.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 06:47:50

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 07:07:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Zmień mechanika :!!: Mówię poważnie, gość ewidentnie szuka jelenia. Nie wspominał tez czasem że pasowałoby turbinę zrobić? :diabel:
I zapytaj- tak z ciekawości- jak wyliczył te 20% :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Ostatnio edytowano 02.lip.2011 07:23:15 przez martab99, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 07:18:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
gaban napisał(a):
samochód na biegu jałowym nie dymi wcale , w czasie jazdy też raczej nie tylko podczas przyspieszania , mechanior jednak stwierdził, że to nie pompa tylko wtryskiwacze do wymiany , i powiedział, że lepiej wymienić całe niż końcówki bo bo pary miesiącach będzie to samo co panowie na to?

Jeśli chcesz mieć pewność , czy aby na pewno awarii uległy wtryski to wymontuj je z samochodu i zawieź do pompiarza z prośbą aby przetestował je w twojej obecności.
Sprawny wtrysk musi otwierać się ciut powyżej fabrycznego ciśnienia (jest napisane na obudowie) i rozpylać mgłę , tak aby nic nie było widać w butelce do której rozpyla. Jeśli sika (leje) - wtrysk kwalifikuje się do naprawy.
Bez wymontowania wtryskiwacza z silnika można tylko powróżyć.
Pompę sprawdzasz na stole probierczym i badasz zdolność do podawania paliwa na niskich i wysokich obrotach.
Taki test daje pełen obraz.

Co do naprawy wtrysków ... wszystko zależy od stanu obudowy. Jeśli ta jest w porządku, można wymienić same końcówki - zazwyczaj wtryski w TDI nie "gubią" ciśnień i po wymianie końcówek zaczynają żyć od nowa, jeśli wymagana jest regulacja, trzeba odwiedzić kogoś z EPS-200 o ile się nie mylę.

Naprawa pompy to już grubsza zabawa i zazwyczaj jest nieopłacalna - o ile pompa jest niesprawna, sugeruję zakup używanej.

Pytanie na koniec? Czy samochód pali dużo więcej niż powinien ? Jeżeli nie - winowajcą nie są wtryski ani pompa tylko brak luftu.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 08:33:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
samochód na trasie pali ok 6 litrów a nawet czasami wydaje mi się że mniej , średni chyba nie spalił nigdy powyżej 7,5 litra, tzn że wtryski odpadają ,
a co to ten luft


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 08:34:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.mar.2008 22:05:44
Posty: 2633
Lokalizacja: EPWA
W każdym ASO Bosha wymienią końcówki, zabieraj auto od tego wiedźmina...

_________________
Problem jaki AELa spotyka, to łapy mechanika.
Jest Touareg 7P lift 3.6.
Jest Audi 100 1990, 2.2 KU, manual + klimatronic, elektryka.
Hobbystycznie Tecnam 2006T, Cessna 150/152, Wilga, Piper.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 08:40:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
kolega Baskecior napisał że skoro auto nie pali więcej niż powinno to wtryski i pompa są ok, więc dlaczego dymi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lip.2011 16:53:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
gaban napisał(a):
kolega Baskecior napisał że skoro auto nie pali więcej niż powinno to wtryski i pompa są ok, więc dlaczego dymi

...bo po dodaniu gazu, zanim turbosprężarka się rozkręci do właściwego ciśnienia, w cylindrach masz nadmiar paliwa i niedomiar powietrza - paliwo nie spala sie całkowicie i powstaje czarna sadza. Właśnie dlatego wczesne TDI miały końcówki wydechu zawsze skierowane w dół :)

a luft to powietrze po niemiecku :helm:

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lip.2011 22:34:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.wrz.2005 20:59:51
Posty: 863
Lokalizacja: Białystok
HAHAHAHAHAHA a czym on mierzył "zużycie"samochodu? Weź człowieku zmień mecha!!! AEL MUSI zadymić i tyle!!

_________________
A6 C5 1997 ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2011 08:11:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
tzn nic nie kombinować i jeździć, tylko to dymienie troszkę wkurza jak podczas depnięcia spojrzę w lustro to czuje się jakbym gratem jechał...:) i jeszcze jedno jak wyeliminować ten brak luftu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2011 19:55:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
co mam robić żeby przestał dymić skoro wtryski i pompa odpadają, stawiam butelkę trunku :) , temu kto zdiagnozuje usterkę wiem ,że na odległość trudno ale może się uda samochód na biegu jałowym nie dymi wydaje mi się że dymi tak od ok 2500 obr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.lip.2011 20:51:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
gaban napisał(a):
co mam robić żeby przestał dymić skoro wtryski i pompa odpadają, stawiam butelkę trunku :) , temu kto zdiagnozuje usterkę wiem ,że na odległość trudno ale może się uda samochód na biegu jałowym nie dymi wydaje mi się że dymi tak od ok 2500 obr


Zaślep sobie zawór EGR :peace:
Może być Johny Walker, czy jak to się tam pisze :):

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2011 07:14:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
sam dam radę zaślepić ?? widzę że kolega z lubelskiego można wiedzieć skąd dokładniej ?? jeżeli to pomoże do stawiam johnego i jeszcze jedna sprawa podobno po zaślepieniu erg silnik pracuje dużo głośniej czy to prawda??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2011 18:48:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Dasz radę bez problemu :peace:
Kwestia rozkręcenia i dorobienia uszczelki bez otworu. Ja rozkręciłem, wyjąłem starą uszczelkę, na ten wzór dorobiłem drugą z blachy aluminiowej. Tylko weź dorób tę od strony kolektora wydechowego, żeby EGR sadzami nie zaszedł ;)

Ja nie zauważyłem głośniejszej pracy silnika, na duży plus jest to, że sadze nie szlifują Ci cylindrów :peace:

A moja lokalizacja, to Ryki ;)

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2011 19:13:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
lucas3512 napisał(a):
Dasz radę bez problemu :peace:
Kwestia rozkręcenia i dorobienia uszczelki bez otworu. Ja rozkręciłem, wyjąłem starą uszczelkę, na ten wzór dorobiłem drugą z blachy aluminiowej. Tylko weź dorób tę od strony kolektora wydechowego, żeby EGR sadzami nie zaszedł ;)

Ja nie zauważyłem głośniejszej pracy silnika, na duży plus jest to, że sadze nie szlifują Ci cylindrów :peace:

A moja lokalizacja, to Ryki ;)


to podjadę do Ryk z johnym walkerem a ty mi zaślepisz......... ja mam dwie lewe ręce...:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2011 19:30:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
a jak poznać że to przez ten zawór samochód kopci , czy metodą prób i błędów do tego dochodzi się?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2011 19:37:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Po prostu jest to zbędne w naszych autach :peace:
Jest to wymóg ochrony środowiska, by spaliny wracały do ponownego przepalenia. W nowych autach nie da się za bardzo tego obejść, gdyż komputer zaraz będzie "marudził". W starszych samochodach można bez problemów ani komplikacji zaślepić tenże zawór, a jak pisałem, będzie to na plus dla silnika (mniej sadzy szlifującej cylindry) ;)

"gaban", nie widzę problemu. Mam starą uszczelkę na wzór, więc mogę sobie dorobić w robocie, a Ty podlecisz na 15min na wymianę :D

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2011 19:45:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
kurcze tylko że do ryk troszkę z kraśnika daleko dam to do zrobienia jakiemuś tutejszemu specowi. Jeszcze raz dla pewności zaślepienie zaworu nie ma najmniejszych negatywnych skutków dla samochodu i raczej głośniej być nie powinno ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lip.2011 20:19:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2008 13:55:30
Posty: 1324
Lokalizacja: lubelskie
Ja jeżdżę tak od roku :peace:
Śmiało możesz przeprowadzić "operację" :)
Na prawdę jest nie dużo z tym roboty:

http://www.google.pl/url?sa=t&source=we ... jg&cad=rja

A jak będzie głośno i bez poprawy, to wywalasz blaszkę i wracasz do oryginału :peace:

_________________
Obrazek Piszę poprawnie po polsku
(staram się)
A6 C6 Allroad 3.0TDI Q+TIP 2009r 239KM - jest :) :) :)
A3 8L 1.9TDI 130KM 02r. 5D - jest
Peugeot 307 2.0HDI 90KM 03r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 05r. - jest
Peugeot Partner Multispace 1.6Pb 03r - jest
Obrazek

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lip.2011 16:16:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.maja.2011 19:22:25
Posty: 90
Lokalizacja: lublin
Auto: a6 c4 AEL
zaślepiłem dzisiaj zawór egr blaszką z inpostu..: i mam kilka pytań :
1)czy dymienie powinno ustać automatycznie , czy też po jakimś czasie ja przejechałem kilka km i w sumie sam nie wiem czy jest różnica
2) czy to możliwe że odrobinę zwiększyły się obroty na biegi jaŁowzm czy to tylko złudzenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lip.2011 18:05:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
obroty to raczej złudzenie, przejedź troche z mokasynem w podłodze dymienie powinno ustąpić po przejechaniu jakiegoś dystansu. a filtr powietrza dawno wymieniałeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lip.2011 14:32:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.cze.2006 22:18:20
Posty: 856
Lokalizacja: Poznań
lucas3512 napisał(a):
Po prostu jest to zbędne w naszych autach :peace:
Jest to wymóg ochrony środowiska, by spaliny wracały do ponownego przepalenia.


Tak naprawdę chodzi nie tyle o spaliny oraz ich "dopalenie", a o zmniejszenie temperatury spalania mieszanki po to aby nie tworzyły się tlenki azotu, główny składnik smogu.

_________________
Obrazek
__A6 C4 2.5 TDi AEL__


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: