.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 20.lut.2025 23:59:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: SWAP 2.6 na 2.8 12v lub 30v
PostNapisane: 01.mar.2011 20:09:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2011 19:54:01
Posty: 3
Witam mam troszkę już dojechane 2.6 ina sekwencji i myślę nad swapem na 2.8 30v lub 2.8 12v. Mam pytanko czy to dużo grzebania i co oprócz silnika potrzebuje np. osprzęt i komputer cz będą pasowały z 2.6. Jakie to koszty i czy może ktoś zna warsztat (podlaskie) który mi to niedrogo zrobi. Pozdr :)

_________________
a4 2.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 22:08:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
z aah nie powinno być większych problemów jeśli chodzi o montaż, z tym drugim też raczej nie, bo są to chyba bliźniacze konstrukcje, ale na bank ptrzeba ci nowy komputer, skrzynia+sprzęgło. i osprzęt (np.2,8 ma przepływkę, a 2,6 nie)

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2011 23:37:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2011 19:54:01
Posty: 3
dzięki za info skupie się wiec na aah, tyle że nie wiem czy skrzynia, osprzęt i komp od mojego abc będzie pasował...

_________________
a4 2.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2011 15:42:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
raczej wszystko do podmiany, bo do mocniejszego silnika skrzynia ma dobrane raczej inne przełorzenia... jeśli chodzi o osprzęt to tak jak prędzej pisałem-aah ma pprzepływomierz, a abc nie, sterowanie silnika też do wymiany.
co do alternatora pompy wspomagania i klimy, wydaje mi się, że zostaną...
a co do 30v , to jeśli dobrze kojarzę to kolega bobo jest w trakcie swapa z aah na ack więc uderzaj do niego :peace:

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 10:24:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2011 19:54:01
Posty: 3
Wielkie dzięki, udało mi się dowiedzieć od zaprzyjaźnionego mechanika że skrzynia pasuje ale za to komp i osprzęt do wymiany a oprócz tego stacyjka z imobilaizerem i kluczyki bo inaczej nie da się do kompa podpiąć :9 więc chyba będzie szlifowanko głowic i wymiana zaworów w moim ABC :(. No cóż następe będzie ACK w quattro. POzdr. :)

_________________
a4 2.6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.mar.2011 23:19:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lut.2008 23:41:38
Posty: 104
Lokalizacja: Beskidy/Bieszczady
najprościej i najtaniej to kupić taki sam zdrowy goły motor, wsadzasz, palisz jedziesz... proste

przy swapie to będzie na pewno sporo grzebania i lubi się coś urodzić.. będzie też na pewno sporo drożej... Obce mechaniory lubią w takich sytuacjach nieźle kroić takich klientów. Chyba że masz znajomego

_________________
Audi A6 C4 2.5 TDI Quattro Avant
VW Golf 1.9 TDI 1Z
Panda 1.2 ;-D
było: Passat B5 FL awx, A6 C4 1.9 TDI, MERCEDES 814 6.o D, Golf Ǝ 1.8, Polo II, Renault Safrane 2.1TD, Vectra B 2.0, Poldek,Łada,126P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2011 11:32:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
Każdy swap jest nieco droższy niż się wydaje, ale to dobrze, bo jak nie skorzystać z okazji silnika na wierzchu i nie powymieniać newralgicznych części typu: uszczelki po deklami, egzektor, rozrząd, sprzęgło, czyszczenie przepustnicy itp. Ogólnie temat do zrobienia, koszta zależą od tego kto Ci to robi i za jaką kwotę dorwiesz silnik. Najlepiej wkładać ACK jeśli już coś. Dość nowoczesna konstrukcja, mniejsze spalanie, większa moc, młodszy silnik. Najlepiej szukać rocznikowo z auta gdzie silnik nie chodzi jeszcze po Canie. Jak nasz jakieś pytanie lub potrzebujesz części to odzywaj się na gg 8553451 po weekendzie.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SWAP 2.6 na 2.8 12v lub 30v
PostNapisane: 12.cze.2011 14:54:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2011 14:23:53
Posty: 2
pablo3366 napisał(a):
Witam mam troszkę już dojechane 2.6 ina sekwencji i myślę nad swapem na 2.8 30v lub 2.8 12v. Mam pytanko czy to dużo grzebania i co oprócz silnika potrzebuje np. osprzęt i komputer cz będą pasowały z 2.6. Jakie to koszty i czy może ktoś zna warsztat (podlaskie) który mi to niedrogo zrobi. Pozdr :)

witam ja mam ten sam dylemat mam audi z silnikiem 2.6 240000tys ale graja juz szklanki a i osiagi nie sa zadziwiajace tez mysle nad przeklaka mam silnik 2.8 aah automat quatrro cala elektryke komputer co by jeszcze bylo potrzebne kolo dwumasowe .skrzynia chyba podejdzie proszeo porady dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 15:11:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
też jestem po swapie z 2.6 na 2.8 30v, między innymi kolega Bobo mnie namówił :)
nie żałuję- ack to fajny silnik, przyjemny, elastyczny, cichy-polecam

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 15:17:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10349
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Ja miałem ten sam dylemat, i odpuściłem, co więcej miałem całe auto z motorem 2,8 na części, ale moim zdaniem szkoda roboty dla tych kilku koni.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 15:25:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2008 17:00:47
Posty: 382
Lokalizacja: podlasie
Auto: s4 c4 mtm
też by mi było szkoda roboty, ale 2.6 sie zrąbało a walenie kasy w ten tępy zamulowny silnik wydało mi się bezsensowne. poza tym wiadomo, za tą kase kupiłbym 4.2, ale niektórzy muszą brać pod uwagę spalanie...

_________________
quattro fan
było:
coupe ng
coupe quattro 7a
90 quattro 7a
b4 quattro ack
b4 abt
s4 c4 2.2t

A6 c5 2.8 quattro
Jest allroad c6 asb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 20:07:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
ogólnie to cieplutki kotlecik się zrobił :diabel:

mały v8 napisał(a):
Ja miałem ten sam dylemat, i odpuściłem, co więcej miałem całe auto z motorem 2,8 na części, ale moim zdaniem szkoda roboty dla tych kilku koni.


nie wiem jak dla ciebie, ale zwiększenie mocy o 25-40-kilka koni to dla mnie nie zabawa w uzyskanie "kilku" konisi :peace:
na pewno auto po swapie na ack jest o wiele żwawsze, elastyczniejsze i co najważniejsze ekonomiczniejsze. już sam aah jest ciutkę ekonomiczniejszy od abc. oczywiście mówimy tutaj o eksploatacji w normalnych warunkach i normalnej jeździe, bo jeśli chodzi o buta w podłodze, to norma, że te kucyki trzeba czymś nakarmić...
takie jest moje zdanie...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 21:27:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
kuba2955 napisał(a):
też by mi było szkoda roboty, ale 2.6 sie zrąbało a walenie kasy w ten tępy zamulowny silnik wydało mi się bezsensowne. poza tym wiadomo, za tą kase kupiłbym 4.2, ale niektórzy muszą brać pod uwagę spalanie...


Na pewno nie kupił byś kompletu na swap za taką kasę za jaką wyrwałeś ACK. Myślę, że spokojnie x2 można liczyć, a i jeszcze inne koszta wsadzenia tego by były na pewno.

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 21:39:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10349
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Tak tylko lepiej kupić następne ABC za 500 - 700 pln, poskładać samochód i sprzedać dalej, niż cudować swapować, wiązki , zegary stacyjki klucze itd, i na koniec wraz coś nie będzie chodziło jak trzeba, a przy sprzedaży ktoś kumaty spojrzy na naklejkę w kufrze i nie weźmie takiego zczepa nawet za pół ceny.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.cze.2011 22:18:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lut.2007 19:24:44
Posty: 1674
Lokalizacja: białystok
mały v8 napisał(a):
Tak tylko lepiej kupić następne ABC za 500 - 700 pln, poskładać samochód i sprzedać dalej, niż cudować swapować, wiązki , zegary stacyjki klucze itd, i na koniec wraz coś nie będzie chodziło jak trzeba, a przy sprzedaży ktoś kumaty spojrzy na naklejkę w kufrze i nie weźmie takiego zczepa nawet za pół ceny.


No jak się miało v8 to totalnie bez sensu było by pchać v6. Tutaj się zgadzam w 100% .

_________________
80 B4 TDI 1Z+wtryski AHF+sterownik 16 bit+hybryda+soft powered by ZAPRZAL
100 C4 2.8 AAH QUATTRO - Akcja Reanimacja - ACK swap in progress
2.8 AAH NA CZĘŚCI

http://www.youtube.com/watch?v=v9InKS65Auw

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sie.2011 15:13:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2010 21:05:28
Posty: 10
Lokalizacja: SRC
Witam! Dołączę się do tematu bo też jestem w kropce. Bo mam do kupienia silnik 2.8 z automatyczną skrzynią biegów, i czy będzie pasować do skrzyni manualnej z mojego ABC :?: No i pytanie, kompa z AAH będzie można podpiąć pod wiążke z ABC?, no i czy jest to dużo roboty z tą przepustnicą?
Z góry thx :peace:

_________________
Audi- "Herr der Ringe"
Audi 100 C4 Avant 2.6 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: