.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 00:59:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 4.2 Quattro D3] Błędy silnika i padające przepływomierze
PostNapisane: 10.sie.2011 11:24:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2011 11:11:27
Posty: 4
Witam,
Problem dotyczy Audi A8 D3 4.2 benzyna Quattro wersja long bez gazu.

Komputer wyrzuca dwa błędy:

18061 - przy tym błędzie zapala się żółty trójkąt kontroli trakcji
18265 - przy tym błędzie zapala się check engine, a samochód traci moc.

Po włączeniu i wyłączeniu silnika i skasowaniu błędów wszystko wraca do normy. Da się ujechać normalnie 50 kilometrów, czasem 200, a później znów to samo - check engine i brak mocy.

Wiem, że drugi z tych błędów wskazuje na przepływomierz, ale w samochodzie przepływka została wymieniona już cztery razy (oryginały). Błąd i brak mocy wracają jak zawsze.

Mechanicy i ASO rozkładają ręce. Będę wdzięczny za sugestie.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 12:17:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Kod:
18061/P1653/005715 - Please check DTC Memory of ABS Controller
Possible Symptoms

    * Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

    * Fault Code / Diagnostic Trouble Code (DTC) stored in Brake Electronics Control Module (J104)

Possible Solutions

    * Check Brake Electronics Control Module (J104) for Fault Codes
          o VCDS > Select > 03 - Brake Electronics > Fault Codes - 02

Special Notes

    * A Fault Code stored in one Module may influence other Modules as well, if a Control Module requires certain Information/Signals and the sending Module/Component is faulty it may store this Code.


Kod:
18265/P1857/006231 - Load Signal: Error Message from ECU
Possible Symptoms

    * Malfunction Indicator Light (MIL) active

Possible Causes

    * Fault Code(s) stored in Engine Control Unit (ECU)

Possible Solutions

    * Check Engine Control Unit for Fault Code(s)



hmm.. wygląda na to, że ten drugi błąd musi być bezpośrednio jeszcze w ECU silnika zapisany.... jeszcze są jakieś błędy ?

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 12:26:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2011 11:11:27
Posty: 4
Nie ma. Tylko te dwa błędy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 12:32:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Mi to wygląda na jakiś błąd odczytu obciążenia silnika z ECU przez ABS/ESP/EDS i może skrzynię - może coś z CAN??
Przeleć wszystkie układy w aucie w poszukiwaniu ustarek.

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.sie.2011 13:17:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
może być, połącz się z ABSami i zczytaj błędy

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 08:53:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2011 11:11:27
Posty: 4
Witam,
dzisiaj znowu kolejny dzień z przygodami. Po podłączeniu się do modułu silnika wyskoczył nowy błąd 17536.

ABS wyrzuca błąd 18265. Po skasowaniu idzie jak trzeba przez 50 - 100 kilometrów, potem znów to samo.

Czy przypadkiem nie jest tak, że gdyby to była padnięta przepływka samochód przez cały czas nie miałby mocy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 09:01:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2005 10:02:49
Posty: 2719
Lokalizacja: Warszawa
Rez napisał(a):
Witam,
dzisiaj znowu kolejny dzień z przygodami. Po podłączeniu się do modułu silnika wyskoczył nowy błąd 17536.

ABS wyrzuca błąd 18265. Po skasowaniu idzie jak trzeba przez 50 - 100 kilometrów, potem znów to samo.

Czy przypadkiem nie jest tak, że gdyby to była padnięta przepływka samochód przez cały czas nie miałby mocy?


Jest LPG, jak nie ma to przyjrzyj się pracy sond, ten błąd to przekroczona adaptacja mieszanki :(
Jak jest, to instalka do sprawdzenia pod kątek strojenia, czasem, to wina marnej jakości LPG, więc nie tankuj już nigdy tam gdzie wczoraj.

17536 - P1128 - Long Term Fuel Trim mult.,Bank1 System too Lean

No i cały czas jest ten błąd odczytu obciążenia silnika
18265 - P1857 - Load Signal Error Message from Engine Contr.
PX8XX - 8 swiadczy o tym, że błąd pochodzi z układu przeniesienia napędu - w ABS - sprawdź wiązkę ABS i ECU Pb - może jakaś woda???

Tu masz coś podobnego, skończyło się wymianą MAF, ale tam były jeszcze błędy z samego MAF'a - http://www.justanswer.com/audi/1kdl4-p1 ... -2-c5.html

_________________
Pozdrawiam
Zagór

RS3 [8V] Sportback '15
S3 [8L] Nogaroblue '01
BYŁO
S6 [C5] Avant 4.2 quattro '01
A4 [B5] Avant 1.8T quattro '97


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.sie.2011 09:27:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2011 11:11:27
Posty: 4
Dzięki, kolego. W aucie nie ma gazu. Przyjrzę się danym z sond lambda i zobaczę czy woda nie dostała się do sterownika ABS.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: