.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 07:15:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 12:08:55 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
trochę dużo, pewnie 0,5-0,7 poszło, dolejesz będziesz widział ile :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 21:31:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
emge napisał(a):
trochę dużo, pewnie 0,5-0,7 poszło, dolejesz będziesz widział ile :)
Nom pewnie, ale teraz pytanie czy lać dalej mobila, czy doleć ten dobry który gitmar polecił, czy może jako że je troszkę łyka przejść na tańszy ale dobry np. polski lotos?

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 22:03:25 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
Raczej ten gitmarowy, lotos ponoć dobrze płucze silnik, ale niestety potrafi też szybko znikać. Dolewki raczej niewiele pomogą, przy wymianie pomyśl o zmianie :)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 22:11:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
emge napisał(a):
Raczej ten gitmarowy, lotos ponoć dobrze płucze silnik, ale niestety potrafi też szybko znikać. Dolewki raczej niewiele pomogą, przy wymianie pomyśl o zmianie :)
No tak właśnie nie wiem co zrobić, bo dopiero co był wymieniany olej ze wszystkimi filtrami etc, raptem ten 1100 temu, cenowo ten gitmarowy plasuje sie obok mobila, wiec cenowo różnicy mi nie zrobi, aczkolwiek nie wiem czy można je mieszać chociaż oba to półsyntetyki 10W 40, a może jeszcze coś innego dobrego i tańszego polecicie, (byle tańsze konkretniej dla 5zł nie będę robił szału) ;)

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2010 23:20:19 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Jak teraz będziesz dolewał to wielkiej różnicy nie będzie. Zrób 10kkm i wtedy zmieniaj na inny. Zmiana oleju na lepszy to pierwszy krok. Ale uprzedzam, że jeśli ma coś pomóc (chociaż nie musi) to zauważysz to pewnie dopiero po 1-2 wymianach. Ja kręcę rocznie ok.50kkm więc olej zmieniam co ok.3 miesiące :) Dodam tylko że polecono mi ten olej również na tym forum ( a konkretnie kolega krisker :peace: )... Ja kupuję na allegro od sprzedawcy "wojtekbieniek" lub "alcor_bergen" - możesz odebrać osobiście w Wawie u nich w hurtowni...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 07:23:52 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.paź.2004 22:46:01
Posty: 1899
Lokalizacja: Wrocław
gitmar napisał(a):
Ale uprzedzam, że jeśli ma coś pomóc (chociaż nie musi) to zauważysz to pewnie dopiero po 1-2 wymianach.


Zmienny styl jazdy, warunki pogodowe, proporcje miasto / trasa, wycieki - to może mieć wpływ na konsumpcję oleju - reszta to placebo. ;) Ja nigdy nie zauważyłem różnicy pomiędzy olejami tej samej klasy, a parę testowałem z zachwalanym Valvoline 10w40 włącznie. Wtedy to się nazywało Max Life. ;) Auto samo z siebie się nie naprawi, nieważne jakie voodoo będziecie nad nim odprawiać.

_________________
Pozdrawiam,
Sebastian
A4 1.8T
A2 1.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2010 08:50:44 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Nie zgodzę się - jakość oleju ma wielki wpływ :!: Obserwuję swoje auto od 100kkm i mam porównanie. Po uszczelnieniu silnika i wymianie uszczelniaczy na zaworach zalałem Mobil i auto pobierało nadal w okolicach 5l na 10-11 kkm między wymianami. Ostatnio 4 raz zmieniałem olej zalewając Valvoline i auto nie pobiera więcej niż 3-3.5 litra między wymianami. Kiedyś do AAH, które było już w słabym stanie zalałem Lotos 10W40. Auto zareagowało spadkami ciśnienia oleju (przy 2000 obr. zapalała się kontrolka ciśnienia oleju i słabe wskazania na zegarze). Częstotliwość zapalania się kontrolki była nader częsta ;) Przed wymianą tego nie było. Zalałem Mobil 10W40 (może wtedy był lepszy :?: ) i troszkę się poprawiło. Poprzedni właściciel musiał "motodoktora" (lub miodu jak kto woli ;) ) sporą dawkę zaaplikować :): Skończyło się wtedy wymianą silnika...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2010 11:50:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
Witam
wygląda że wziął około 400~450ml oleju na 1tyś.
Teraz pytanie co może dokładnie być do roboty gdyż,
teraz przebywam w Warszawie więc jeżdżę stylem emeryt eco-driving (2200-2600rpm :peace: ) z rzadszymi przy gazówkami i kręceniem do 5tys.
Wygląda że puszcza bąki tylko gdy gazuje i możliwe że w tedy bierze najbardziej olej? Bo przy odpaleniu jakby brał pewnie byłoby tego więcej, bądź przy postój -> ruszam, to tutaj w ciągłych korkach też wydawałoby się że powinien wziąć o jakiegoś mililitra więcej oleju.
Czyli można jeździć i się nie przejmować?
Pozdrawiam

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2010 14:00:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lip.2008 21:01:48
Posty: 44
Lokalizacja: suwałki
Dorzucę od siebie parę zdań na temat oleju valvoline max life 10w40. Po testach na elfie,mobilu, castrolu, zwątpiłem że na naszym rynku można kupic cos niepodrabianego. Po namowach kolegi z warsztatu zalałem max life 10w40 i po drugiej wymianie zauważyłem szybciej gasnącą kontrolkę smarowania, w mrozy lżej kręci, mniej żre oleju itp, same pozytywne objawy. Nie stało się to od razu, ale z czasem. Jezdzę na nim juz cztery lata, zrobiłem ponad 260tys od czasu kiedy się na niego zdecydowałem i nie zmienie juz na inny, tylko VALVOLINE.
Moja audi ma ponad 500tys przebiegu i przy -25C odpalam auto za pierwszym strzałem.
Ponadto olej ten jest rozlewany w Holandi, produkowany w USA, do polski dostarczany jest w bańkach 5L i 4L lub beczkach 60l (zaplobowane) więc ryzyko podrabiania spada niemal do zera, moim zdaniem do czasu.

Wpisz w google ''amerykański test oleju pdf''- miłego oglądania :diabel:

Zlej tego mobila ;)

_________________
Team Audi Suwałki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.paź.2010 14:07:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
wiesiek 1 napisał(a):
Zlej tego mobila ;)

Jak każdy tak poleca tego VALVOLINE, to za 8tys jak przyjdzie czas na wymiane zakupię ten olej :peace: , teraz jak dopiero co wymieniałem to niech sobie na nim pojeździ, nic nie zrobie a kaski poszło na to troszkę ;)

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2011 01:34:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.cze.2007 20:41:47
Posty: 522
Lokalizacja: Płock
Ja do ACK polecam Motul 5W30. Full syntetyk, ale silnik bierze 3*mniej oleju po trasie z pałowaniem, lub ostrzejszej jeżdzie w mieście! Ja w swojej miałem zalewany wcześniej Shell 0W40 na zmianę z Castrolem.

_________________
Audi C4, 92', 2,3 lpg było, niestety rozbite...
Audi C4, 92', 2,3 blos brc:) było - sprzedane...
Audi A4, 2,8 30v avant, benzin, tiptronic, skóry, webasto - jest i jest pięknie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2011 07:56:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
bierze 0,5l/1000km

wcale bym sie nie przejmowal tylko latal dalej jak wsciekly.

mowe audice biora wiecej na 1000km niz twoja.

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2011 23:14:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2006 02:49:47
Posty: 829
jako że auto sprzedaje i jestem przeglądany... :peace:
Piszę że była nieszczelność w misce i silnik nie bierze tyle oleju, patrząc że mógłby tyle brać, to tym bardziej jestem zadowolony :)

_________________
Renault 17 1.7 Hatchback (tluczek) ... bylo
Fiat CC VAN 700ccm AISAN (glosna puszka) ... bylo
Audi A6 C4 2.8 ACK QUATTRO 1997r. (ulubieniec w quattro) ... bylo
BMW 330i. M54 (rwd na gwincie) ... bylo
VW Passat B5 Kombi 1.9 TDI 110KM (bezawaryjny dieselek) ... bylo
VW Polo MK4 3dr 1.4 TDI Highline (twarda rakietka) ... bylo
Seat Leon 1.4 TGI ST (komfortowe, bezawaryjne, oszczedne [3.6kg/100 :D], rodzinne wozidlo) ... jest
TGI => https://www.seat.com/car-terms/t/tgi-technology.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 55 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: