.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 21:28:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 2.5 TDI AKN 1999] Długo odpala na ciepłym + logi
PostNapisane: 12.wrz.2011 22:00:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Hej

Mam A6 od ponad 5 lat. Przebieg 252 tys. Z silnikowych spraw jak na razie wymienione pompa wtryskowa + wtryski. Generalnie auto chodzi dobrze, jest jedno ale ..

Długo odpala mi na ciepłym. Jak jest zimny pali od razu. Jednak jak osiągnie temperature 90 stopni i zgasze. Kolejne odpalenie, kręce około 3-5 s zanim zaskoczy. Pompe wtryskową regenerowałem pół roku temu (objaw padaki, silnik zgasł). Przed regeneracją jeśli chodzi o odpalanie zachowywał się tak samo.

Macie jakieś pomysły co może być przyczyną ?
Czy stan akumulatora ma wpływ na to jak pali na ciepłym (na zimnym odpala ok) ?

Dodam, że akumulator i przepływomierz nie ruszany na pewno od ponad 5 lat albo i więcej.

Może logi coś Wam pokażą. Dzięki za wszelkie sugestie.

Wartości mierzone:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56975.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56974.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56978.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56979.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56972.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56977.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56976.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56973.html

Basic settings:
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56984.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56982.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56983.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56981.html

Logi dynamiczne:
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56985.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56986.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56987.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56988.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56989.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56990.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56991.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/rafpot_56992.html

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.wrz.2011 22:44:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
1. źle ustawiony kąt wtrysku. jest po odwrotnej stronie;
2. ciśnienie doładowania leży do 3000rpm;
3. lmm źle mierzy [nawet > 3000rpm].

zaczynasz od 1.
następnie wyczyść lmm i zaloguj 003d.
potem czeka Cię odpięcie wydechu i albo wymiana katalizatora, albo wymiana N75.

masz co robić.
na którym biegu były robione te logi? na 3jce?

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 07:11:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Meszrum, a w 001s dawka paliwa nie jest zbyt mala? wiekszosc VP przy normie 20 CF ma dawke 6 mg a tu jest srednio 4 mg i czasem ponizej.

w 014s jeden wtryskiwacz nie jest do wymiany? (-2.5)

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 08:30:04 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Przy zle ustawionym zapłonie ... dawka w 001s moze swirowac.... powienin zacząc od ustawienia kąta wtrysku.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 08:50:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
meszrum napisał(a):
1. źle ustawiony kąt wtrysku. jest po odwrotnej stronie;

na którym biegu były robione te logi? na 3jce?


Dzieki wszystkim za cenne uwagi.
Logi byly na 3 biegu.

To umawiam sie z mechanikiem na ustawienie kata wtrysku.
Mozecie mi napisac w ktorej grupie jakie wartosci powinny byc ? Bede wtedy wiedzial co sugerowac mechanikowi.

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 09:59:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
maxrafal napisał(a):
meszrum napisał(a):
1. źle ustawiony kąt wtrysku. jest po odwrotnej stronie;

na którym biegu były robione te logi? na 3jce?


Dzieki wszystkim za cenne uwagi.
Logi byly na 3 biegu.

To umawiam sie z mechanikiem na ustawienie kata wtrysku.
Mozecie mi napisac w ktorej grupie jakie wartosci powinny byc ? Bede wtedy wiedzial co sugerowac mechanikowi.


wszystko o kącie wtrysku jest napisane w wątku o diagnostyce TDI.
wtryskiwaczy nie wymienia się w oparciu o korekcje.

moderatorzy powinni przykleić wątek o diagnostyce jako oddzielny na górze w dziale silnikowym, gdyż większość użytkowników ma problem z jego znalezieniem.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 10:17:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Ok widze.
W 004BS na Late powinno byc 2 u mnie jest srednio 1,2

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 10:36:50 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
2* na ATDC , a ty masz 1.2* na BTDC czyli po drugiej stronie...

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 16:58:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
maxrafal napisał(a):
Ok widze.
W 004BS na Late powinno byc 2 u mnie jest srednio 1,2

nie do konca dokldanie zawsze 2...
Wartosc formalnie poprawna to wartosc z przedzialu 0-4ATDC (004BS - LATE)... w 004S widac, ze kat zadany przez ECU ("spec") jest w okolicy 1.8-2ATDC to oznacza, ze ustawiajac kat np na poprawny 1ATDC kat zadany (spec) jest nieuzyskiwalny (wysterowanie elektrozaworu 100%)... a kat np 3ATDC czy wspomniany 2ATDC jest poprawny i bedzie pozwalal zadany kat uzyskac (podobnie jak niepoprawny 5ATDC - tez uzyska sie zadany na wolnych ale "obcinamy" sobie uzyskiwalny kat na EARLY)
wiecej w linku w moim podpisie
Tyle teoria... a ze to stary piernik to trzeba sobie ewentualnie "the best of the best" z poprawnych empirycznie wybrac jak nie pali jak strzala...
Klopoty z paleniem na cieplym moga byc polaczone z padaczkowata pompa (niepodajaca wachy w zadanej przez ecu ilosci "ale troche mniej") - na zasadzie: przy cieplym motorze ECU do rozruchu zapodaje mniej wachy... a jak jest jej jeszcze mniej niz ECU mysli to pali ciezej... ilosc wachy jest uzalezniona od predkosci obrotowej - przy padace aku/padace rozrusznika bedzie sie motor wolnjej krecil przy rozruchu wiec i ecu mniej wachy podleje (tunerzy niemalowani potrafia to podbic)... jak widac przeroznych niedomagan w starych autach moze byc ogrom..
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 21:13:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
meszrum napisał(a):
.
wtryskiwaczy nie wymienia się w oparciu o korekcje.


a w oparciu o co sie je wymienia, jesli wolno zapytac? :)

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.wrz.2011 22:29:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
zegar napisał(a):
meszrum napisał(a):
.
wtryskiwaczy nie wymienia się w oparciu o korekcje.


a w oparciu o co sie je wymienia, jesli wolno zapytac? :)


a wolno zapytać.
w oparciu o to, co pokaże to coś:
Obrazek
EPS 200

013 i 014 to korekcje biegu jałowego. 95% nieprawidłowych korekcji pochodzi nie od wtryskiwaczy [a np. od źle zamocowanego wtryskiwacza, świecy żarowej, problemu z hydrauliką, etc.].
czasami nawet wystarczy zamienić wtryskiwacze miejscami by korekcje wróciły z 2.5mg do 0.3mg...

wbrew pozorom wtryskiwacze montowane w V6 są bardzo dobre i mają bardzo długi okres życia [poza BDG/BDH z EU4].
...oczywiście pod warunkiem stosowania europejskiego paliwa [opał odpada].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2011 14:30:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Bylem u Pana R. S. (wrocław). Po jednym odpaleniu mówi, że akumulator na pewno za słaby. Co do kąta wtrysku powiedział, że jak mam za dużo pieniędzy to można przestawić, ale obecny kąt nie ma wpływu za dużego na pracę silnika czy odpalanie. Prawda ?

Wymieniłem akumulator. Na ciepłym pali praktycznie od razu. Znacząca poprawa. To był problem.

Co do czyszczenia Imm. Byłem w paru sklepach moto ale nie mają albo nawet nie wiedzieli co to alkohol izopropylowy. Więc zamawiam chyba przez allegro.
Chceli mi wcisnąc jakis srodek do czyszczenia układów hamulcowych.

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2011 16:33:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 08:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
meszrum napisał(a):
a wolno zapytać.
w oparciu o to, co pokaże to coś:


Dziekuje za szczegowa odpowiedz. czuje sie bardziej doinformowany :)


maxrafal napisał(a):
Co do kąta wtrysku powiedział, że jak mam za dużo pieniędzy to można przestawić, ale obecny kąt nie ma wpływu za dużego na pracę silnika czy odpalanie. Prawda ?


To ile ten "pan" sobie zyczy za ustawienie kata? tosz to robota na pare minut, a kąt wtrysku masz zle ustawiony i trzeba to zmienic.

_________________
A6 180/370 Quattro Tiptronic
A8 335/430 Quattro Tiptronic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2011 23:11:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
maxrafal napisał(a):
Bylem u Pana R. S. (wrocław). Po jednym odpaleniu mówi, że akumulator na pewno za słaby. Co do kąta wtrysku powiedział, że jak mam za dużo pieniędzy to można przestawić, ale obecny kąt nie ma wpływu za dużego na pracę silnika czy odpalanie. Prawda ?

moze tak a moze nie.... tyle, ze Ty chyba za jego ustawienie komus zaplaciles?
Gdzies tu chodzi po forum link do instrukcji ustawiania (nie trzeba sciagac przodu czy cos w tym stylu) - operacja wykonalna "pod blokiem"
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.wrz.2011 20:55:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 16:23:22
Posty: 135
Lokalizacja: Wrocław
Po wymianie pompy wtryskowej tak zostalo.
Czytalem ten opis http://meszrum.neostrada.pl/2.5TDI.pdf.
Nie mam odpowiedniego klucza dyn. z taka nasadka.

No ale chyba bez tego tez sie da.
W moim przypadku mam obrocic w kierunku A, o ile ?

_________________
Audi A6 2.5 TDI 1999 r. AKN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2011 09:45:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
przekręcasz dosłownie o 1-2 mm.
skręcasz.
odpalasz 004BS i sprawdzasz.
jeżeli jest jeszcze nieOK, to robisz to ponownie.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: