.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 07:07:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2,8 AAH ] 1996 quattro automat - brak mocy
PostNapisane: 02.lip.2011 19:21:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 15:15:51
Posty: 42
Lokalizacja: białystok
Witam szanowne grono.
Potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu usterki.
Silnik w dobrym stanie, zadbany bez wycieków, pracuje równiutko ( na wolnych) Odpala szybko przy największych mrozach.

ALE nie ma mocy przy przyspieszaniu i pod górkę zwalnia. Dodanie gazu powoduje nierówną pracę, jakby odcinanie paliwa, poszarpuje.
Przed założeniem sekwencji( stag300) było tak samo ale mniej nasilone.
Gwałtowne naciśnięcie gazu powoduje szarpnięcie, jakby na chwilę odcięło paliwo albo zapłon.
Najbardziej jest to odczuwalne podczas otwierania drugiej przepustnicy. Aby zwiększyć moc trzeba cofnąć pedał gazu.

Wymieniłem lambdy - trochę pomogło bo silniejszy i na pierwszej przepustnicy jedzie 120 a nie 90 (po równym)
oraz znikło zamulenie po odpaleniu ciepłego silnika(całkowity brak reakcji na gaz przez 10-20sek).
Czasem pojawia się tak silna utrata mocy, że nie sposób jechać.
Wówczas pomaga zgaszenie na minutkę lub krócej i można jechać dalej. Podmieniłem przepływomierz z innego sprawnego - brak zmian.
Rozebrałem i sprawdziłem cały dolot z umyciem przepustnicy wymiana wszystkich przewodów podciśnieniowych - jeden był przerwany.
Lekka poprawa po tych zabiegach, na wolnych pracuje jeszcze równiej.

Skracanie dolotu działa ale to akurat nie dla mnie, nie kręcę powyżej 4200.
Dodam, że do 5 sek po odpaleniu ma dobrą moc, wyrywa jak szalony praktycznie rwie na asfalcie.
Ale na dwójce koniec szaleństwa, załącza się muł. Mam wrażenie, że przez te 5 sek jakieś uszkodzone czujniki nie są brane pod uwagę.

Szukałem info na temat map sensora, ale chyba w tym silniku go nie ma?
Mam interfejs i nie wyrzuca żadnych błędów a na desce zawsze wyświetla się OK.
Chętnie sprawdzę ręcznie wartości z poszczególnych czujników, ale gdzie szukać info? Dodam, że już szukałem na tym i innych forach ale nic konkretnego.
Jeśli komuś przychodzi na myśl jakaś kwestia proszę śmiało pisać. Może jest coś na co zupełnie nie zwróciłem uwagi.
Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 13.lip.2011 06:19:05 przez lancellot, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2011 19:19:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
a układ zapłonowy kolego?
świeczki i kabelki sprawne?

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2011 20:44:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 15:15:51
Posty: 42
Lokalizacja: białystok
Świece NGK zgodnie z zaleceniami oraz komplet nowych przewodów BERU.
Żadnej reakcji po wymianie.
Problem dotyczy doboru mieszanki paliwowo powietrznej. Może mi podpowiesz gdzie jest map-sensor? Nie mogę go namierzyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2011 23:38:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.maja.2008 12:11:20
Posty: 218
lancellot napisał(a):
Świece NGK zgodnie z zaleceniami oraz komplet nowych przewodów BERU.
Żadnej reakcji po wymianie.
Problem dotyczy doboru mieszanki paliwowo powietrznej. Może mi podpowiesz gdzie jest map-sensor? Nie mogę go namierzyć.


Przepływomierz? Na grubej rurze ssącej , przykręcony do obudowy filtra powietrza; tej do przepustnic (->tył silnika);okragły z przewodem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2011 06:15:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 15:15:51
Posty: 42
Lokalizacja: białystok
Przepływomierz to mas-sensor lub maf-sensor. Map-sensor to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 14:41:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2005 15:15:51
Posty: 42
Lokalizacja: białystok
Usterka zdiagnozowana. :d

Postanowiłem dobrać się do przepustnicy i ją umyć wymieniając przy okazji rurki podciśnienia.
Przepustnicę umyłem ( była jednak brudna ale szczelna - nalana benzyna nie przecieka przez zamkniętą przepustnicę po umyciu).
Główna rurka przy kolektorze zasilająca cały układ podciśnienia
i zawór regulacji ciśnienia paliwa była przerwana na 1/2 obwodu.
Po tych zabiegach auto zaczęło jeździć troszkę lepiej ale pozostało dławienie przy za głębokim wciśnięciu gazu.

Skoro mechanicznie wszystko sprawdziłem, postanowiłem pojechać na komputer.
Diagnosta posprawdzał po kolei kąt zapłonu, detonację, stwierdzając, że rozrząd OK, cewki OK.
Potem przeszedł do przepływomierza. Stwierdził bardzo słabe wskazania i wartości niefabryczne ustawień.
Poprzestawiał cyferki i silnik dostał kopa. Zrywa się ładnie.
Korekty dokonywaliśmy podczas jazdy więc w pewnym momencie pojawiła się nawet detonacja i dzwonienie zaworów.
Ustawił optymalnie i teraz mogę jeździć jak człowiek.

Trudno stwierdzić dlaczego nastawy w komputerze były niewłaściwe. Faktem jest,
że prawa odma od zawsze była dziurawa i puszczała dużo lewego powietrza. Druga nieszczelność to podciśnienie.
Może dlatego komputer dostosowując się zmienił te parametry. Lub ktoś grzebał przy tym nie znając tematu.
Tak czy siak nie sztuka podmienić przepływomierz, trzeba go jeszcze zaadoptować.
Pozdrawiam.

P.s. Dużo bzdur przeczytałem na tym forum na temat silników w ogóle nie tylko na temat AAH.
Dlatego uprzejmie proszę kolegów mniej znających temat o powstrzymanie się od pisania gdy nie są czegoś pewni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: