.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 00:22:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: a6 c5 2,5 tdi akn 99 manual prośba o ocene log
PostNapisane: 24.sie.2011 13:50:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
witam
ponownie zwracam sie z prośbą o interpretacje logów
wczesniejszy temat to: a6 c5 2,5 tdi akn 99 manual prośba o ocene logów

problem to lekki dołek pomiedzy 2-3 tys rpm przez co samochód jest nieco wolniejszy w tym zakresie ok 1-1,5 sek
-ustalono ze T wymaga wymiany/naprawy z powodu przeładowania .
kupiłem nowe T zrobiłem log011 .dla porównania log 011 na starym T ,starym n75 i odpiętym wydechu.
auto nie ma katalizatora
-ustalono ze samochód jest zepsuty
-ze czip to porazka -siedzi 4 lata problem 7mcy
teraz jest nowe T ,nowy n75 a samochód nadal kuleje

jak widac w logu011 na starym T samochód nieco lepiej idzie podobnie ze starym n75 i odpietym wydechem .o co tu idzie ?bo juz mi ręce opadają...


1) ile powinien trwać OB i przy jakich obrotach powinien wystąpić? wiem ze czip pier......cała układanke ale czy porównując z innymi 2,5 mozna cos wywnioskować?

2)czy cisnienie doładowania jest prawidłowe u mnie ?na wolnych obrotach w innych akn widziałem cos 960mbar-of i 1040mbar.-on U mnie 900-960mbar po za tym przy jezdzie ze stała predkością brakuje mu ok 100-200mbar do cisnienia zadanego.

wiem ze 2,5 to nie wyscigówka ale w 011 widac ze ten samochód może lepiej jechac i wczesniej jezdził

porównanie logów 011 stare i nowe T ,n75, wydech

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a78 ... 7a9c0.html



oraz stare logi od konca do początku
statyczne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9e7 ... 66eb5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cec ... e65cc.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/873 ... 772a7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/712 ... 58a95.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e4d ... fa37a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/240 ... 2a015.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bfe ... 3ac9c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4c8 ... 4c39b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7a3 ... 5b5af.html

bs
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b02 ... 4f47a.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b99 ... ba1f2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bd4 ... 9c50a.html

dynamiczne
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/585 ... b056f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce0 ... 08b54.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc2 ... 05cbd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/717 ... febad.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3eb ... b308f.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a5 ... e251e.html

pozdro ciepek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2011 15:21:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
nie wiem ile razy można Ci napisać, że naprawa czegokolwiek na modyfikowanym programie [a szczególnie na tym czymś co masz w sterowniku] jest pozbawiona jakiegokolwiek sensu...

na tym programie nie można niczego ocenić - poza tym, że program jest do kitu.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sie.2011 19:47:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.gru.2008 19:43:06
Posty: 297
sprawdz czy masz wszytskie dzwigienki zaworowe , ale wydaje mi sie ze nie , jezeli tak to podmien przepływke


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2011 08:19:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
oprogramowanie jest juz zmienione a na nim samochód jezdził B. DOBRZE
wiem ze najprosciej jest nałozyc wyniki pomiaru na seryjny gotowiec
a jak nie to walic wszystko na czip...

zapewne czip nie jest sprawca niedoładowania na wolnych obrotach które u mnie występuje

sam dojde do przyczyny spadku przyspieszenia bo nie powstało po czipie

zamykam temat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2011 08:46:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
ciepek napisał(a):
zapewne czip nie jest sprawca niedoładowania na wolnych obrotach które u mnie występuje

sam dojde do przyczyny spadku przyspieszenia bo nie powstało po czipie



zapewne dojdziesz do tego.

zapamiętaj jednak, że pomiędzy 2000-3000rpm nie masz dołka tylko przeładowanie [tak samo przedtem, jak i teraz].

wymienisz cały silnik i dalej będzie tak samo.
:)

ponadto, przyjmij do wiadomości, że tylko na serii można stwierdzić w oparciu o logi, czy silnik jest sprawny czy nie. na programie nie można tego zrobić i nie zmienisz tego.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.sie.2011 12:40:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.mar.2010 20:49:55
Posty: 86
zapewne dojdziesz do tego.

zapamiętaj jednak, że pomiędzy 2000-3000rpm nie masz dołka tylko przeładowanie [tak samo przedtem, jak i teraz].

wymienisz cały silnik i dalej będzie tak samo.
:)

ponadto, przyjmij do wiadomości, że tylko na serii można stwierdzić w oparciu o logi, czy silnik jest sprawny czy nie. na programie nie można tego zrobić i nie zmienisz tego.[/quote]

Meszrum

wiem ze jest przeładowanie miedy 2-3 rpm cos tam sam widze w 011d
nie wiem czy zauważyłes ale odpięcie wydechu powoduje zmniejszenie czasu trwania preładowania z 4,2sek do 2,4sek co sie wiąże ze wzrostem przyspieszenia o 0,6sek w zakresie 2-4rpm .Poprawa nastepuje miedzy 2-3 rpm 3-4rpm bez zauwazalnej reakcji.

Nie dziw mi sie ze próbuje dojsc co to powoduje .Dla Ciebie to przeładowanie dla mnie to dołek objawiajacy się spadkiem ciągu podczas przyspieszania w zakresie 2-3rpm którego zlikwidowanie poprawi bez wątpienia osiągi o 1-1,5sek w zakresie 2-4rpm
Po odpieciu wydechu dołek sie zmniejsza przyspieszenie poprawia o 0,6sek
wczesniej dołka nie było i podejrzewam ze przeładowania tez nie a auto szło lepiej -wczesniej znaczy po czipie czyli na złym oprogramowaniu samochód zapierd.....a teraz nie

nie robiłem wszesniej logów dynamicznych i nie wiem jak wygladało 011d gdy auto szło jak trzeba dlatego zwróciłem sie tu o pomoc. No ale jak sie nie da to sie nie da...rozumiem ze seria to schemat porównawczy a jak ktos umiesza w mapach ecu to czyste teoretyzowanie o które mi tu bardziej chodziło.

Wiadomo ze nawet wymiana silnika nic nie poradzi bo problem tkwi raczej w sterowaniu T czyli przeładowaniu .Moze wezyki podcisnienia sa gdzies kulawe albo jakis zgrywus uszczelnił mi na parkingu pianką wydech albo myszy zrobiły tam gniazdo nie wiem ale dojde do tego sam wczesniej czy pózniej...

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: