.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 07:49:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 B5 Tdi problem(z turbina)??? Prosze o pomoc.
PostNapisane: 03.sie.2011 16:15:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lut.2011 02:08:17
Posty: 2
Witam od jakiegos czasu mam nastepujacy problem, jesli przycisne powyzej 3 tys obrotow raz na jakis czas samochod bardzo dziwnie sie zachowuje, mianowicie traci moc, mechanik stwierdzil ze przechodzi w jakis tryb awaryjny, gdyz jest problem z turbina(podlaczal sie do komp), ktora nalezy wyczyscic sprawdzic lopatki itd. Silnik 1.9 tdi 116 km(85 kw), jak do tej pory chodzil bez zastrzezen. Dodam ze zrobilem nim do tej pory 10 tys km i bylo wszystko ok.
Glownie usterka ujawnia sie po odpaleniu samochodu po ok 12 godzinnej przerwie w jezdzie, zamuli tak ze 2 czy 3 razy a pozniej chodzi jak ta lala. moze ktos sie spotkal z czyms takim? Prosze o odpowiedz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2011 17:11:05 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Najprawdopodobniej zapieczone kierownice spalin w turbinie, tu masz link do problemu:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1423972

Być może tez wlnięty jest czujnik N75, albo nie działa gruszka podciśnienia jak należy, ewentualnie nieszczelność w układzie. Zrób logi i wrzuć je tutaj. Na tym forum są specjaliści, którzy zdiagnozują problem.

Ja wpierw bym poruszał sztangą turbiny, jak bardzo ciężko chodzi, albo wcale nie chodzi to masz na 100% zapieczone kierownice spalin.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2011 17:47:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.mar.2004 16:03:41
Posty: 486
Lokalizacja: Suwałki
Jeśli jest problem ze sterowaniem łopatkami i występuje przeładowanie skutkujące trybem awaryjnym to po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu silnik powinien ciągnąć normalnie do momentu kolejnego przeładowania. Tak się dzieje? Jak już złapie tryb awaryjny to traci moc i jedzie jak by był bez turbiny aż do momentu wyłączenia zapłonu?

_________________
Audi 100 89' 1.8B+LPG 2004-2012
Passat B5 TDI RedTornado 2012-
Audi A4 B6 1.8T Quattro Avant 2019-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2011 18:21:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Dobrze by bylo wykonac logi dynamiczne.
Ale na 90% czeka Cie to:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=88710

Wpisując w szukajce: 00575, kierownice turbiny, tryb awaryjny , notaluf dostaniesz lektury na pare godzin.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: