
..............15.2 = Motul Gear 300 75-90 GL-4/-5
..............15.0 = Elf Tranself Synthese FE 75-90 GL-4/-5
132 116.0 14.9 = AMSOIL AGL 80W-90 GL-5
177 84.5 14.7 = AMSOIL MTG 75-90 GL-4
..... 76.6 14.2 = VW G052-911
133 76.2 11.0 = AMSOIL CTJ SAE 30 Powershift GL-1
183 56.2 10.6 = Redline MTL 70-80 GL-4
194 47.1 9.6 = AMSOIL MTF Synchromesh Trans fluid (GM/Chrysler) GL-?
208 41.6 9.1 = Penzoil Synchromesh trans fluid GL-?
198 34.0 7.5 = Redline D4 ATF Dexron III / Mercon / API GL-4
138 40.5 7.1 = AMSOIL CTG SAE 10W Powershift GL-1
..... 31.2 6.5 = VW G-052-171-A2 GL-?
..... 35.1 6.4 = VW G-055-726-A2 GL-?
..............6.3 = VW G52 (part numbers G052726A2 / G05272601) GL-?

OT
szukałem na tym forum info o ewentualnych uszkodzeniach torsena podczas badania technicznego na pojedynczych rolkach. Czy możecie potwierdzić takie obawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 17:48:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2008 16:32:36
Posty: 180
http://www.automatik-getriebe-berlin.de ... P24FLA.pdf

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
.
Audi A3 1.8L 20V

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 23:03:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2008 23:40:11
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
No tak 4.2 to skrzynia automatyczna. Jeżeli to skrzynia GNU, GQF stosuje się olej G 055 005 A2 i pomimo ceny nie ryzykowałbym innego.

_________________
Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, nie dajcie się zwariować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 23:04:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Webi napisał(a):
OT
szukałem na tym forum info o ewentualnych uszkodzeniach torsena podczas badania technicznego na pojedynczych rolkach. Czy możecie potwierdzić takie obawy.

Fabryka dopuszcza badanie quattro na pojedynczych rolkach.
Nic się nie stanie, jeśli rolki zgodnie z zaleceniami fabryki nie przekraczają prędkości 6 km/h.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2009 23:53:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2008 23:40:11
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
dzięki Szogun0 będę spokojniejszy przy następnym badaniu.
Przepraszam za zmianę tematu ale poruszyłem ten temat dzisiaj na stacji diagnostycznej z jedną rolką. Panowie biorą autko na krótka przejażdżkę i sprawdzają czy hamuje. Potem dopiero oględziny na kanale. Nie jestem pewien czy to prawidłowa procedura ale z drugiej strony… to tylko przegląd.

_________________
Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, nie dajcie się zwariować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.cze.2009 22:44:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2008 19:05:06
Posty: 179
Lokalizacja: radom/reading-UK
Webi napisał(a):
Oryginalny G 052 911 A SAE 75 W 90 (Syntetyczny). Torsen pracuje w oleju ze skrzyni i nie wymaga wymiany oleju. Wystarczy uzupełnić olej w skrzyni.


troszkę się zakręciłem, u mnie jest skrzynia automatyczna i w niej na pewno nie ma oleju 75W90.
To żeby być pewnym, najlepiej jechać do audi i u nich kupić olej tak?? czy sa jakieś zamienniki, jakiś mobil, castrol...które można zalać.
Jeszcze czy może mi ktoś opisać jak to wygląda?? z tyłu jest normalny most, w którym jest około 1,5l oleju, z przodu za skrzynią jest torsen z podobną ilością oleju, a czy jest jeszcze przedni most, czy to już jest jeden mechanizm z torsenem??

_________________
Audi A8L 4,2 2004r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.cze.2009 21:04:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2008 23:40:11
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
G 052 911 A SAE 75 W 90 (Syntetyczny)dotyczy skrzyń manualnych z Torsenem. Dlatego poprawiłem się:
Webi napisał(a):
No tak 4.2 to skrzynia automatyczna. Jeżeli to skrzynia GNU, GQF stosuje się olej G 055 005 A2 i pomimo ceny nie ryzykowałbym innego.

Do przekładni stosuje się atf 10,4 litra i G 052 145 S2 do przedniego dyfra i torsena. Tutaj oleje dostępne dla automatu A8L

Generalnie trudno coś powiedzieć bez modelu skrzyni no i odradzam eksperymenty, ale jak zastosujesz zamiennik to daj znać jak zareagowała skrzynia.

_________________
Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, nie dajcie się zwariować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.cze.2009 16:25:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2008 19:05:06
Posty: 179
Lokalizacja: radom/reading-UK
Na wymianę oleju w skrzyni jadę w przyszłym tygodniu do warsztatu polecanego na tym forum. Rozumiem, że w wersji z automatem torsen też korzysta z oleju ze skrzyni i nie muszę go wymienić osobno??

Sorry za męczenie, ale chcę być pewny

_________________
Audi A8L 4,2 2004r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.cze.2009 23:54:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2008 23:40:11
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków
szoszon1983 napisał(a):
Rozumiem, że w wersji z automatem torsen też korzysta z oleju ze skrzyni i nie muszę go wymienić osobno??


Niestety nie.

Do przekładni stosuje się olej atf w ilości 10,4 litra oraz olej G 052 145 S2 do przedniego dyfra i torsena.

_________________
Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, nie dajcie się zwariować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2009 19:07:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2008 19:05:06
Posty: 179
Lokalizacja: radom/reading-UK
dziękuję za informację

_________________
Audi A8L 4,2 2004r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2011 23:17:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 01:34:45
Posty: 218
Lokalizacja: Skołyszyn,Biecz,Londyn East
JAK wymieniliscie olej w tym przednim dyfrze A8 D3 GQF to PROSZE powiedzcie jak to zrobic. Myslimy z mechaniorem juz kilka dni i nic, nie mozemy znalezc sposobu na spuszczenie starego jakiegos czerwonego syfu a przedni dyfer wyje jak strasznie. Znalezlismy korki kontrolne ale nic czym by mozna bylo spuscic olej z dygra i torsena. Mam rysunki z ETKI ELSY i tam tez nie ma opisane ja spuscic, samo nalewanie jest. Nie ma tez malutkiej chlodniczki oleju dyfra i przewodow laczacych jak e manualach. Co robic ???? Pomozcie !!!!

_________________
była Dacia 1.3 :-)
była B3 2.0 91' :-) :-)
byla A8 2.8 96' :-) :-) :-) :-)
jest A8 4.2 04' :-) :-) :-) :-) :-)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: