.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 09:11:17

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ AXD AXE BAC ] Opinie na temat silnika R5 2,5TDi PD
PostNapisane: 01.maja.2008 20:14:46 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
Panowie , małe OT : a Co sądzicie o silnikach R5 2,5 TDI 174 km ? (taureg , T5 ) słyszałem ze bije na głowe konstrukcje V6 (BMK)

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 15:33:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
gustav200 napisał(a):
Panowie , małe OT : a Co sądzicie o silnikach R5 2,5 TDI 174 km ? (taureg , T5 ) słyszałem ze bije na głowe konstrukcje V6 (BMK)


Pewnie, że bije na głowę V6-tki ale jest "marketingowo nierozwojowy" (kiepski fun, tylko 8 zaworów - to nie brzmi handlowo). Jedyna wada tego motora polega na tym, że nie jest odporny na głupotę użytkowników, co najczęściej prowadzi do wykrzywienia (lub pekania) głowicy.
Pozatym jest poprostu genialny. Rozrząd prawdziwie bezobsługowy, bez przeskakujących łańcuchów, wycierających się prowadnic i psujących sie napinaczy hydraulicznych, oparty na kołach zębatych (nie do zajechania).
Do tego dosyć nowatorskie ale zdające w praktyce egzamin - połączenie "w jedno" napędu pompy wspomagania i kompresora klimatyzacji oraz (to już osobno) alternatora - również za pomocą kół zębatych.
Moim zdaniem - prawdziwa rewelacja. Do tego inaczej niż w pozostałych PDkach - paliwo doprowadzone jest do pompek odrębnymi przewodami, a nie kanałami wydrążonymi wewnątrz głowicy - co również wróży długowieczność i bezproblemową eksploatację.

Pięciocylindrowe PD-ki występują w dwóch odmianach poprzecznych :
- AXD 96kW
- AXE 128 kW
i jednej wzdłużnej:
- BAC 128 kW

Róznice mocy wynikają przede wszystkim z innego oprogramowania ECU oraz innego układu doładowania (turbinki, etc. .. ).

Sądzę, że VW zbudował ten silnik "przez pomyłkę", bo gdyby projektowano tylko takie jednostki - serwisy nie miałby z czego zyć ... .

Ale bez obaw - wszak epopeja z "nowymi" V6-tkami dopiero się zaczyna i te silniki napewno zapewnią (juz zapewniają ...) stały i dobry dochód w mojej branży :): :D (tudzież niesamowite emocje ;) ), a wahlarz możliwych awarii jest tak duży, że wymiana paska rozrządu czy nawet wałków w V6 2,5 - to naprawdę mały pikuś i zajęcie do wykonania w przerwie śniadaniowej ... .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 19:17:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
a czy Koncern AUDI zastosuje ten silnik np w modelu A4 albo A6 ??? bo jak tak to wiem na co zbierac :peace: :peace:

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 20:28:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
gustav200 napisał(a):
a czy Koncern AUDI zastosuje ten silnik np w modelu A4 albo A6 ??? bo jak tak to wiem na co zbierac :peace: :peace:


nie ma szans, do limuzyn nie pakuje sie klekotu :peace:

Piotrus zdradz mi jedno, czy mit o 3,0TDI ktore sie ponoc wogole nie psuja jest prawdziwy :?: :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 21:53:33 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
Atal-star napisał(a):
Piotrus zdradz mi jedno, czy mit o 3,0TDI ktore sie ponoc wogole nie psuja jest prawdziwy :?: :):


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.maja.2008 22:23:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:59:34
Posty: 2370
Lokalizacja: Pomorskie
Piotruś napisał(a):
Atal-star napisał(a):
Piotrus zdradz mi jedno, czy mit o 3,0TDI ktore sie ponoc wogole nie psuja jest prawdziwy :?: :):


http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=


dzieki, wszystko jasne :):

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AXD AXE BAC ] Opinie na temat silnika R5 2,5TDi PD
PostNapisane: 21.lut.2012 13:51:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:58:58
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Odgrzewam kotleta ale co tam - od ostatniego wpisu mineły prawie 4 lata, więc myślę że użytkownicy już więcej z nim mają do czynienia..
Przymierzam się do kupna transportera T5. 2,5 tdi, najpewniej axd ( 2.5 130 km), jakieś opinie użytkowników na temat silnika? Jakieś słabe punkty,coś na co trzeba zwrócić uwagę przy zakupie?

_________________
a6 2,7 230 KM quattro tip


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AXD AXE BAC ] Opinie na temat silnika R5 2,5TDi PD
PostNapisane: 21.lut.2012 16:11:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2007 10:22:28
Posty: 781
Lokalizacja: a-chów/b-b
słabe punkty na pewno są bo http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=8918
z tego co mi świta pompa wody lubi napsocić (bo nie wymieniana regularnie z uwagi na rozrząd na kółkach)
coś tam jeszcze było...

_________________
mek1 vel przemek530d
S4 - moje pierwsze audi
+ żonowóz astra H 1.6T
+lato:: honda x11 akrapovic był, czeka na następce
było na zimę: A6 C5 2.5tdi Tip ake Q Avant
było: skodzina megapałer fabia 1.2htp
było: e46 330d+ sedan manual 303@705
było: e39 530d T manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AXD AXE BAC ] Opinie na temat silnika R5 2,5TDi PD
PostNapisane: 22.lut.2012 08:31:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
To ja coś dodam od siebie.

Ujeżdżam od czasu do czasu T5 4Motion 174PS.

Powiem tak:

Kultura na plus.
Moc i dynamika - niezły fun.

Mój klient kupił takie auto z salonu. Po przelocie 200.000km wymienił:

-Termostat;
-wyrzucił DPF'a.
-Sterownik od świateł.

Z bolączek to ECU notorycznie wyrzuca błąd po problemach z DPF'em :001350 - Czujnik 1 temperatury spalin (G235); zespół 1: zwarcie z plusem.

Nic poza tym.

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AXD AXE BAC ] Opinie na temat silnika R5 2,5TDi PD
PostNapisane: 22.lut.2012 23:45:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.lip.2007 10:58:58
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok
Mój na szczęście nie ma DPF, z tego co doczytałem trzeba zmieniać pompę wody+pompę wspomagania bo lubią się wysypać a są podpięte pod koła zębate.
Pozdro

_________________
a6 2,7 230 KM quattro tip


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: