.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.lut.2025 19:51:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B7 3,0 TDI] Problem z mocą / Turbina
PostNapisane: 22.cze.2011 21:39:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.kwi.2011 21:20:38
Posty: 4
Lokalizacja: Głubczyce
Witam

Mam następujący problem otóż w zakresie obrotów 1800 do 2100 auto bardzo muli - tak jakby nie działała turbina. Po 2100 nagle dostaje kopa i rwie do przodu.

Byłem o dobrego mechanika - sprawdzony już kilka lat.
1. Turbina o zmiennej geometrii sprawna - łopatki pracują luźno, i reszta też jest w porządku,
2. Sterownik turbiny z nowym oprogramowaniem,
3. Czujnik ciśnienia doładowania wymieniony
4. Czujnik przepływu tzw. przepływka wymieniona,

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz a mianowicie:
- muli w zakresie od 1800 do 2100 przy spokojnej jeździe,
- gdy muli w zakresie od 1800 do 2100 gdy puszczę całkowicie pedał gazu i wcisnę go dość dynamicznie to załapuje momentalnie nawet w zakresie 1800-2100 obrotów,

Czy ktoś już miał taki problem, lub zna jego rozwiązanie ?

Zastanawiałem się nad czujnikiem położenia wału i usterką potencjometru w pedale gazu ale nie jestem pewien.

Proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2011 22:00:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
faktycznie sprawdzony mechanik, powymieniał elementy i jak było tak jest. Zmień mechanika.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 15:21:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.kwi.2011 21:20:38
Posty: 4
Lokalizacja: Głubczyce
Kolego nie proszę o poradę co do mechanika lecz o pomoc w problemie,

Dodam jeszcze że od momentu zamulania wzrosło mi spalanie, więc nie wiem czy czasem nie leci za dużo paliwa i dlatego się zamula.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 16:04:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
problem w tym, że 2rafal7 ma rację - mechanik jest skrajnie do dupy. co więcej, wymieni silnik i problem nadal będzie występować.

zaczynasz od diagnostyki silnika. musisz zrobić logi podstawowych grup właściwych dla TDI w próbach statycznych oraz dynamicznych.
dopiero wówczas można będzie cokolwiek ocenić i ewentualnie uzupełnić logi o kolejne grupy [w 3.0TDI jest co diagnozować].

wymiana elementów na pałę jest awangardą z lat 90ych.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 16:27:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.kwi.2011 21:20:38
Posty: 4
Lokalizacja: Głubczyce
Auto było sprawdzane na kompie statycznie i w czasie jazdy.

Błędów brak a ponadto ciśnienia na postoju i w czasie jazdy w normie,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 17:16:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.sty.2008 12:41:03
Posty: 668
Lokalizacja: TORUN / Burton on Trent UK
A co ze stanem wtryskiwaczy, przeplywomierzem, katalizatorem, DPF, N75, EGR, itd. ?? Jak chcesz konkretnej i trafnej diagnozy musisz wkleic tutaj logi. Pozdrawiam

_________________
A6 1.8T AEB + chip - bylo
A4 B6 AWX SPORT + turbina BRD,hybrydy AL, FMIC, jednomas = 211KM / 430nm - bylo +447858391979
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1087d1b709de70f8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bc2a4acde0cb1d5a.html
http://www.youtube.com/watch?v=KCsLIKQHcRg
A6 C6 2.0 TFSI BPJ+soft S-line - bylo
A5 8T 3.0 TDI CAPA QUATTRO DPF OFF+SOFT - jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 17:35:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
kanar1 napisał(a):
Zastanawiałem się nad czujnikiem położenia wału i usterką potencjometru w pedale gazu ale nie jestem pewien.

Wóczas byłyby błędy, ale...
kanar1 napisał(a):
Auto było sprawdzane na kompie statycznie i w czasie jazdy.

Błędów brak a ponadto ciśnienia na postoju i w czasie jazdy w normie,

wklej logi a przekonasz się, że nie są w normie ;)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2011 19:26:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2007 21:56:59
Posty: 335
Lokalizacja: Białystok
Auto: c3,c4,c5,c5
dwa tygodnie temu pojawił mi się identyczny problem z tą różnicą że wykazało mi błedy ciśnienia w układzie dolotowym Okazało się że pekła rura miedzy przepływosciomierzem a wlotem turbiny dokładnie pod opaską zaciskową Koszt tej gumy w serwisie wyniósł mnie 108 zł i wszystko zaczeło pracowac normalnie Oprócz tego podciągnełem troche cięgło turba i chodzi jak burza Ale zdaje sobie sprawe że w Twoim przypadku przyczyna może być całkiem inna ale nie zaszkodzi sprawdzic tą opcje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 09:44:01 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
@kanar1
Podaj dokladnie jaki masz kod silnika ...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2011 11:32:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.maja.2007 12:00:48
Posty: 1583
Lokalizacja: Konstancin jeziorna
Auto: Toyota 3ZR-FAE
a nie klapy gaszące?
bez logow, to bladzenie. Mechanika zmien, dobrze radzą
- wszyscy mechanicy posługujący sie komputerami diagnostycznymi na poziomie odczyt bledow powinni zmienic branze natychmiast.
Abo naprawiac rowery romet.

nie po to sa w VAG tak rozwojowe technologie diagnostyczne, zeby na ''oko'' wymieniac czesci...

_________________
Forester MY15 2.0 XT
Mk5 1.9 BKC+++


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2011 22:35:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.kwi.2011 21:20:38
Posty: 4
Lokalizacja: Głubczyce
1. Gdzie na południu opolskiego znajdę mechanika co mi sczyta te logi ?

2. Wymieniłem turbo bo i tak już miało słabą kompresję ale to też nie pomogło.

3. Rozważam opcję wtrysków - czy ktoś ma podobne doświadczenie,

4. Pytanie do jakiegoś elektronika który zna schematy - znajomy miał to samo ale w alfie morze i to zupełnie inne auto ale okazało się że na jednym pinie kostki nie ma połączenia (zaśniedziało) na linii pedał gazu-komputer i błędów też nie pokazywało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2011 22:45:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Poki nie wykonasz logów i nie zamiescisz ich na forum... bedziesz bladzil jak dziecko we mgle.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: