Mam info na temat tego ciepłego powietrza, że na zimnym silniku niedługo po odpaleniu jeszcze na ssaniu, przy pracy na benzynie , będzie odparowywało więcej wtryśniętej benzyny (włąsnie w tym ciepłym powietrzu). zaletą będzie mniejsze spalanie w momencie pracy na zimnym oraz mniej smrodów do atmosferki

.
Na gazie jest to zbędne, gdyż nawet na zimnym silniku i powietrzu LPG miesza się idealnie z powietrzem gdyż od razu jest w postaci gazowej, a nie jak benzyna w kropelkach które muszą jeszcze wyparować, żeby się zapaliło. Mało tego, przy pracy na LPG nie potrzeba ssania w związku z powyższym (jednak przy zimnym reduktorze i tak leci zimny "zagęszczony" gaz przez co w zimie na krótkich dystansach na zimno na LPG spalanie idzie w kosmos).
A odnośnie tego, że LPG lepiej się zapala gdy mieszanka jest od razu ciepła to nie mam info.
W sumie jak klapka ta działa to nie ma po co jej blokować: na benz bedzie lepiej, a na gazie nie gorzej.