.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 07:04:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a4 b5 1.8T AEB temperatura powyżej 90 C
PostNapisane: 18.lip.2011 19:29:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
Drodzy klubowicze, kupiłem wczoraj audiczkę jak w temacie, na vagu wyskakuje błąd sporadyczny "za niskie napięcie na czujniku temperatury", objaw jest taki kiedy jeżdżę autkiem w różnych warunkach, 140km/h na autostradzie, czy 50kkm/h po mieście, temperatura wynosi 90 stopni, jeżeli zatrzymam się na chwilę temperatura w normie tzn. 90 C ale wystarczy, że wyłączę silnik, poczekam 2 minuty, przekręcę kluczyk i na wskaźniku mam już około 100, odpalam, zaczyna spadać. Kolejnym objawem jest to, że nie idzie gorące powietrze do wnętrza kabiny, climatronik nie reaguje na zmianę temperatury. Ostatnia sprawa to, nie załącza się wiatrak przy chłodnicy. Pytanie brzmi czy to termostat? czy wężownica zapchana? czy co? Pozdrawiam

_________________
Było 100 C4 2,3 AAR :)
Było A6 C4 2.6 Avant :)
Było A6 C5 2.4 :)
Było A4 1.8T AEB quattro Avant :)
Jest A4 1.8T AJL :)
Było A6 1.9TDI AVF :)
Było A4 B6 1.9TDI AVF Avant :)
Był VW Golf MK4 GT TDI 150 :)
Jest A6 C6 2.0 TFSI :)
Jest A6 C5 2.5TDI Allroad :)
Jest A4 B6 ALT :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lip.2011 21:27:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Nagrzewnica, nie wężownica :)
Ale do rzeczy:
1) śmigło Ci się nie włącza bo:
- uszkodzony włącznik bimetaliczny
- brak napięcia na włączniku
- zwalony przekaźnik włączający śmigło
- spalony bezpiecznik silnika
- uszkodzony silnik

2) nie masz nadmuchu ciepłego powietrza bo:
- przez nagrzewnicę nie płynie gorący płyn
- klapa sterująca przepływem powietrza jest zablokowana w pozycji "chłodzić"
Sprawdź czy wąż wodny idący z silnika do nagrzewnicy jest równie gorący jak ten od nagrzewnicy do silnika. Za silnikiem na wężu jest zawór otwierany/zamykany podciśnieniem i jeśli jest on stale zakmnięty nie będzie grzania

3)spróbuj pomierzyć napięcie na zegarach. Może masz uszkodzony stabilizator napięcia. Nie jest możliwe, by po wyłaczniu silnika płyn sam z siebie ogrzał się o 10*C. Jakie masz napięcie ładowania?

Poza tym gratuluje jazdy 50 kkm/h po mieście :guru:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2011 14:58:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
Ad 3) dlaczego twierdzisz, że po wyłączeniu silnika nie jest możliwe nagrzanie płynu? Jeżeli jadę 150 km autostradą przy 150 km/h, zjadę na stację paliw, silnik pochodzi dwie minuty dla schłodzenia turbiny, wyłączam, na dworze 35 stopni, nie włącza się wiatrak, i temperatura się nie podniesie o 10 stopni?? to po co montują wiatraki za chłodnicą? Dzisiaj podepnę vaga raz jeszcze i zamieszczę na forum.

Dzięki za odpowiedzi, przepraszam za wężownicę, pomyłka:)

_________________
Było 100 C4 2,3 AAR :)
Było A6 C4 2.6 Avant :)
Było A6 C5 2.4 :)
Było A4 1.8T AEB quattro Avant :)
Jest A4 1.8T AJL :)
Było A6 1.9TDI AVF :)
Było A4 B6 1.9TDI AVF Avant :)
Był VW Golf MK4 GT TDI 150 :)
Jest A6 C6 2.0 TFSI :)
Jest A6 C5 2.5TDI Allroad :)
Jest A4 B6 ALT :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2011 19:24:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 22:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Koledzy jak obieg wody stanie po wyłączeniu sinika to woda przy głowicy tam gdzie jest czujnik może mieć spokojnie 100stC.
U kolegi stawiam na zapchaną nagrzewnice.
W tych modelach masz 2 wiatraki jeden napędzany paskiem ze sprzęgłem wisco, 2 gi do klimy i nagłych przypadków.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lip.2011 21:01:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
kolego rookie mówi z sensem, spróbuję przeczyścić nagrzewnicę. Dziękuję za pomysły.

_________________
Było 100 C4 2,3 AAR :)
Było A6 C4 2.6 Avant :)
Było A6 C5 2.4 :)
Było A4 1.8T AEB quattro Avant :)
Jest A4 1.8T AJL :)
Było A6 1.9TDI AVF :)
Było A4 B6 1.9TDI AVF Avant :)
Był VW Golf MK4 GT TDI 150 :)
Jest A6 C6 2.0 TFSI :)
Jest A6 C5 2.5TDI Allroad :)
Jest A4 B6 ALT :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 08:21:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.maja.2005 07:19:45
Posty: 260
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Audi A6 C7
Witam
Co do pkt 1 to miałem kiedyś A4 ADR 1,8 bez T i miałem identyczną sytuację. Teraz mam A6 1,8T i zdarza się to samo (tzn po krótkim wyłączeniu silnika zwłaszcza latem i po butowaniu temperatura wskoczy powyżej 90st) po uruchomieniu wraca na 90 stopni.
Jest to normalna sytuacja. Teraz mam na wskaźnikach temperaturę oleju i zazwyczaj po jeździe wskakuje ona na około 100st i więcej. Woda w układzie ma za zadanie chłodzić silnik i utrzymywać 90 st lecz kiedy obieg wody zatrzyma się (i woda nie krąży przez chłodnicę) temperatura jej może wzrosnąć (zwłaszcza że w 1,8T czujnik temperatury jest przy bloku w wysokim punkcie). Więc do puki przy pracującym silniku temperatura nie wzrasta Ci powyżej 90 stopni nic z tym nie rób.

_________________
Audi A6 C7 2.0TDI ULTRA
Audi A6 C6 2.0TDI 140KM
Audi A6 C5 1,8T 150KM, APU + LPG IV -gen
Audi A4 1,8 125 KM, ADR + LPG II-gen
Audi 80 B3 1,8 90 KM, PM + LPG II-gen
i inne....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 09:38:02 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Czy 1.8T nie ma systemu wymuszonej cyrkulacji płynu chłodzącego tak jak w 2.2T i 2.7BT ?

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.lip.2011 18:04:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2008 17:41:36
Posty: 138
Lokalizacja: Tuplice/Zielona Góra/leicester
Panowie, oka, temperatura wzrasta po zatrzymaniu, zgadzam się, nie jest to takie straszne, ciśnienia na wężach cieczy chłodzącej nie ma wielkiego, daje radę, ale... wiem, że jest lato, martwi mnie jednak brak ogrzewania, poniżej załączam logi, proszę o ocenę, wszystkie są sporadyczne więc wykasowałem, zobaczę jutro po przejechaniu kilku kilometrów czy się powtórzą.

18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17973 Regulator przepustnicy - dolna granica nie osiągnięta
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

_________________
Było 100 C4 2,3 AAR :)
Było A6 C4 2.6 Avant :)
Było A6 C5 2.4 :)
Było A4 1.8T AEB quattro Avant :)
Jest A4 1.8T AJL :)
Było A6 1.9TDI AVF :)
Było A4 B6 1.9TDI AVF Avant :)
Był VW Golf MK4 GT TDI 150 :)
Jest A6 C6 2.0 TFSI :)
Jest A6 C5 2.5TDI Allroad :)
Jest A4 B6 ALT :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: