Cytuj:
zrozumiałem ze (choc troche trudno odczytac co napisał grejf
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
Rozumiem Ciebie w pelni... ja troche z Czechami pracuje wiec i Grejfa jakos sie rozumiec nauczylem
![Smile :)](./images/smilies/001.gif)
Cytuj:
uwzględniając bardzo duzą róznice oporów powietrza przy skrajnie róznych prędkosciach całe wyliczenie jest najprosciej mówiac g....warte....chyba ze wiesz jak odnieść opór powietrza znając CX samochodu do danej predkośći i wpływu na jej przyrost
a w pierwyszej części w której rónica jest 14 krotna całkowicie błędne .
chyba teraz rozumiem dlaczego nie rozumiem co napisałes wczesniej ...
mea kupa
masz racje co do blednych moich wyliczen ale sam jestes wspolwinny
![n :peace:](./images/smilies/023.gif)
zamiesciles loga dla dwoch biegow (wzialem tms z drugiej fazy)... tak czy siak jak sam wykazales w fazie przeladowania przyspieszenie jest wieksze niz w fazie niedoladowania,
analizowales fragment z wczesniejszego biegu gdzie predkosci sa mniejsze (wiec i opory takze)
Teraz na logike:
fakt1: diesel jedzie iloscia koksu a nie iloscia mieszanki (dlatego nawet proste powerboxy czy g... czipy poprawiaja osiagi starszcyh klekotow)
fakt2: Twoje auto z obrotami traci przyspieszenie (jak wykazales) nie tak bardzo (ale raczej wersje o dostaniu skrzydel od 3 tys chyba mozna pogrzebac?) a T zaczyna miewac klopoty
wniosek (na pograniczu wrozby andrzejkowej): to nie brak paliwa jest przyczyna klopotow z doladowaniem (bez koksu to auto by nie jechalo) czyli T nie laduje "sama z siebie" (gruszka a moze pietruszka a moze kierownice - nie wiem i nie zgaduje)
Chcesz bardziej analizowac kwestie skrzydel?
Znajdz sobie jakiegos loga (pewnie bedziec cos "w ABSie") gdzie bedzie timestamp, predkosc i obroty... bedzie widac jak zmienia sie zdolnosc przyspieszania z obrotami
Tip: jest program Kpower co na podstawie logow z vagcoma i infie o masie pojazdu etc robi wykres mocy i momentu (dziala jak "dyno-hamownia")
Cytuj:
1)<czip> upalił turbo tak? audi przeleciało 350tys na nim a 80 tkm po czipie. Wg mnie T potencjalnie odeszło na naturalną emeryture bo zasłuzyło i tyle - myle sie?
trzeba by sie wrozki jakiejs zapytac...a jezeli chcesz "naukowo" to musialbys miec loga 011D zrobionego przed montazem czipa
Generalnie mozna przyjac ze to tak jakby 70letniemu dziadkowi dac viagry i wyslac na maraton (dziadek dostal ataku serca przez maraton czy przez zla viagre a moze zwyczajnie ze wzgledu na wiek?)
Cytuj:
2)Jesli nowe T wytrzyma 80tys to pozostaje przy tym czipie na którym wszyscy tak psy wieszają bo :
moze i wytrzymac 300tys... wystarczy, ze butowac nie bedziesz
Cytuj:
a) jezdze miedzy 1500-3000obr czesto z laweta a dzieki niemu ruszam ....
b)auto spala srednio 1 litr mniej
a kury srednio skladaja o jedno jajko wiecej i kurczaki maja po 4 udka
... generalnie czip w starym klekocie nie ma sie nijak do zuzycia paliwa przy normalnej jezdzi... a przy bucie... a owszem ma sie: zwieksza dawki a wiec zuzycie i drastycznie skraca zycie (miedzy innymi) turbiny (ale dodaj sobie do tego tloki, sprzeglo itp, itd)
Chcesz glebszej analizy? przeczytaj soft co teraz masz, podeslij mi a ja sprawdze czy cos do obrotow 3tys zostalo zmienione (obstawiam, ze nic poza innym przyporzadkowaniem dawek paliwa do wcisniecia pedlau gazu czyli "zyczenie kierowcy" z loga 008)
Cytuj:
e)ten gówniany czip ogranicza cisnienie do niecałych 2,2bar ,szcza paliwem na bucie -owszem ale teoretycznie nie daje mu sie własciwie spalic bo kąt został ten sam
kat wtrysku nie ma takiego mega znaczenia w klekocie... zdradze Ci, ze nie jest on nawet zalezny od faktycznej dawki paliwa a od zyczonej (w Twoim superczipie jest ona czesto faktyczna ale w normalnie z czipowanym klekocie przy bucie najczesniej faktyczna = ogr momentu)
Cytuj:
3)W jaki sposób niedomaga T? dla tego ze nie pokrywają sie cisnienia zadane z rzeczywistym? moze mi to ktos cierpliwie wyjasnić a nie walic wszystko na czip?
pewnie jest tylko, ze Twoje auto jest "popsute" a czy to T a moze cos innego = > wrozka. Zakladajac, ze to T powiem, ze jest popsuta bo nie potrafi utrzymac zadanego cisnienia (to ze przeladowuje troche z dolu to normalne przy przekoksowaniu bez podniesienia proporcjonalnego mapy T)
Cytuj:
4)T widze ze pcha cisnienie tylko nie w tym momencie co trzeba i dla tego nie potrafie zrozumiec a raczej jestem przynajmniej( średnio kumającym debilem) dlaczego niby T jest złe czy to nie jest jego zadanie napierdzielic powietrza ?
zadaniem (sterowania) T nie jest dostarczac powietrza ale utrzymac zadane cisnienie.... jest tak, ze gdy silnik malo powietrza trawi to jest latwiej utrzymac okreslone cisnienie (bo mniej trzeba powietrza "pchac") a gdy silnik zaczyna wcisnac powietrze turbinie jest ciezej (to tak jakbys mial pompowac materac z mala dziurka/male obroty/ albo z duza dziurka/duze obroty/.
Cytuj:
5)Czy moze byc tak ze ciezko działające kierownice powodują to latanie cisnienia i róznicy mocy/momentu? i zamiast kupowac nowe może wystarczy wyczyscic stare ewentualnie wymienic gruche?
moze tak... a moze nie? Moj ojciec mial kloppty z przeladowywaniem T... dal do mechanika, wyczyscili kierownice on zaplacil a T dalej przeladowuje - moze dali d... a moze problem po stronie kierownic nie lezal a moze cos tak innego. Jak widzisz bez zadnej zlosliwosci w paru punktach odsylam do wrozki bo przyczyn (potencjalnych) zawsze jest pare....vagcom to tylko "termometr"
Jedyne 2 pewniki podtrzymuje
1) masz popsute auto
2) masz g... czipa
wszystko inne to domysly
pozdrawiam,
Przemek