.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 11:09:45

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi A4 2.0 TDI BLB spadek mocy analiza logów
PostNapisane: 09.lis.2011 14:23:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2011 13:40:22
Posty: 3
Witam Szanownych Kolegów.
Jestem nowy na tym forum i jest to mój pierwszy post także proszę o wyrozumiałość .
Przypadek jaki chcę opisać jest dosyć ciekawy. Tak jak w tytule postu od ponad roku jestem posiadaczem Audi A4 S-line 2.0 TDI BLB . Auto było tuningowane przez firmę V-TECH i sprawowało się znakomicie a jazda nim to była czysta przyjemność.
Niestety dziś już tak nie jest a właściwie od momentu przeglądu okresowego , wymianie oleju i filtrów. Olej jest identyczny jak poprzdnio zalany ( Castrol Edge )
, tak jak i przy poprzedniej wymianie zakupiony przeze mnie. Serwis ten sam , ludzie ci sami .
Po odebraniu auta od razu poczułem , że auto jest jakieś inne. Poprzednio było "narowiste " i startowało "z kopyta ". Teraz po wciśniciu pedału gazu "muli się" i jakby "zastanawia się" . Dopiero przy ok 2400obr czuć , że zaczyna ciągnąć ale to też nie to samo. Serwis stwierdził ,że wszystko jest OK i są to tylko moje subiektywne odczucia. Póki co zaopatrzyłem się w odpowiedni sprzęt do wykonania diagnostyki i mam nadzieję , że z Waszą pomocą uda mi się znaleźć przyczynę. W ostateczność czeka mnie wizyta na hamowni.
Wspomnę tylko , że zapobiegawczo wymieniłem zawór N75 sterujący zmnianą geometrii układu dolotowego turbiny oraz wymontowałem i wyczyściłem zawór recyrkulacji spalin. Nic nie pomogło.
Zastanawiam się czy serwis podczas kasowania inspekcji mógł nieumyślnie wprowadzić zmiany w mapie silnika ale to chyba niemożliwe .
Logi dynamiczne wykonywałem na 4 biegu od 1500obr do 4000 obr.
Pozdrawiam i proszę o radę.
linki:
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62259.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62260.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62261.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62262.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62263.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62264.html
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62265.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62266.html

Uzupełniam swój post o pozostałe logi statyczne i BS

Logi statyczne :
Grupy: 013,023 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62296.html
Grupy: 001,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62297.html
Grupy: 007,008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62298.html

Logi BS :
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62300.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62301.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2011 18:22:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Z logów wynika, ze fura powinna zapinac jak wsciekła. Oprócz wyraznie kulawego termostatu nie mozna sie do niczego przyczepić.
Modyfikacja jest i niestety w przypadku ECU opartych o EDC16 utrudnia nieco diagnostyke.

Moja propozycja :

- wykonaj logi dynamiczne 011 dwie proby oddzielne - ale od 1300 obr do 4200
- sprawdz cisnienie paliwa jakie daje pompa tandemowa

Kiedy byl zmieniany filtr paliwa ?
Ile bryka ma przebiegu - realnie ?

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.lis.2011 19:17:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2011 13:40:22
Posty: 3
Oczywiście tak jak sugerujesz wykonam logi we wskazanym zakresie obrotów , co dziwniejsze , to właśnie największy "muł" jest w dolnym przedziale.
Filtr paliwa był wymieniany przy przebiegu 130tys , aktualny przebieg to 148tys.
Auto znam od momentu zakupu ( polski salon ) , użytkuje je od ponad roku.

Dziś rano rozmawiałem z przedstawicielem firmy V-Tech , która wykonywała tuning tego auta. Posiadają oryginalny backup mapy silnika w swojej bazie danych jak również mapę po modyfikacji. Dodatkowo są wykresy i zapisy z hamowni , z przed i po modyfikacji. Auto miało ok 170KM i 405Nm . Powiedziano mi , że były to bezpieczne i rozsądne wartości dla tego typu silnika.

Nie wiem w jaki sposób sprawdzić ciśnienie na pompie tandemowej , spróbuję poszukać wskazówek na forum lub znajde serwis , który to zrobi w sposób w miarę wiarygodny.

W ostateczności zlożę wizytę w V-Techu ale tu jest problem sporej odleglość i braku czasu dlatego chce mieć absolutną pewność , że ze swojej strony sprawdziłem wszystko.

Dziękuje za pomoc i czekam dalsze rady


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2011 16:53:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 09.lis.2011 13:40:22
Posty: 3
przemik napisał(a):
Z logów wynika, ze fura powinna zapinac jak wsciekła. Oprócz wyraznie kulawego termostatu nie mozna sie do niczego przyczepić.
Modyfikacja jest i niestety w przypadku ECU opartych o EDC16 utrudnia nieco diagnostyke.

Moja propozycja :

- wykonaj logi dynamiczne 011 dwie proby oddzielne - ale od 1300 obr do 4200
- sprawdz cisnienie paliwa jakie daje pompa tandemowa

Kiedy byl zmieniany filtr paliwa ?
Ile bryka ma przebiegu - realnie ?


Witam ponownie .
Dziś dopiero znalazłem czas na wykonanie powtórne logów wskazanych grup.
Wykonałem je w zakresie od 1200 obr do ok 4200 obr. Poza tym grupę 11 zlogowałem na biegu 3 i 4 a także dodatkowo zlogowałem grupę 23.
Jutro , o ile uda mi się umówić , to złożę wizytę na hamowni v-tech'a i myślę , że może wtedy coś się wyjaśni, oczywiście napiszę co z teg wynikło.
Pozdrawiam i proszę o "zerknięcie" na nowe logi.

Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62806.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62807.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/salent4_62808.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lis.2011 22:40:36 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Z tymi BiP ami to bym tak nie przezywał bardzo. A juz teorie o podmienionych pompka lub padajacych mnie smieszą.
Primo - w tym silniku dopuszczalne BIPy oscylują miedzy -150 a +150
Sec - tuner dal wiekszy czas "lania paliwa" (widac to w logach) wiec moze to miec wpływ na prace PD.

Daj znac jak sie to skonczy... sam jestem ciekaw co powiedzą w V Techu.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 102 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: