.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 04:22:16

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI AKN ] pompa naprawiona za 10 zl ?
PostNapisane: 23.lip.2012 21:37:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
WItam...
coz...zdjecia mowia same za siebie... przemekk74 podpowiedzial mi abym zwrocil uwage na jedna rzecz..
http://imageshack.us/g/543/dscn0211ue.jpg/.

Koledzy, czy podczas regeneracji pompy, trzeba te przewody ciac ? czy w tym momencie mozna stwierdzic, ze pompa zostala naprawiona za dyche ?
Do boscha i na stol + pozew ? na pewno nie bede sie bawil w jakies tam ugody...sad i tyle... skur***** trzeba karac.
Potrzebuje szybkiego info, gdyz jutro jak cos lece rano do boscha.

skad sie to wzielo ?

z logow 001 :
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92373.html

jak widac pompa podaje bardzo duze dawki a niby jest po regeneracji...

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN ] pompa naprawiona za 10 zl ?
PostNapisane: 24.lip.2012 08:36:17 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Ale ja na tych zdjęciach widze tylko przeciętą izolacje... jestes pewny ze kable byly odcinane ?
Zanim wsadzisz kogos do więzienia przeczytaj uważnie to:
http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/pr ... ndex2.html

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN ] pompa naprawiona za 10 zl ?
PostNapisane: 24.lip.2012 13:06:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
faktycznie...troche sie zagalopowalem Kolego....

Pompa trafa na gwarancji na ponowna kalibracje...

temat narazie do zamkniecia

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN ] pompa naprawiona za 10 zl ?
PostNapisane: 24.lip.2012 13:27:26 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Nie zamykam.... pokaz logi po kalibracji....

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN ] pompa naprawiona za 10 zl ?
PostNapisane: 24.lip.2012 15:43:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
tak na oko to na tym zdjeciu wyglada na to, ze kable sa rozciete a na ponownie polaczone kable jest jakas termoskurczliwa izolacja nalozona a na to jakas rurkowa harmonijkowa "oslonka" (ale moze moje niemlode oczy mnie myla)

Tak na logike: kalibracja pompy vp44 to podlaczenie do maszyny i wystartowanie procedury. Jezeli ma sie maszyne to pewnie duzo to nie kosztuje.. a jak sie maszyny nie ma to specjalnie nie ma czym tego zrobic (poza oddaniem do kogos - "podzlecenie")
Czy sprawdzane bylo czy przypadkiem w vagcomie ktos nie przekalibrowal dawke?
Jest jeszcze jedna sprawa:
na moje oczy kable byly ciete, elektronika wyciagana, zmieniany (zapewne - ale tego nie wiemy na 100% - moze sa inne popularne powody takiej operacji?) tranzystor "na jakis", zlozone do kupy... chodzi
Po sieci mozna spotkac informacje minimum o kilku stosowanych tranzystorach - pewnie sie jakos roznia charakterystyka pracy co byc moze oznacza:
- automatyczne rozkalibrowanie po jego zmianie bo tranzystor ori inaczej sterowal elektrozaworem niz wsadzony
- niemoznosc/utrudnone wykalibrowanie pompy na tranzystorze o innej charakterystyce (np po procedurze kalibracji beda przeklamania we wskazywanej dawce np przy duzych obrotach albo odwrotnie przy malych)

Ciekawy jestem co z tego bedzie bo pole do zwalania winy na innych jest niemale (a to przez wtryski... a to pewnie bo kompresji nie ma... a to pewnie bo zupa byla za slona...)

W jakich okolicznosciach byla pompa naprawiana? czy auto nie moglo zapalic a z vagcoma mozna bylo jedynie odczytac blad komunikacji ze sterownikiem pompy wtryskowej? (objaw zjaranego tranzystorka) czy auto palilo ale bylo slabe albo cos tam innego (w tym drugim przypadku mozliwy jest scenariusz, ze tranzystorek byl wymieniany np za poprzedniego wlasciciela a serwis ostatnio grzebiacy w pompie zwyczajnie tego nie ruszal i naprawial inna usterke vp44 / z tym ze 2 kola za naprawe bez zmiany elektroniki z elektrozaworami+kalibracji nie byloby "promocja"/?)

Pozdrawiam,
Przemek

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN ] pompa naprawiona za 10 zl ?
PostNapisane: 24.lip.2012 16:14:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
No z pewnością ten tani peszel i trytki, to nie jest wytwór fabryk VAG...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN ] pompa naprawiona za 10 zl ?
PostNapisane: 24.lip.2012 18:30:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
WItam,

zamieszczam logi po regeneracji pompy :

Grupy: 001 podczas uruchomienia ( nie wiem czy w ogole on ma sens ) - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92462.html

Reszta :

Dynamiczne :


Grupy: 003,001 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92369.html
Grupy: 008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92370.html
Grupy: 004,011 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92371.html
Grupy_skrzynia: 009 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92372.html

statyczne :

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92373.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92374.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92375.html
Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92376.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92377.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92378.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92379.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92380.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92381.html

bs:

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92382.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92383.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/michal.terespol_92384.html

Awaria pompy nastapila na trasie podczas wyprzedzania...utrata mocy...zgasl na poboczu...laweta do mechanika...wtedy jeszcze kabla nie mialem, takze nie wiem jakie bledy wyskoczyly ;/.

Zostawiam samochod na miesiac niestety...pompa trafi na stol i bedzie wtedy wszystko wiadomo.

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN ] pompa naprawiona za 10 zl ?
PostNapisane: 24.lip.2012 19:14:00 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Z podanego przeze mnie linka wynika, ze chlopak pojechal do kumatego serwisu Boscha, który ustawił dawke/skalibrował pompe - cokolwiek to znaczy.
U Ciebie w logach dynamicznych jest OK... jest paliwo i jest dym do ruszenia sprezarki... wiec nie sadze by pompa byla kompletną padaką.
Zaplon ustawiony poprawnie.
W logach statycznych ciezko się jest do czegos przyczepic.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN ] pompa naprawiona za 10 zl ?
PostNapisane: 24.lip.2012 19:24:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
Dziekuje kolego Przemik za odpowiedz...
powiedz mi jedna rzecz... czemu w 001 jest tak duza dawka ? winna jest kalibracja ?
No i overboosty turbo...n75 ? wiesz moze kolego gdzie mozna kupic ten zaworek ?

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN ] pompa naprawiona za 10 zl ?
PostNapisane: 25.lip.2012 16:09:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lis.2007 12:34:27
Posty: 1902
Lokalizacja: Wroclaw
jak nie pomoga cuda*) z pompa u pompiarza (czytaj: dawka bedzie wysoka albo costam) to proponuje wlezc w adaptacje i sprobowac zmniejszyc widziana dawke (to moze oznaczac, ze pompa wtryskujac taka sama dawke "liczbową w vagcomie" podczas rozruchu zacznie wtryskiwac wiecej)... trik dwa na walke z zapalaniem na cieplym to: zloguj 004S w momencie rozruchu i zobacz jaki kat wtrysku "zadany" jest... jezeli jest blizej zera to sprobuj przestawic kat na late tak by bylo pompie blizej do uzyskania tego kata (kat wtrysku przestawiany jest wewnetrznym cisnieniem ropy a przy rozruchu ono nie jest specjalnie duze wiec i pompie ciezej kat przestawic)
Koljny trik to temperatura - jak wspomnialem auto do rozruchu podaje mniej wachy jak jest cieple czyli:
- trzeba to zmienic w jednej mapce (kazdy niemalowany tuner umie to zrobic)
- trzeba oszukac komp w momencie rozruchu (sa jakies oszukiwacze na allegro - na sam rozruch temp dla ecu jest nizsza od rzeczywistej... nie testowalem - wiem po prostu ze takie rzeczy sa)
Pozdrawiam,
Przemek



*)jak pisalem... jak tranzystor jest wymieniony i ma inna charaktoerystyke niz oryginalny to cholera wie czy teraz bez wymiany elektorniki (a przynajmniej tranzystora na taki z charaktorystyka zgodna z oryginalnym - oczywoscie to juz gdyby ... jezeli - bo nic nie wiafdomo poza tym ze kable byly grzebane) jest mozliwe wykalibrowanie jej

_________________
TDI VP, PD: Analizujemy Logi - przepływomierz
TDI VP:Analizujemy Logi TDI - kąt wtrysku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI AKN ] pompa naprawiona za 10 zl ?
PostNapisane: 25.lip.2012 17:21:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.lip.2012 12:06:58
Posty: 167
Auto: A6 C5 2.5 TDI AKN
Dziekuje Przemku za odpowiedz... widac, ze cos bylo grzebane przy pompie... ale zobaczymy co da zwrot na gwarancji.

Jezeli chodzi o zmiane dawek paliwa to ostatnio probowalem wejsc do adaptacji aby zobaczyc/spisac ustawienia lecz zaden kod z forum nie dzialal do mojego akn ;/.

zobaczymy co wyjdzie po kalibracji...moze akurat akn odzyje...
p.s. moglbys rzucic okiem na moj "nowy" problem ?
viewtopic.php?f=27&t=118425

dziekuje z gory.

_________________
2.5 TDI AKN + TIP + FWD


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: