.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 21.lut.2025 22:20:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.3 AAR] Opis rozrządu
PostNapisane: 19.paź.2011 17:40:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
Witam posiadam Audi 100 c4 silnik 2.3 AAR mam podejrzenia ze silnik mógł przeskoczyć na rozrządzie. Auto dostałem od znajomego wiec nie znam się na nim kompletnie. A silnik nie odpala za każdym razem często go zalewa i ogólnie nie pracuje równo. Poszukuję opisu jak ustawić punkty na kołach do rozrządu, najlepiej ze zdjęciami opisem co trzeba wymontować. Chcę sprawdzić to a później szukać innych przyczyn jeśli są ?. Wiecie morze ile kosztuje mniej więcej wymiana takiego rozrządu.

Dzięki wszystkim którzy by pomogli



EDIT BY KORU MOD Poprawiono nazwę tematu !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2011 00:14:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
gdzieś już jest podobny temat co do ustawiania rozrządu, ale ja już na oczy ledwo co widze, więc nie znajde za Ciebie;)

a co do kosztów to w moim aar ponad rok temu za:
kompletny rozrząd z pompą wody (skf conti itp "markowe" elementy), komplet filtrów(filtron), kable zapłonowe ngk, świece tej samej firmy, i płyny zapłaciłem 700zł z wymianą więc boso do domu nie wracałem;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2011 09:20:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sty.2011 14:19:57
Posty: 137
Lokalizacja: WLKP
-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=112511
Zajrzyj tutaj. Przeszukaj forum w dziale silnik i układ napędowy znajdziesz mnóstwo informacji o tej jednostce napędowej. Sprawdź szczelność układu dolotowego od rozdzielacza do przepustnicy. Jeśli masz podtlenek LPG to przyjrzał bym się tarczy spiętrzającej.
Koszty części nie są ogromne. 60zł pasek GATES sama rolka bez napinacza ok 90 zł pompa ok150 zł + kilka złotych na wymianę płynu chłodniczego(około 8 litrów).
Przy wymianie przód do rozebrania(przynajmniej ja tak wymieniałem a przyroda zna różnych magików czyniących cuda :D )
Po 18 godzinie postaram się wrzucić opis ustawienia rozrządu.
Pozdrawiam

_________________
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
AUDI A8 [AEW]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.paź.2011 21:48:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sty.2011 14:19:57
Posty: 137
Lokalizacja: WLKP
-> http://chomikuj.pl/gumiss64/A8+team/Ust ... 317525.pdf
w linku jest opis wraz z rysunkiem. numer 3 na rysunku patrz od strony głowicy(koło zębate od wałka rozrządu). Mam nadzieje że przyda się owy opis.
Pozdrawiam.

_________________
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
AUDI A8 [AEW]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2011 00:43:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
gumiss64 napisał(a):
-> http://chomikuj.pl/gumiss64/A8+team/Ust ... 317525.pdf
w linku jest opis wraz z rysunkiem. numer 3 na rysunku patrz od strony głowicy(koło zębate od wałka rozrządu). Mam nadzieje że przyda się owy opis.
Pozdrawiam.


o widzisz masz ciekawy zbiór plików o audi i nietylko (pobrałem sobie to i owo ;) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2011 08:08:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.sty.2011 14:19:57
Posty: 137
Lokalizacja: WLKP
w najbliższym czasie planuje zrobić mały zbiór przydatnych informacji o silniku 2.3, podstawowych schematów instalacji czy tez opis bezpieczników bo o tym sie sporo mówi :)

_________________
100 C4 [AAR]
A6 C4 [ABC]
A6 C5 [AKE]
A6 C6 [ASB]
AUDI A8 [AEW]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2011 17:46:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
Dzięki chłopaki za pomoc powoli ogarniam temat rozrządu. Jutro dodam zdjęcia mojego silnika, bo wydaje mi się ze mam dość nie typowo rozwiązane kwestie gazu LPG. klapka spiętrzająca przy gazie jest max podniesiona za pomocą urządzenia działającego na zasadzie podciśnienia z kolektora. na zdjęciach z neta jeszcze się z tyn nie spotkałem instalacja jest holenderska. Głupawym problemem mojej sety jest ze rano czy tez , po dłuższym postoju nie pali odrazu tylko po kilku krotnym kręceniu zwłaszcza rano bo na ciepłym jest w miarę ok. pomijam fakt ze z wypiętym czujnikiem temp. cieczy pali lepiej i szybciej. nieszczelności w dolocie raczej na 99% nie mam. spotkał się ktoś z takimi objawami


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2011 11:17:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
dodaje zdjęcia jak jest w mojej instalacji gazowej . Napiszcie jeśli się już z czymś taki spotkaliście.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7f2 ... 30852.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/876 ... 3a937.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50f ... f6291.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2011 14:29:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2011 12:42:49
Posty: 2346
Lokalizacja: Lubelskie
chyba za krótko żyje, bo jeszcze takiego czegoś nie widziałem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2011 18:51:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
Rozpracowałem to na tyle ze znam działanie: A wiec urządzenie jest połączone z kolektorem ssącym czyli działa za pomocą podciśnienia. w mieszalniku jest wywiercona dziura tam wstawione urządzenie po przełączeniu na gaz WYSUWA trzpień i tym samym powoduje , podniesienie klapki max do góry. Na Pb trzpień jest nie wysuwany tym samum klapka się nie unosi. Oczywiście sam mieszalnik gazu jest tam gdzie trzeba czyli przed przepustnicą. Mozę ktoś mi opisać jak to jest w waszych setach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.paź.2011 19:56:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
rafcio889 napisał(a):
Rozpracowałem to na tyle ze znam działanie: A wiec urządzenie jest połączone z kolektorem ssącym czyli działa za pomocą podciśnienia. w mieszalniku jest wywiercona dziura tam wstawione urządzenie po przełączeniu na gaz WYSUWA trzpień i tym samym powoduje , podniesienie klapki max do góry. Na Pb trzpień jest nie wysuwany tym samum klapka się nie unosi. Oczywiście sam mieszalnik gazu jest tam gdzie trzeba czyli przed przepustnicą. Mozę ktoś mi opisać jak to jest w waszych setach


kolego co tu opisywac, masz silownik podcisnieniowy unoszacy/opuszczajacy talerzyk w przeplywce, rzadko kto to ma, reszta to mikser i krokowy czyli II gen


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2011 17:21:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
ok to spoko tylko czy to jest dobrze czy źle ze taka instalacja bo mam problemy z zapalaniem na Pb jak zgaszę na LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.paź.2011 19:46:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
rafcio889 napisał(a):
ok to spoko tylko czy to jest dobrze czy źle ze taka instalacja bo mam problemy z zapalaniem na Pb jak zgaszę na LPG


patent jest bardzo dobry, problem z zapalaniem moze byc spowodowany tym ze silownik zbyt wolno opuszcza klapke w przeplywce/lub je nie opuszcza lub problem z wtryskiem rozruchowym


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2011 15:56:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
dlatego tez nie ma możliwości zapalenia na ciepłym silniku na LPG bo nie ma ciśnienia zęby klapkę podnieść


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2011 17:05:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2011 15:31:56
Posty: 362
rafcio889 napisał(a):
dlatego tez nie ma możliwości zapalenia na ciepłym silniku na LPG bo nie ma ciśnienia zęby klapkę podnieść


na benzynie ma te klapke opuscic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.paź.2011 17:13:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.cze.2011 19:24:27
Posty: 43
Lokalizacja: ZAPAÓW/FUTORY/JAROSŁAW
a gdyby tak hipotetycznie myślę (na razie) coś wkręcił tam w miejsce tego urządzenia zęby klapka była cały czas podniesiona to palby na LPG cały czas


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 94 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: