.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 06:34:40

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [V8 ABH] dziwne zachowania wiatraka klimy
PostNapisane: 07.lut.2009 13:01:29 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Po zimowej przerwie odpaliłem V. Przerwa spowodowana była wodą w chłodnicy, którą musiałem wcześniej zlać.

Ok, odpaliłem silnik, czekam aż się zagrzeje (pomijam, ze termostat otwiera się za szybko i trzeba go wymienić). Istotne jest to, że nawet pomimo wyłączonej klimy, wiatrak od niej cały czas chodził - co ciekawe, jego obroty były zmienne - zwalniał jakby mu odcięto zasilanie, ale po chwili znowu ruszał (na pół gwizdka).

Tak ma być czy coś jest nie tak?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 21:56:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
fałka ma przecież jeden wiatrak elektryczny (wspólny dla klimy
i chłodzenia) oraz visco

mógł się włączać z innych powodów niż klima - pobaw sie przekaźnikami

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2009 22:48:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
maciu napisał(a):
fałka ma przecież jeden wiatrak elektryczny (wspólny dla klimy
i chłodzenia) oraz visco

mógł się włączać z innych powodów niż klima - pobaw sie przekaźnikami


Wiem, że ma jeden elektryczny i visko obok. Mówię o elektrycznym. Czy on ma zasilanie tylko z klimy czy temperatura silnika też na niego działa? (szczerze, nie mam czasu teraz na schemat elektryczny - dowiem się, że temp też go włącza to w wolnej chwili popatrzę na schematy i posprawdzam co u mnie powoduje te wahania obrotów).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2009 07:16:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
oczywiscie ze temp tez na niego działa

w fałce jest to mocno nakombinowane i dwa osobne czujniki tem są
podpięte pod zegary i zegary sterują wentylatorem poprzez przekaźniki

np. odpięty dolny czujnik w chłodnicy powoduje że po przekreceniu
kluczyka/odpaleniu wiatrak wchodzi na najwyższy bieg i dopiero
jak dostanie sygnał z drugiego czujnika ze soe nagrzewa to zwalnia

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lut.2009 22:03:47 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
maciu napisał(a):
oczywiscie ze temp tez na niego działa

w fałce jest to mocno nakombinowane i dwa osobne czujniki tem są
podpięte pod zegary i zegary sterują wentylatorem poprzez przekaźniki

np. odpięty dolny czujnik w chłodnicy powoduje że po przekreceniu
kluczyka/odpaleniu wiatrak wchodzi na najwyższy bieg i dopiero
jak dostanie sygnał z drugiego czujnika ze soe nagrzewa to zwalnia


Dziś w końcu sprawdziłem na zimno - wiatrak milczy jak zaklęty. Przyczynę wahania się obrotów wiatraka będę szukał później.

Dzięki maciu

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.gru.2009 15:26:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Tak przypadkiem znalazłem ten wątek, bo szukałem innego, stwierdziłem, że dopiszę co wynikło na gotowo.

Wiatrak działa normalnie po podpięciu wszystkiego jak należy (wcześniejsze próby były na aucie po wypadku - coś mogło być odłączone lub luźne). Pospinane jak należy - działa jak fabryka przykazała. Dodam, ze nic nie wymieniałem, nic w tym temacie nie naprawiałem. Poskładałem i działa.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2011 11:33:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
To znowu dorzucę tu swoje zapytanie.

Czy w V8 wiatrak chłodnicy ma funkcję pracy po wyłączeniu zapłonu? R5 tak miały, a V8 milczy jak zaklęta (i się nagrzewa...).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2011 14:35:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 21.lis.2006 12:54:43
Posty: 1516
Lokalizacja: Łódź
nie wiem czy tak ma jak w R5 - ale, u mnie milczy po wył zapłonu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lip.2011 15:07:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Właśnie już wiem, że każdy V8 tak ma (D11 oczywiście).

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: