.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 06:59:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 2.5 tdi- wałki rozrządu
PostNapisane: 10.lip.2011 21:25:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2010 10:23:33
Posty: 29
Lokalizacja: Olsztyn
Witajcie.
Z Niemiec można sprowadzić dosyć tanio samochody z tymi silnikami raczej nie bez powodu ale o tym dobrze wiemy.
Także jedno pytanie do znających się na rzeczy. Jak wałki się sypią to robią duże spustoszenie w silniku? Niszczą głowice czy coś? Bo wałki teraz są tanie gdzieś do 2,5 tyś złotych a wymianę sobie samemu można zrobić.
Także proszę o odpowiedzi i dziękuje za przeczytanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 11:07:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Zaniedbane możesz mieć wiele więcej rzeczy niż tylko wałki.
To auto może jakoś jechać klekocząc, albo tak jechać że masz od razu banana :)
Wałki to rozdmuchany problem, bo od tego samochód nie staje w polu jak się sypią, na początku je słychać i "czuć" w mocy.
Zaniedbane V6 TDI to temat większy do ogarnięcia niż tylko wałki.
Są inne marki aut, w których silniki wybuchają, zacierają się znienacka, nasze audi przy nich to pikuś.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 11:18:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2010 10:23:33
Posty: 29
Lokalizacja: Olsztyn
Masz na myśli pompy wtryskowe ? i cośtam jeszcze się sypało chyba przepływomierze no ale mniejsza z tym. Ale po 2002 według moich danych już poprawiono te problemy i zostały tylko wałki.
Dlatego chce wiedzieć czy jak się sypią wałki to ciągną coś ze sobą np. głowice czy nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 11:44:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Z tego co wiem to wałki jak na czas wymienione to nic się nie uszkadza.
A jak wymienione bo zmielone to już nie wiem jakie szkody , niech wypowiedzą się inni.

Przepływomierze to padały w silnikach AKN 150KM. W silnikach AKE 180KM są przepływki hitachi i one nie mają raczej problemów.
Pompy to chyba później niż w 2002 poprawiono (ja mam rocznk 2001 motor AKE i robiłem pompę).

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 13:11:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Walki to moze nic takiego nie zrobia, zrobic moga natomiast pestki/podkladki, ktore sie urywaja i leza luzem w glowicy.
Ja mialem urwane trzy, to sklonilo mnie do zrobienia porzadku z hydraulika i walkami.

Pompy w roczniku modelowym 2002 (produkcja czerwiec 2001)
Zostaly ponoc poprawione i maja literke na koncu numeru seryjnego. Dojezdzaja ponoc 500.000 km.
Ale na 100% z dokladna data nie jestem pewien, prosze poprawic jesli sie myle.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 22:27:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2010 10:23:33
Posty: 29
Lokalizacja: Olsztyn
A gdzie to sprawdzić że jest literka na końcu numeru seryjnego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lip.2011 23:02:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
na sterowniku pompy jest naklejka z numerem.
szukaj literki L
"L"-ki są pompami przeznaczonymi do AKE od rocznika modelowego 2002 i do BAU w całym okresie produkcji ...

poczytaj w wo;nej chwili
http://www.autokoncern.pl/blogs/baciare ... ybrac.html

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 18:02:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jasne....wystarczy poszukac wedlug hasla "narywanie wolnych obrotow" i sprobowac poszukac takiego poprawionego v6tdi co trzyma serie (wychodzi przy czipach).... walki pewnie zmienia sie raz na zycie tego samochodu wiec to "rozdmuchany problem" ale rozrzad jest drogi, ciezki dostep do silnika (przyklad z zycia: naprawa rozrusznika), w automacie w miescie zre jak swinia (a juz w Q... uhu:) )i jest glosny, w starszych czesto zatyka sie filtr odmy a przecietny mechanik nawet nie wie ze taki jest itp itd.... ale gdyby to nie odstraszylo (silna chec przynaleznosci do elitarnego klubu uzytkownikow V6 czy inne sratata) to polecam sprawdzic jaka jest akcyza od auta z silnikiem >2L...*)
Pozdrawiam,
Przemek
*) podpowiem, ze po ostatniej zmianie akcyze placi sie od faktycznego silnika w aucie a nie w papierach wiec teoretycznie auto moglo miec mniejszy silnik jeszcze przed zakupem (mimo, ze ostatni wlasciciel teoretycznie mogl tego nie zglosic...)... przekroczenie granicy (date) sie deklaruje wiec moze byc wystarczajaco duzo czasu na zmiane XXXX przed pierwszym przegladem
P.S.
zrobilem ponad 70tys V6tdi "tym zlym AFB" co na starcie mial 200tys i nie zauwazylem wiekszej awaryjnosci (ale naprawa np. alternatora w v6tdi a w 4cylindrowce to 2 rozne poziomy kosztu .. podobnie wymiana rozrzadu, kupno "okazyjnego 2.5v6tdi do malych napraw" moze przyspieszyc siwienie/ostrzegam/)...

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2011 20:20:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
przemekk74 napisał(a):
jasne....wystarczy poszukac wedlug hasla "narywanie wolnych obrotow" i sprobowac poszukac takiego poprawionego v6tdi co trzyma serie (wychodzi przy czipach)....


nie zalapalem o co chodziz tym haslem, mozesz jasniej :)


przemekk74 napisał(a):
walki pewnie zmienia sie raz na zycie tego samochodu wiec to "rozdmuchany problem"


zapewne masz racje, walki srednio mozna wymienic po 250.000, wiec razy 2 wychodzi juz pol miliona km. wiec nie sadze ze ktos przy takim przebiegu jeszcze bedzie je wymieniac, zeby dobic na liczniku >700.000 km


przemekk74 napisał(a):
ale rozrzad jest drogi, ciezki dostep do silnika (przyklad z zycia: naprawa rozrusznika.


czy drogi? na markowych zamiennikach wychodzi okolo 2000 zl, mysle ze da sie to przezyc jesli robisz auto dla siebei, ktorym jeszcze pojezdzisz ladnych pare km.
ale z ta naprawa np rozrusznika...
planuje u siebie w najblizszym czasie wymienc rozrzad, jak juz pol auta z przodu bedzie rozebrana, moze warto do niego zajrzec? jak myslisz?
nie ma ogolnie z nim problemu, ale zima bardziej "stęka" niz kreci....

przemekk74 napisał(a):
w automacie w miescie zre jak swinia (a juz w Q... uhu:) )i jest glosny...


eee jak nie wiecej :| mi w Quattro i Tiptroniku wychodzi ze 13 L/ 100
auto jest dobrze wyciszone, to srednio z ta glosnoscia... :)


przemekk74 napisał(a):
polecam sprawdzic jaka jest akcyza od auta z silnikiem >2L...*)
..


Ale Przemek, wiekszosc OOOO ( jak nie wszystkie) sa powyzej 2L...
wiec tego sie chyba nie przeskoczy.... trzeba placic....


przemekk74 napisał(a):
zrobilem ponad 70tys V6tdi "tym zlym AFB" co na starcie mial 200tys i nie zauwazylem wiekszej awaryjnosci ...


dokladnie jak piszesz, sam mam i choc maja taka a nie inna opinie, ja jestem z niego zadowolony...


przemekk74 napisał(a):
kupno "okazyjnego 2.5v6tdi do malych napraw" moze przyspieszyc siwienie/ostrzegam/)...

:peace: :peace: :peace:

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: