.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 21:43:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2011 07:29:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
marco_wroc napisał(a):
rozumie, gdzies juz na forum o tym czytalem , FIS mam ale to nie robi dla mnie wielkiej roznicy.

Czyli jak powinienem poustawiac dawke wolnych i kat wtrysku zeby bylo ok ?
biorac poprawke na bledne rozumowanie ECU :)

Dawke mialem 4,0przed wsadzeniem wtryskow od AELa,
po wymianie wtryskow zmienila sie na 2,5mg/cykl, tak powinienem zostawic ?

Nie, dawka na wolnych wynosi w zimie ~5 i ty tylko adaptujesz "pomiar" czyli to co ma "widzieć" ECU. To zapewnia poprawną współpracę map w ECU z silnikiem.

marco_wroc napisał(a):
vagiem zmienilem ja na 4,0 czyli zmniejszylem fizycznie dawke podawana przez pompe, stad spadla moc ktora wczesniej wzrosla o kilka KM ( po wymianie wtryskow na wiesze)

Kata wtrysku nie sprawdzalem ale nic nie zmienialem mechanicznie.


Podniesienie wskazań dawki spowodowało wcześniejsze limitowanie mapą dymu i krzywą dawki max. Tak więc moment/moc nieco się zmniejszył. Kąt wtrysku mógł również ulec zmianie za przyczyną innego ciśnienia otwarcia wtryskiwaczy (stare mają zwykle nieco zaniżone ciśnienie i otwierają się wcześniej).

Po założeniu Softu z AEL odczujesz wyraźny spadek momentu i mocy, ponieważ wszystkie parametry będą "dopasowane". Soft z AAT dawkuje znacznie więcej, gdyż musi uwzględnić większe opory przepływu na małych końcówkach wtryskowych. Tak więc jeżeli ABT porządnie podniosło parametry to uwzględniając uczciwą mapę dawkowania (dopasowaną do pompy/wtrysków) zauważysz spadek mocy.

Z moich danych wynika że tylko wtryski, turbina i ECU różnicują najnowsze wersje AEL/AAT. Turbina ma tylko większą sprężarkę w AAT co podnosi obroty wejścia turbo.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2011 16:04:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
czyli wkladanie kompa od AELa nie ma sensu... kolega wlozyl kompa + Pompe +wtryski i efekt byl :-) ale ja nie mam pompy AEL.
Wroce wiec do tych 2,5mg dawki na wolnych obr. bo nie dymilo auto a mialo kopa wiekszego niz na starych wtryskiwaczach od AAT ale jeszcze z tym katem wtrysku mam zajadke bo dalej problemy sa przy odpalaniu ponizej -7 stC.
wczoraj przy -7 dlugo krecilem, lapal ale inie mogl zaskoczyc a jak zaskoczyl to puscil duza czarna chmure dymu, co moze byc ?

chyba tylko zostaje mi ustawic kat zaplonu na zegar...
Jak to nic nie da to pompa siedzi, soft skopany jest albo kompresja slaba
( mierzylem na cieplym silniku 27-28 bar), musze zmierzyc na ostygnietym.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 07:21:30 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Najlepiej (z punktu widzenia inżynierskiego) byłoby włożyć mapę dawkowania pompy (uwzględniającą większe wtryski) z AEL do twojego programu ABT.
Następnie podnieść krzywą momentu obrotowego (krzywa dawki max).
Oczywiście można dodać poprawę dawki rozruchowej i mapy grzania świec żarowych.
Do kompletu wymodelować mapę początku wtrysku i pedału gazu aby uzyskać ekonomię pomimo dużej mocy.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 08:36:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Ma duży sens to co mówisz, po prostu muszę sie udać do dobrego tunera żeby mi dobrał program pod moje auto ale zrobie to dopiero latem...
wczesniej przełoże skrzynie 6 manual i kupie wtryski boscha 216 to przy odrobinie szczęścia osiągnę ok 170KM :)
Teraz mi szkoda kasy na poprawianie programu ECU dla skrzyni automatycznej którą chce zastąpić manualem.

P.S.
Wczoraj ok 22 zmieniłem dawkę na 2,8mg/cykl i podniosłem odrobine obroty żeby budą nie trzesło, dziś ku mojemu zdziwieniu przy -10 auto odpaliło od strzała :-) (raz grzane świece, kręcenie zaraz po zgasnieciu kontrolki świec żarowych) Nie wiem czy cud jakiś czy w końcu dobre ustawienie :)
Zobaczymy po pracy jak zapali po 8h postoju...

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 11:11:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Jeżeli masz końcówki AEL nowe to szkoda kasy na 216-tki. Ja sam wróciłem do serii AEL. Na końcówkach AHY pracuje nieco twardziej a i tak w AEL limituje nas dym na wysokich obrotach. Na średnich obrotach limituje nas wał i dwumas bo drgania mogą go "uwalić". Jedyny zysk z 216 w AEL to mniejsza skłonność do drgań w zakresie 2000-2500 ale nieznaczne.
Tak więc jeżeli nie wymieniasz turbiny na zupełnie inną, 216-tki nie mają za bardzo sensu.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 14:57:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
koncówki mam regenerowane, wszystko z montazem 250 zł :-)
szlifowana iglica i przylgnia w końcówce, czyszczone ultradzwiękami otworki.
widziałem jak działają, ładnie rozpylają...
Koleś zakłada te reg od wielu lat i nie ma z nimi najmniejszych problemów.
Myślałem żeby koło wakacji po zmianie skrzyni na manual założyć 216 bo można większą moc uzyskać a końcówki załatwiłbym przez znajomego który pracuje w bosch-u za jakieś 50 %ceny lub mniej ( zakup pracowniczy)

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 16:36:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.wrz.2006 15:41:25
Posty: 235
marco_wroc napisał(a):
czyli wkladanie kompa od AELa nie ma sensu...


Ma sens - ja po wymianie końcówek z AAT na AEL wkurzałem się na nadmierne dymienie, po wymianie ECU na AEL dymienie zniknęło, lepiej wkręca się na wysokie obroty do 4,5krpm, pali co najmniej 1l/100km mniej. Zapalanie się od tego nie poprawiło.
A osiągi:
- soft AAT + końcówki AEL - jakby gwałtowniejszy skok momentu ok 2000rpm ale mam wrażenie, że szybciej się kończy.
- ECU AEL + końcówki AEL - bardziej wyrównany moment, o wiele mniej dymu, mniejsze spalanie. Osiągi wcale nie gorsze.

Nie wiem jak by wypadł twój tuningowy soft AAT w stosunku do ori AEL - ja porównywałem oba softy oryginale.

Turbina i pompa są raczej takie same w AAT i AEL ale w A6. Różne są w A100 AAT i A6 AAT.

_________________

..................................................................
A6 C4 Avant 2.5TDI [AAT] + 0.210 + ECU AEL + chip 17x KM.
VFR 800 FI
..................................................................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 22:59:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
no wlasnie TO_JA napisal mi na priv ze pompa w AAT i AEL jest taka sama.
Wiec wlozenie ECU od AEL ma sens dla porownania a mam dostep do porzyczenia takiego kompa jak koles nie sprzedal, jutro u niego bede to zapytam.
zobacze czy soft AAT poprawiony przez ABT bedzie lepszy niz oryginal AEL.

Tymczasem zmienilem dawke wolnych na 2,8 i dzis zapalil od strzala przy -10 czy -12 :)
wychodzi na to ze po zmianie wtryskow jest lepiej tylko niepotrzebnie zaraz po wymianie zjechalem dawka do 4,0mg ( przed wymiana bylo na wtryskach AAT 4,0, po wymianie na AEL samo spadlo na 2,5) wiec zjechalem znow do 4,0 niepotrzebnie i bylo za malo paliwa chyba...
widocznie wtryski nieoryginalne i komp bedzie inaczej pokazywal
dziwne jest to ze lapal i nie chcial zalapac na dawce 4.0, jak odpalil to puszczal mega czarna chmure, widocznie bylo za malo ON do odpalenia ale szlo w wydech...
Teraz po zwiekszeniu dawki do 2,5 odpalil od strzala bez dymu.
Zobacze co jutro rano bedzie.

po zmianie wtryskow czuje wieksza moc niz na starych od AAT...
Dodam ze jak na diesla w tym roczniku to jakis cud bo praktycznie w ogole niei dymi, chyba ze wstawie mu gaz w deche spod swiatel mocno to troche przydymi ale tak normalnie, bez przesady, jest OK.

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2011 00:41:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
temat złego palenia na zimnym rozwiązany :-)

Odkręciła się śruba od koła dwumasowego ( ta duża na wale z przodu)
Już wcześniej była widocznie luźna stąd ten kąt ok 110 żeby paliło auto w miarę ... fazy rozrządu były przestawione...
Klin był do połowy ścięty i się tak kółko napędowe paska rozrządu przesuwało zmieniając położenie wałka rozrządku o kilka stopni, pewnie najwięcej przy rozruchu, po odpaleniu już opór stawiany przez wałek rozrządu i pompę wtryskową trzymał kółko w stałej pozycji więc przez Vaga widać było tylko dziwny kąt 110 jednostek ...
wymieniłem cały rozrząd z pompą wody , rolkami i paskami, na szczęście tłoki nie pocałowały się z zaworami więc obyło się bez większych kosztów.
Widocznie poprzedni właściciel a raczej jego mechanik nie dokręcił odpowiednio mocno śruby - 270 NM + 270stopni !!! to ogromna siła wymagająca dużej przedłużki...

Teraz tylko muszę poczekać na większe mrozy żeby sprawdzić odpalanie ale myślę że to było przyczyną na 99.9%.

Dzięki wszystkim za pomoc :peace:

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.kwi.2011 19:31:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Żeby nie zakładać nowego tematu:

Ogólnie z paleniem problemy mam takie jak u maro_wroc,
paliwo się nie cofa, nie zapowietrza, zero bąbelków w przewodach, podgrzewacz w filtrze wymieniony, zaworek zwrotny też, filtr paliwa MANN nowy, kąt wtrysku ok 70 w BS.

Zastanowiła mnie jedna rzecz:

przy odpalaniu na zimnym trzeba kręcić z 10 sek. żeby odpalił, na wyświetlaczu temperatury zewnętrznej pojawia się -45,0'C, przy czym zapala się czerwona kontrolka na autochecku informująca o zbyt niskim napięciu na ABS-ie co to może być?? Czemu aż taka temperatura??/ spotkał się ktoś z tym?

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2011 05:50:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 08:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
malcik441 napisał(a):
Żeby nie zakładać nowego tematu:

Ogólnie z paleniem problemy mam takie jak u maro_wroc,
paliwo się nie cofa, nie zapowietrza, zero bąbelków w przewodach, podgrzewacz w filtrze wymieniony, zaworek zwrotny też, filtr paliwa MANN nowy, kąt wtrysku ok 70 w BS.

Zastanowiła mnie jedna rzecz:

przy odpalaniu na zimnym trzeba kręcić z 10 sek. żeby odpalił, na wyświetlaczu temperatury zewnętrznej pojawia się -45,0'C, przy czym zapala się czerwona kontrolka na autochecku informująca o zbyt niskim napięciu na ABS-ie co to może być?? Czemu aż taka temperatura??/ spotkał się ktoś z tym?


Wskaźnik temperatury zewnętrznej schodzi poniżej napięcia pracy i podaje głupoty.

Sprawdź dokręcenie śrubek przy blaszkowych bezpiecznikach w skrzynce przy centralce silnika. Czasami na nich jest spory spadek na zasilaniu obwodów (jeden jest do świec żarowych drugi bodajże zasila przód instalacji).

U mnie poszukiwanie nieznacznego zapowietrzania na filtrze skończyło się założeniem typowego filtra na wężyki co znacząco poprawiło zapalanie - prawdopodobnie podstawa filtra miała jakieś problemy. Sprawdź też czy nie poci się pompa / wężyki przelewowe - paliwo czasem nieznacznie się cofa pobierając powietrza do pompy przez przelewy lub nieszczelności uszczelek.

U mnie najlepiej pali jak mam początek wtrysku około 85 (4 - 5st BTDC) na biegu jałowym przy ciepłym silniku/paliwie (nie sprawdzam w BS ponieważ wpływ zużycia pompy jest tym większy im niższe obroty).

Polecam również korektę parametrów pracy w programie (mniej ekologiczny rozruch), dla zużytej pompy nawet nieznacznie dawkowania seryjne są sporo za małe.

Dla temperatur 5 - 12 st C dobrze jest też dodać podgrzewanie świec żarowych podobnie jak jest w AFN.

Powodzenia!

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.kwi.2011 09:08:12 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
Mam ten sam problem w week sprawdze co i jak (zaloze dodatkowy filtr przeplywowy), a podgrzewanie swiec dziala mi caly czas. Nawet na 2 podgrzaniach ciezej pali niz na mrozie.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.kwi.2011 06:38:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.gru.2005 18:13:03
Posty: 152
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Pompa uszczelniona, kąt wtrysku ok. 90 w BS.

temperatura +6,5'C czyli bez grzania świec, odpalił dziś rano od strzała.
Czyli winą była rozszczelniona pompa o dziwo nie pociła się, nie było po niej widać.

_________________
Jest:
Mercedes W210 3.2 CDI + chip 240KM
Audi 80 B3 2.0 113KM 3A quattro
Było:
Audi A6 C4 Avant 2.5 TDI AEL K24 7000, 0.230, MAP 3 bar, EGR OUT, KAT OUT, 2xx KM
Audi B4 2.0 16V 6A
Audi B4 1,9 TDI 1z


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.wrz.2011 15:44:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
Odgrzewam kotleta, dalej cięzkawwo mi pali przy jesiennych temperaturach, latem palił od strzała...

Doszedłem do tego że dawkę startową w adaptacjina loginie 12233 mam ok 15mg ( powinna być ok 20 ???) nie mogę jej zmienić VAGiem, może jak robili mapę startową w ABT to zablokowali ???

jednak zauważyłem że jak dodam gazu to pali normalnie.
To samo jak zdejmę wtyczke czujnika dla podgrzewania świec żarowych ( ta na górze nad termstatem) wtedy grzeje mocno świece ( ma sygnał że niby na zewnątrz jest -45 st C) pewnie wzbogaca dawke mocno i pali wtedy od strzała i podnosi obroty oczywiście mna ok 1200 RPM.

Zauważyłem też, że na panelu klimatronika jak wejdę na kanał 51 temp. silnika ) to błędeni mi wskazuje, po nocy na zimnym silniku i temp otoczenia 15 stopni klimatronik pokazuje ok 25 a jak silnik sie zagrzeje i ma 90stopni na liczniku to klimatronik p-okazuje 50-60 ...
Sprawdzałem w dwóch innych 2.5 TDI i wskazania są 90st przy 90 na liczniku.

Który czujnik jest powiązany z wyświetlaniem temp. silnika na klimatroniku ?
SAM ODPOWIADAM :

Na pewno nie ten od świec żarowych(nad termostatem) bo po dołaczeniu kostki nic się nie zmienia

na pewno nie ten od licznika bo wskazuje dobrze na liczniku
(czujnik jest pod termostatem)

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.wrz.2011 14:38:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.mar.2007 21:00:30
Posty: 609
Lokalizacja: Wrocław
a moze ten czujnik pod termostatem ma 2 obwody ?
Jeden do wyswietlania w liczniku a drugi dle ECU ?
Sprawdze tak czy inaczej co pokazuje VAG...

_________________
A6 C4 2,5TDI Automat AVANT + chip ABT !
Było:
A6 C4 2,5TDI Manual AVANT + chip ANGLIK- do sprzedania części!
F 126S 900ccm 45KM - sprzedany


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 100 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: