.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lut.2025 07:35:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A3 2.0 TDI] źle pali gdy zimny
PostNapisane: 31.lip.2011 13:48:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.lip.2011 13:39:06
Posty: 2
Witam mam proble tego typu ze gdy rano odpalam swoją audi i silnik jest zimny pierwsze 3/4 pruby odpalenia koncza sie na tym ze auto wchodzi tak na okolo 400obr/min ma dziwne drgania i kopci po okolo 4 razach odpali pokopci chwile i jest ok, kazde nastepne odpalenie juz wyglada prawidlowo i poza tym z autem nie dzieje sie nic dziwnego, przyspiesza, rowno pracuje, grzeje sie tez prawidlowo co to moze byc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2011 00:44:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.sty.2008 16:17:06
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
najpierw spróbuj podpiąć vaga i odczytać błędy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2011 12:05:54 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
bkm napisał(a):
najpierw spróbuj podpiąć vaga i odczytać błędy.


i wykonac logi statyczne...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2011 19:45:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.lip.2011 13:39:06
Posty: 2
Byłem wczoraj u mechanika pomyslalem zeby moze sprawdzil czy rozrzad jest prawidlowo ustawiony, ale on zasugerowal ze jesli juz to raczej swiece, wiec pojechalem do elektryka i faktycznie okazalo sie ze jedna ze swiec jest walnieta. Pojechalem do sklepu z czesciami przy ktorym jest tez inny warsztat samochodowy opowiedzialem im jak wyglada sprawa a oni jednoglosnie stwierdzili ze moze i swieca jest walnieta ale to raczej nie ma wplywu w tym okresie bo jest za cieplo i swiece praktycznie sa teraz niewykorzystywane przy odpalaniu silnika. Na jutro jestem umowiony na wymiane tej swiecy i komputerek. I z dnia na dzien to odpalanie i praca silnika po odpaleniu wygląda tragicznie wiec mam nadzieje ze da swieca cos pomoze.

Jeszcze dodam ze ostatnio ze dwa razy stojac gdzies na kszyrzowce na miescie auto wskoczylo na troche wyzsze obroty niz powinno miec na okolo 1100tys.

nie pisz posta pod postem tylko edytuj poprzedni/ emge


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2011 20:09:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ze świecami to bzdura kompletna - powyżej 5*C nie są używane praktycznie w ogóle. wymiana świec nie pomoże.

jeżeli podnoszą Ci się obroty na jałowym, to przyczyną może być czujnik temp. płynu chłodzącego.


...lecz do licha - podłącz parcha pod VCDSa i odczytaj błędy oraz zrób logi statyczne. silnik [01] w A3 8P pójdzie nawet na VC na KKLu za 25 PLN...

więcej samodzielności - słuchasz mechaników-przygłupów, którzy o TDI nie wiedzą nic.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2011 19:41:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
meszrum napisał(a):
ze świecami to bzdura kompletna - powyżej 5*C nie są używane praktycznie w ogóle. wymiana świec nie pomoże.


teoretycznie masz racje, jednak (przyklad 2.5tdi) po przekreceniu kluczyka zapala sie "sprezynka" na jakies 2-3 sekundy nastepnie woltomierz z 11.7 wskakuje na nieco ponad 12 V. wiec wychodzi na to ze zawsze swiece nieco podgrzewaja.

tak jest w przypadku porannego rozruchu.

ale jak sie juz pojezdzi, silnik osiagnie temperature, "sprezynka" zapala sie na sekunde (to chyba info ze kontrolka dziala) woltomierz odrazu jest ponad 12 V.

wiec moze odpalajac zimny silnik niezaleznie od temperatury, swiece zawsze cos podrzewaja?



co nie zmienia faktu, ze swiece nie sa przyczyna niesprawnosci silnika autora tematu.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2011 20:37:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w 2.5TDI rzeczywiście grzeją nawet przy +15*C, lecz w 2.0TDI nie grzeją na pewno przy 10*C [sprawdzałem].
:)

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: