.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 00:46:47

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.8 ACK] błąd 16496 - gdzie znajduje się czujnik?
PostNapisane: 18.sie.2009 19:32:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
Witam, proszę o informacje, gdzie szukać tego czujnika. Wyświetla mi się błąd 16496 - intake air temp sensor (G42) signal too low 35-00.

Po skasowaniu błąd powraca.

Znalazłem na forum tylko 2 wątki na ten temat, ale nie było tam nic wyjaśnione.


Na co może mieć wpływ ten błąd/to uszkodzenie - będzie słabszy, będzie więcej palił? Ostatnio walczę z pogorszeniem się osiągów i zwiększeniem zużycia paliwa, ale to chyba przez wyrzucenie katalizatorów.

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2009 20:15:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.paź.2008 14:07:41
Posty: 219
Lokalizacja: wołomin
Auto: A6 C6 CAJA
Witam
G42 masz na przewodzie powietrznym tuż przed przepustnicą. Jak zdejmiesz pokrywę silnika to już jest na wierzchu - łatwo znaleźć - z jednej wiązki wychodzą dwa przewody - jeden do zaworu sterowania skracaniem dolotu i drugi właśnie do G42.
Sprawdź w VAG-u w grupie 003 na pozycji 4 - masz tam temperaturę z tego czujnika G42 - na zimnym silniku powinno to się pokrywać z pozycją 3 tej samej grupy, tam jest temperatura czeczy chłodzącej z G62. Jak jest błąd czujnika G42, to w polu 4 grupy 3 na stałe powinno być 25.5st.C.
Teoretycznie to samochód powinien być mocniejszy :diabel: - na allegro można kupić nawet chip-boxy w postaci rezystora (sic) oszukujące pomiar z tego czujnika. Palił będzie pewnie więcej, bo sterownik zawsze w przypadku awarii któregokolwiek z czujników określających ilość benzyny w mieszance woli podlać więcej tejże i uchronić silnik przed poważniejszymi uszkodzeniami.
Teoretycznie katy w tym silniku niewiele powinny zmienić (pomijam eko) - chyba, że jakoś strasznie dynamikę gazów wylotowych popsułeś, ale to mało prawdopodobne wg. mnie.
Pozdrawiam

_________________
Uzyskałeś pomoc na Forum? - odwiedź TEN WĄTEK
Pozdrawiam
zbig_wwl

2018- > ;-))) A6C6 sedan q 3.0TFSI CAJA
2013- > 2018Obrazek Allroad C5 q 2.7 ARE -> może tym razem nikt we mnie nie trafi ;). Nikt nie "trafił", to ukradli ;-(
2010- > 2012 A6 C5 Avant q 2.7 ARE -> sCRASHowane
- > 2010 A6 C5 Avant q 2.8 ACK -> sCRASHowane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sie.2009 20:19:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.maja.2008 13:39:03
Posty: 64
Lokalizacja: Okolice Poznania
Wspawałem zamiast katów takie tłumiki wyglądem przypominające katalizatory (nie są to akurat przepustnice).

opowiadał mi też kolega (jeździł A8 2,8 ) - chciał sobie poprawić dźwięk - na taki bardziej podchodzący pod V8 i wywalił katalizatory - jak mówi stracił ok 30% mocy.

po ponownym wspawaniu - moc wróciła.

NO jest to trochę dziwne, ale może coś w tym "leży"

P.S. dziękuję za pomoc w przypadku tego czujnika - muszę go poszukać :)

_________________
A6 C5 2,8 Q + Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.wrz.2011 21:47:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.paź.2010 08:38:39
Posty: 2
W moim przypadku komputer pokzuje blad czujnika G42 - signal to low. Jestem po wymianie czujnika na nowy, ale niczego to nie zmienilo. Przyszlo mi do glowy, ze moze to byc problem z wiazka kabli i nalezaloby zrobic bypass, ale brak mi schematu.
Czy ktorys z szanownych uzytkownikow mialby dla mnie podpowiedz, co jeszcze moglby oznaczac ten blad ?

Z gory dzieki za odpowiedz.
Pzdr.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: