.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 21:14:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 ACK] Wymiana oleju w skrzyni automatycznej
PostNapisane: 13.wrz.2011 19:09:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lut.2009 18:06:28
Posty: 480
Lokalizacja: Pruszków
Auto: D5
Hej,
opcja szukaj nie pomogła więc podpytam..

Pacjent jak w tytule. C4 2.8 30V (ACK) Quattro. Nie znam niestety jeszcze oznaczenia automatu (gdzie go odczytać?). Skrzynia działa świetnie odkąd kupiłem wóz około 10 miesięcy temu. Mechanicy (zawsze ci sami) twierdzą, że skrzynia jest bezobsługowa, czyli nie wymienia się w niej oleju. Ew. dolewki, kontrola stanu itd. Stan jest ok, olej wg gościa wygląda wzrokowo ok - widać że używany, ale wygląda dobrze. Powiedziano mi, że nie wymienią mi tego oleju w sensie stricte - chyba że na moje świadome i wyraźne życzenie. Jeżeli chcę, mogę zakupić odpowiedni olej w ASO i po trochu upuszczać stary, dolewać nowy - i tak kilka razy. Wg nich - pracowali w ASO ten konkretny gość również w Audi, w tych skrzyniach przeciwnie do innych starych automatów, nowszych tipów itp. wymiana może powodować konieczność remontu/zezłomowania skrzyni po kilku dniach czy tygodniach od całkowitej wymiany oleju.

Pytanie do osób które miały lub mają z tym do czynienia. Jak zadbać o tę skrzynię? Pytam bo naczytałem sie ostatnio w innym temacie, jakoby stary ale zadbany i serwisowany automat przeżywał niejeden manual, i tak mnie jakoś naszło :):

_________________
Jest: E39 02' 525d Touring
Jest: Yamaha X-Max 125 07'
Jest: Merida XC100
Było: Peugeot Vivacity 05'
Było: S60 D5
Było: A6 C4 30V Q ACK Avant 97'
Było: 100 C3 1.8 SH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 21:22:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.kwi.2010 19:38:01
Posty: 33
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: Audi
Nie jestem specem w dziale automatów, ale nie słyszałem jeszcze o skrzyni automatycznej bezobsługowej. Każda skrzynia ma przyporządkowane okresy obsługowe i wymiany oleju + filtr. Olej który spuszczasz ze skrzyni, nawet po 60000 km jest czyściutki i wygląda jak nowy, więc zdanie twojego mechanika - widać że używany ale wygląda ok, jest co najmniej dziwne. Mechanizm skrzyni automatycznej jest bardzo wrażliwy na jakiekolwiek zanieczyszczenia, opiłki itd. Wiadomo że skrzynia się zużywa więc jakieś drobne opiłki, zanieczyszczenia powstają. Do tego dodaj starzenie i wypracowanie się oleju, który zostawia szlam, nagar. Mam dwa automaty, każdego z nich regularnie serwisuje, wymieniam olej + filtr, sprawdzam poziom w mechaniźmie róźnicowym itp. Do tej pory nigdy mnie nie zawiodły.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: