Witam,
ostatnio przy wciśnieciu do dechy mrugnął mi 'check enginne' i auto straciło moc. Za chwile powtórzyłem wciśnięcie gazu i to samo - 'check' mrugnał i brak mocy. Po podpięciu do VAG odczytałem błędy:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4Z7 907 551 S
Component and/or Version: 2.7L V6/5VT G 0020
Software Coding: 07755
Work Shop Code: WSC 02334
Additional Info: WA1YD64B54N058582 AUZ7Z0C2508816
5 Faults Found:
17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus
P1453 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
17870 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 2: Implausible Signal
P1462 - 35-10 - - - Intermittent
SKasowałem, pojeździełem troche i znowu odczytałem:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 4Z7 907 551 S
Component and/or Version: 2.7L V6/5VT G 0020
Software Coding: 07755
Work Shop Code: WSC 02334
Additional Info: WA1YD64B54N058582 AUZ7Z0C2508816
5 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus
P1453 - 35-10 - - - Intermittent
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
Zrobiłem logowanie podczas jazdy grupy 112 - temperatura EGT oraz 115
Z logów widać że powyżej 4000 RPM jeden EGT jest w górnym zakresie - 1030 stopni - prawdopodobnie zbliża się koniec jego zywota. Ale skąd się biorą błędy 'mifire' na cylindrach 1,2,3 Czy to sterownik odczytując przekroczenie bezpiecznego zakresu temperatury spalin z EGT (bądź brak sygnału z EGT) wzbogaca mieszanke tak bardzo, że powoduje to misfire?
Czy stawiać raczej również na problem z cewkami bądź świecami? Cewki bym wykluczył bo 20tys temu wszystkie zostały wymienione na nowe. No i mało prawdopodobne, że padłyby na raz 3 sztuki.
Jeszcze jedno, czy ktoś wie jak interpretować kolejność cylindrów w 2.7T. Czy 1,2,3 to strona pasażera, czyli ta sama co EGT G235?
Pozdrawiam,
sulek