.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 21:47:00

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4 100 2.3 AAR]Jak zbudowany jest dolot powietrza
PostNapisane: 02.paź.2011 21:38:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
Przygladalem sie dzisiaj puszce filtra i mam pytanie, na dole sa dwa wejscia jedno do zimnego powietrza a drugie do cieplego z kolektora, czy to cieple z kolektora leci caly czas czy jest tam jakas klapka co odcina po pewnym czasie ten doplyw, jesli odcina to na jakiej zasadzie to dziala?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2011 21:54:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sty.2011 14:19:57
Posty: 137
Lokalizacja: WLKP
Ciepłe od kolektora leci cały czas a zimne dopiero w momencie gdy temperatura zasysanego powietrza od kolektora osiągnie pewną wartość. Otwiera się wówczas klapka sterowana za pomocą termostatu w kształcie siłownika. Tuż po zakupie wymieniałem Filtr i okazało się, że ta klapka jest przykręcona na stałe wkrętem. Z pewnością była to robota gazownika. Oczywiście przywróciłem do stanu pierworodnego.

_________________
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
AUDI A8 [AEW]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.paź.2011 22:03:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
gumiss64 napisał(a):
Ciepłe od kolektora leci cały czas a zimne dopiero w momencie gdy temperatura zasysanego powietrza od kolektora osiągnie pewną wartość. Otwiera się wówczas klapka sterowana za pomocą termostatu w kształcie siłownika. Tuż po zakupie wymieniałem Filtr i okazało się, że ta klapka jest przykręcona na stałe wkrętem. Z pewnością była to robota gazownika. Oczywiście przywróciłem do stanu pierworodnego.


no wlasnie cos czuje ze czeka mnie to samo do gazu nie lepiej byloby odlaczyc to cieple z kolektora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2011 02:25:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
klapki są ze sobą połączone i jak auto zimne ciągnie ciepłe powietrze a jak sie nagrzewa klapka sie przestawia i ciągnie zimne, w środku w puszcze jest sprężyna i coś takiego jak termostat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2011 06:41:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
hubos21 napisał(a):
klapki są ze sobą połączone i jak auto zimne ciągnie ciepłe powietrze a jak sie nagrzewa klapka sie przestawia i ciągnie zimne, w środku w puszcze jest sprężyna i coś takiego jak termostat


do gazu nie lepiej byloby odlaczyc to cieple z kolektora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2011 07:56:02 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Do gazu im cieplejsze, tym lepiej. Różnica może sięgać nawet 2 litrów na 100 km. Tyle, że przy silniku 2.3, kiedy zamkniesz klapę żeby ssał tylko ciepłe, to silnik ma za mało powietrza i się dusi. Można ewentualnie ustawić wloty tak, żeby przez obie rurki ciągnął ciepłe, zwłaszcza jeżeli robisz często krótkie odcinki, np. po mieście.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2011 09:27:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
wordeck napisał(a):
Do gazu im cieplejsze, tym lepiej. Różnica może sięgać nawet 2 litrów na 100 km. Tyle, że przy silniku 2.3, kiedy zamkniesz klapę żeby ssał tylko ciepłe, to silnik ma za mało powietrza i się dusi. Można ewentualnie ustawić wloty tak, żeby przez obie rurki ciągnął ciepłe, zwłaszcza jeżeli robisz często krótkie odcinki, np. po mieście.

Pozdrawiam


pierwsze slysze ze do gazu lepsze cieple niz zimne powietrze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2011 11:01:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ja u siebie w 2.0 zamknąłem klapke którą ciągnie ciepłe powtrze i przykeliłem, cały czas mam tylko wlot zimnego powietrze, ten "system klapek" i tak nie działał po latach a zimne powietrze dla silnika zawsze lepsze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2011 13:50:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
hubos21 napisał(a):
ja u siebie w 2.0 zamknąłem klapke którą ciągnie ciepłe powtrze i przykeliłem, cały czas mam tylko wlot zimnego powietrze, ten "system klapek" i tak nie działał po latach a zimne powietrze dla silnika zawsze lepsze


a czy te rure z cieplym powietrzem od kolektora po zdjeciu trzeba zaslepic czy moze sobie dyndac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.paź.2011 14:12:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
itoritor napisał(a):
hubos21 napisał(a):
ja u siebie w 2.0 zamknąłem klapke którą ciągnie ciepłe powtrze i przykeliłem, cały czas mam tylko wlot zimnego powietrze, ten "system klapek" i tak nie działał po latach a zimne powietrze dla silnika zawsze lepsze


a czy te rure z cieplym powietrzem od kolektora po zdjeciu trzeba zaslepic czy moze sobie dyndac?


tej rury też nie mam bo po co ma dyndać :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.paź.2011 22:59:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
hubos21 napisał(a):
ja u siebie w 2.0 zamknąłem klapke którą ciągnie ciepłe powtrze i przykeliłem, cały czas mam tylko wlot zimnego powietrze, ten "system klapek" i tak nie działał po latach a zimne powietrze dla silnika zawsze lepsze


Zimne powietrze - polepsza się napełnianie cylindrów, bo powietrze ma więcej cząsteczek tlenu w jednostce objętości. Jeżeli lubimy moc i nie oszczędzamy każdej kropli paliwa, to jak najbardziej może być.

Ciepłe powietrze - lepsze warunki do zainicjowania zapłonu mieszanki (zwłaszcza LPG), co przekłada się na poprawną pracę na uboższej mieszance, niż w przypadku zimnego powietrza. Poza tym, ciepłe powietrza = szybsze osiągnięcie przez silnik temperatury pracy. Zasysanie ciepłego nie powinno powodować dławienia dolotu, tzn. nie zaślepiamy wszystkiego co się da, tylko kierujemy rurki ssące na kolektor (tylko nie plastikowe :peace:).

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2011 12:35:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2005 09:37:20
Posty: 99
Lokalizacja: Warszawa
Czy orientujecie się czy termostat który struje tą klapą występuje jako częśc zamienna w ASO?
Chodzi o silnik ACE.

_________________
A6 AVANT 2.0 ACE IGS
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.paź.2011 17:29:27 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Najprościej będzie zadzwonić do ASO....

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.paź.2011 17:52:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Mam info na temat tego ciepłego powietrza, że na zimnym silniku niedługo po odpaleniu jeszcze na ssaniu, przy pracy na benzynie , będzie odparowywało więcej wtryśniętej benzyny (włąsnie w tym ciepłym powietrzu). zaletą będzie mniejsze spalanie w momencie pracy na zimnym oraz mniej smrodów do atmosferki :).

Na gazie jest to zbędne, gdyż nawet na zimnym silniku i powietrzu LPG miesza się idealnie z powietrzem gdyż od razu jest w postaci gazowej, a nie jak benzyna w kropelkach które muszą jeszcze wyparować, żeby się zapaliło. Mało tego, przy pracy na LPG nie potrzeba ssania w związku z powyższym (jednak przy zimnym reduktorze i tak leci zimny "zagęszczony" gaz przez co w zimie na krótkich dystansach na zimno na LPG spalanie idzie w kosmos).

A odnośnie tego, że LPG lepiej się zapala gdy mieszanka jest od razu ciepła to nie mam info.

W sumie jak klapka ta działa to nie ma po co jej blokować: na benz bedzie lepiej, a na gazie nie gorzej.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 84 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron