.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lut.2025 19:14:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 04.gru.2011 12:39:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Oki zloguje tak jak mówisz, ale czy w takim przypadku to normalne jest, że im bardziej w strone BTDC tym samochód lepiej zapala?? tzn. nie ma czkawki??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 04.gru.2011 13:19:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
xcool1 napisał(a):
Oki zloguje tak jak mówisz, ale czy w takim przypadku to normalne jest, że im bardziej w strone BTDC tym samochód lepiej zapala?? tzn. nie ma czkawki??

nie wiem ... mam kat ustawiony od 4 lat na 3-3.5ATDC na late i zapala dobrze, silnik AFB, nie wiem jaki jest "lepsiejszy"

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 04.gru.2011 13:39:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
U mnie fizyczna mozliwość ustawienia kąta kończy się na -2,4ATDC ( kończą się "fasolki" i dalej juz nie przesune) ale wtedy wysterowanie elektrozaworu nie wynosi 100,2 a okolice 60-70.Jedynie przy okolicach BTDC wskakuje wysterowanie na 100,2.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 04.gru.2011 19:32:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Udało mi się złapać tzw. "czkawke" oto logi tutaj jest slaba bo auto aż tak długo nie stało
http://imageshack.us/photo/my-images/13/czkawka.jpg/
Czy coś w tym logu niepokojącego widać??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 04.gru.2011 22:20:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
xcool1 napisał(a):
Udało mi się złapać tzw. "czkawke" oto logi tutaj jest slaba bo auto aż tak długo nie stało
http://imageshack.us/photo/my-images/13/czkawka.jpg/
Czy coś w tym logu niepokojącego widać??

zwroc uwage ze zadany kat wtryku w momencie rozruchu (tak wynika z logow) to okolo 7 BTDC (wartosc dodatnia) ale w momencie rozruchu faktyczny
kat wtrysku to okolo -1.8 przeskakujacy w skrajne BTDC (prawdopodobnie zblizone do Twojego 004BS early) by dopiero pozniej "zlapac" wlasciwy kat
Jezeli przyjmniemy, ze Twoja pompa jest opozniona w reakcjach jezeli chodzi o kat wtrysku (moze tylko na zimnym bo potrzebuje czasu na zlapanie cisnienia wewn czy cos w tym stylu????-on cisnieniem ropy przestawia kat przez taki tloczek co przy okazji lubi sie w vp44 zacinac!) to mozna wytlumaczcy dlaczego zapala Ci lepiej na kacie BTDC
Popatrz: auto chce do odpalenia na zimnym BTDC, ustawianie kata chodzi kulawo ... to logiczne jest, ze jak wycentrujesz kat wtrysku w strone BTDC to bedzie dziadkowi latwiej? przesadzisz?= > zlapie blad kata wtrysku...

Mozna latwo spuscic w klozet moja teorie: jezeli dorwiesz inne zapalajace dobrze z katem np 2-3ATDC i zlogujesz to sam co u siebie i bedzie dzialo sie to samo z katem to gadam glupoty ale moze trafilem w sedno?...
Ciekawy jestem jak to jest w momencie rozruchu na cieplym gdy zadany kat to ATDC (wartosci ujemne), ciekawy jestem jak to jest na zimnym u innych

To ze kat wtrysku nie przesuwa sie jak powinien (jezeli u innych "jest lepiej" - bo moze gadam glupoty) to moze to wynikac (logicznie) z;
- zacina sie elektrozawor sterujacy przeplywem ropy do pchania tloczka
- wewnetrzna pompka (nie wiem jak to sie nazywa) pompuje slabo wiec i to wszystko kulawo chodzi
- zacina sie tloczek i dlatego to opoznienie (jezeli tak to jest jedna z teorii spiskowych ktora mowi ze tranzystorek w elektronice pada od tego... sam ten tloczek da sie chyba bez glebszej rozbiorki wyciagnac - jest taka na 2 chyba sruback zaslepka przykrecona z boku pompy a pod nia powinien byc ten tloczek - temat do obgdadania z pompiarzem)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 05.gru.2011 11:21:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Czyli od czego powinienem zacząć?? Jeżdże już tak około prawie roku z tym ciężkim zapalaniem, miałem nadzieje, że po wymianie rozrządu to zniknie :P
Mam się umówić z pompiarzem?? Czytałem, że dolanie mixolu może coś pomóc przy zacinającym się tłoczku. Przy ustawionym kacie np 6BTDC auto pali na strzała i nie ma tej czkawki. Ale ten kąt przecież jest strasznie niepoprawny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 05.gru.2011 12:50:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
gdyby to bylo moje auto to moze sporobowalbym mixol walnac sporo, zamknac auto na podworku, zapalic, wlaczyc 004BS i niech sie "trenuje" z 20min z tym ustawianiem kata wtrysku late-early... rozwnolegle popros kogos ze SPRAWNYM zapalaniem by zrobil Ci logo z rozruchu ... jezeli bedzie zauwazalna roznica (tam kat wtrysku nei bedzie bladzil jak u ciebie zaraz po zapaleniu zimnego) to przedyskutuj problem z pompiarzem co do potencjalnej przyczyny/kosztow/szansy na poprawienie
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 05.gru.2011 19:18:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Przemek no to mam prośbe :D przecież Ty masz taki sam silnik zloguj na zimnym i zobaczymy :d Zauważyłem dziwne zachowanie wysterowania elektrozaworu takie dziwne cykle od 100,2 w dół, kiedyś juz też coś takiego widziałem podczas logowania, po dodaniu gazu wszystko się normuje i wraca do 100,2 i tak juz stoi
http://imageshack.us/photo/my-images/248/xxxvv.jpg/
Próbowałem kontrolnie w adaptacjach zmienić kąt wtrysku ale udało mi się zejśc tylko do 5BTDC z 7BTDC po rozgrzaniu auta do temperatury 85 stopni kąt zadany wynosi wtedy 3,4ATDC więc nie tędy droga :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 05.gru.2011 20:47:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
xcool1 napisał(a):
Przemek no to mam prośbe :D przecież Ty masz taki sam silnik zloguj na zimnym i zobaczymy :d Zauważyłem dziwne zachowanie wysterowania elektrozaworu takie dziwne cykle od 100,2 w dół, kiedyś juz też coś takiego widziałem podczas logowania, po dodaniu gazu wszystko się normuje i wraca do 100,2 i tak juz stoi
http://imageshack.us/photo/my-images/248/xxxvv.jpg/
Próbowałem kontrolnie w adaptacjach zmienić kąt wtrysku ale udało mi się zejśc tylko do 5BTDC z 7BTDC po rozgrzaniu auta do temperatury 85 stopni kąt zadany wynosi wtedy 3,4ATDC więc nie tędy droga :(


balem sie ze o to mnie poprosisz :030:
jutro z rana jade "w delegacje" (i to nie 2.5v6tdi - nie stac mnie... za duzo pali :peace: ) ale jak wroce to postaram sie znalezc kabelek i to zlogowac (w sobote)

jeszcze jedno z tym wiszacym 100 wyststerowaniu - to wspolczynnik wypelnienia dla tranzystorka (mam nadzieje, ze jakis elektronik mnie nie rozstrzela jak nieprawde/polprawde tu podam) sterujacego elektrozaworem sterujacym przeplywem ropa, ktora ma ruszyc "tloczkiem od kata wtrysku".... zalozmy, ze elektrozawor lekko otwiera sie ale ropa nie moze przesunac tloaczka.... ecu widzi ze kat faktyczny dalej nie rusza sie w strona zadanego... wiec otwiera mocniej, tak?... ty robisz przygazowke wiec wewnetrzna pompka ropy (powiedzmy malego cisnienia - niezwiazana z paliwem na wtryski) kreci sie szybciej, tloczek leniwy sie ruszy wiec co robi ecu? zmniejsza wysterowanie elektrozaworu....
Kurcze to brzmi nawet logicznie :diabel:
Kompletnie sie na tym nie znam ale obstawiam, ze pompka to cos na zycie auta wystarczajace a tloczek to cos co sie potrafi zacinac (obstawiam przycinajacy sie tloczek).... moze tak... maja rezerwe dowal miksolu jak do syreny (niech kopci - sasiadom sciemniaj ze to pdf wypalasz :D ) i wlacz to 004BS.... po kuracji uzdrawiajacej dotankuj ropy (w koncu zakoczyl sie cykl wypalania filtru :D ) i zobacz jak bedzie. Jak sie nie naprawi moze lepiej to u pompairza naprawic bo jak prawda jest, ze od tego tranzystorek sie pali to bedziesz mial drugi klopot (tym razem unieruchamiajacy auto)
pozdrawiam,
Przemek
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 05.gru.2011 21:06:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Oki spoko :P cały czas mnie zastanawia dlaczego jak ustawie kąt 6 BTDC czyli prawie taki jak kąt zadany przez ecu 7 BTDC na zimnym silniku po samym przekręceniu kluczyka, nie występuje żadna "czkawka" czyli tłoczek się nie przyciera(chyba) auto pali jak powinno nie ma białego dymka itp. żeby nie bład 550 i ta zamułka przy obrotach w oklicy 2200 to byłbym w stanie uwieżyć, że wszystko gra :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 05.gru.2011 22:56:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
xcool1 napisał(a):
Oki spoko :P cały czas mnie zastanawia dlaczego jak ustawie kąt 6 BTDC czyli prawie taki jak kąt zadany przez ecu 7 BTDC na zimnym silniku po samym przekręceniu kluczyka, nie występuje żadna "czkawka" czyli tłoczek się nie przyciera(chyba) auto pali jak powinno nie ma białego dymka itp. żeby nie bład 550 i ta zamułka przy obrotach w oklicy 2200 to byłbym w stanie uwieżyć, że wszystko gra :D

Pamietaj, ze tloczek znajdujacy sie w tej samej pozycji ale przy innym przekreceniu pompy bedzie oznaczal inny kat wtrysku ... jezeli "zlejesz" zalecenia 0-4ATDC na late i wywalisz mu ostry BTDC (dlatego lapie pewnie blad u ciebie) to taki kat bedzie na wolnych obrotach, prawda? a co robisz tuz przed zgaszeniem motoru? ano na chwile masz auto pewnie ma wolnych obrotach (czyli silnik-pompa gasnie z ustawionym na late tloczkiem - full na late bo zadane np 2ATDC nie jest osiagalne)... teraz o poranku zapalasz auta a tu tloczek "przyrdzewial" ... ale nie ma problemu bo przeciez late u Ciebie to BTDC wiec auto zapali nawet z nieruchawym tloczkiem
Tak fantazjuje ale przeciez to moze wynikac z elektrozaworu, z zamalego wewn cisnienia czy cos w tym stylu

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 09.gru.2011 20:22:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Sprawdzałem dzisiaj ale na silniku AKN czy po przekręceniu zapłonu kąt wtrysku wynosi 7BTDC, w AKN było 5BTDC więc to niewielka różnica. Zalałem mixolu do ON "potrenowałem" go troche w BS i różnica jest 100% delikatnie się jeszcze przycina ale nie wywala juz błędu:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 10.gru.2011 12:00:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
xcool1 napisał(a):
Sprawdzałem dzisiaj ale na silniku AKN czy po przekręceniu zapłonu kąt wtrysku wynosi 7BTDC, w AKN było 5BTDC więc to niewielka różnica. Zalałem mixolu do ON "potrenowałem" go troche w BS i różnica jest 100% delikatnie się jeszcze przycina ale nie wywala juz błędu:)

niestety nie znalazlem starego kabelka a nowy vcds mi sie nie polaczyl (ale akurat z passatem nigdy go nie uzywalem) wiec nie bylem w stanie tego zlogowac
Napisales cos z czego nie wynika jasno
Kat zadany byl 5 a nie 7btdc? - fakt, roznica zadna ale u Ciebie problem moim zdaniem lezy w slamazarnym uzyskaniu kata zadanego a nie on sam... czy przy rozruchu tego akn tez byla taka chwila widoczna w logach gdzie auto najpierw z katem stalo, pozniej przesunelo je bez sesnu w atdc a dopiero pozniej uzyskalo to zadane 7btdc???? (cos jakby pijany snajper popisywal sie na strzelnicy)
Nie wiem czy ciagla jazda na bogatym mixolu jest taka zdrowa... jezeli masz zamiar okresowo trenowac pompa to bym raczej mixol wlewal w prawie pusty bak.... cykl cwiczen 004BS i dotankowywal czysta rope
Moze nie ma o co specjalnie walczyc? moze zwykly pompiarz bez zadnych specjalnych sprzetow do kalibracji itp moze wykrecic chyba dokldanie 2 srubki, wyciagnac ten tloczek, wyczyscic go, zlozyc i bedziesz mial sprawne auto za powiedzmy 200pln? (jezeli to przycinajacy sie tloczek...)
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 10.gru.2011 13:15:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.maja.2009 07:25:58
Posty: 104
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Auto: A4 B5 2,5 tdi AFB
Po przekręceniu zapłonu u mnie w AFB jest 7BTDC a w AKN było 5BTDC więc różnica jest niewielka. Jeżeli chodzi o Mixol to był tylko jednorazowy zabieg :D To raczej napewno kwestia przycinającego się tłoczka mixol przesmarował go i teraz nie ma prawie wogóle "czkawki" :d Oczywiście sprawa jest cały czas otwarta z tym, że teraz muszę poszukać jakiegoś dobrego pompiarza żeby mi ten tłoczek wymienił :) znalazłem taki tłoczek na alledrogo z tym, że raczej sam się tego nie podejme
http://allegro.pl/bosch-tloczek-przesta ... 69974.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A4 B5 2,5 AFB] Kąt wtrysku
PostNapisane: 10.gru.2011 14:18:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
Przedmiot jest zlozony z n elementow (to zdjecie akurat chyba z 1.9 ale pewnie rzecz co do zasady jest podobna).... wypadnie jedna sprezynka i krzyczysz z rozpaczy w poduszke :peace:
Obrazek

Dostep do tego jednak wydaje sie latwy
Obrazek

Mysle, ze nie zaszkodzi zadzwonic podpytac sprzedawcy na allegro tego tloczka co mysli o pomysle samodzielnej wymiany (niespodzianki, potrzebne specjalistyczne klucze, wazen by dokrecic cos tam z momentem albo posmarowac olejem przed wlozeniem itp) a tak czy siak isc z tym do pompiarza - przedyskutujesz z pompiarzem, wyczujesz, ze gosc sciemnia (bedziesz uzbrojony juz w jakas wiedze) to pojdziesz do innego
Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 70 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: