.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 08:24:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 4,2] katalizator a spadek mocy
PostNapisane: 31.mar.2007 11:05:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2007 14:42:16
Posty: 28
Lokalizacja: Koluszki
Wczoraj zainstalowano sekwencje do mojej a8 4.2 quattro '98.Na testach i regulacji po założeniu instalacji kolesie dali ostro po garach i ponoć rozsypał się katalizator.Zapaliła się lampka KAT i samochód nie ma mocy.Wiadomo,że gaz wytwarza wyższą temperaturę i jest duże prawdopodobieństwo,że samochód który ma przejechane 180 000 km miał już zużyty katalizator,który nie wytrzymał tej temperatury.Pytanie czy objawy rozsypanego KATa to tak duży spadek mocy?Czy można wyciąć ten katalizator i śmigać bez niego w furze tej klasy?
Dzięki za pomoc.
Pozdro dla Klubowiczów i Audifanatyków


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.mar.2007 11:16:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
z doswiadczenia:
jak KAt rozsypie sie to jest prawdopodobne ze zapcha rure gdzies na zgjeciu.
w mojej omedze byl to duzy spadek mocy, nie krecila sie wyzej jak 2000 obr i nie szlo ruszyc z miejsca.
co do wycinki to nie jestem pewny czy nie bedzie zabuzal pracy sondy lambda, w omedze po wycieciu nic sie nie dzialo, mozna bylo jezdzic.
pamietaj ze szczatki KATA mogly zostac przepchniete przez gazy do srodkowego tlumika i tam go zablokowac(tak bylo w moim przypadku)

jezeli zdecydujesz sie na wyciecie to nie zostawiaj samej puszki bo czasem moze wydobywac sie niezbyt przyjemny dzwiek, wstaw w srodek rure, zeby na przegladzie sie nie czepiali.
Powodzenia

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: a8 katalizator do wycięcia
PostNapisane: 31.mar.2007 19:44:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2007 14:42:16
Posty: 28
Lokalizacja: Koluszki
Wielkie dzięki spróbuję jednak go usunąć bo nowy to spory wydatek a czy potrzebny..?
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2007 11:52:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
usun i bedziesz wiedzial. Wiem ze nowy to spory wydatek i nie wiem jak w twojej ale w mojej niuni sa az 2 i 800 funtow sztuka tylko skromnie x 5.50 zl
tez wolalbym jezdzic bez

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2007 23:31:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
Kat mógł rozsypać sie. One czasami tak robią :) Wycinki żadnej nie rób, nawet jeżeli przelotke wstawisz to gwizd ci łeb urwie. Po wycięciu katów odczujesz bardzo duży dyskomfort podczas jazdy, szczególnie na dalekich dystansach. Dobrej jakości katy w warsztacie wstawią ci po 600-700PLN/szt. Czy wydatek 1200PLN dla posiadacza A8 jest wart dyskomfortu podczas jazdy?

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 00:06:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
a ze niby czemu jak przelotke wstawi to ma mu leb urwac. Kat to nie tlumik. Jak zostawi puszke po kacie pusta to sie zgodze bo jest inne zawirowanie gazow wylotowych ale jak wstawi rure to niby czemu ma gwizdac

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 01:07:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
MiKev napisał(a):
a ze niby czemu jak przelotke wstawi to ma mu leb urwac. Kat to nie tlumik. Jak zostawi puszke po kacie pusta to sie zgodze bo jest inne zawirowanie gazow wylotowych ale jak wstawi rure to niby czemu ma gwizdac

Bo gwiżdże, gazy zasuwają kawał drogi do tłumika (przerabiałem to kiedyś we wcześniejszym autku) i nic ich nie zatrzyma:). Pusta pucha dopiero hałasu narobi. A nawet jeżeli ten dźwięk jest dla kogoś do zniesienia, to przepali wydech raz-dwa, i dopiero w koszty wejdzie. Ale na upartego jeździć sie da. Tylko szkoda auta.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 06:03:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.paź.2006 21:08:07
Posty: 319
Lokalizacja: Pułtusk (PL),Gloucester (UK)
adrian_a8 napisał(a):
MiKev napisał(a):
a ze niby czemu jak przelotke wstawi to ma mu leb urwac. Kat to nie tlumik. Jak zostawi puszke po kacie pusta to sie zgodze bo jest inne zawirowanie gazow wylotowych ale jak wstawi rure to niby czemu ma gwizdac

Bo gwiżdże, gazy zasuwają kawał drogi do tłumika (przerabiałem to kiedyś we wcześniejszym autku) i nic ich nie zatrzyma:). Pusta pucha dopiero hałasu narobi. A nawet jeżeli ten dźwięk jest dla kogoś do zniesienia, to przepali wydech raz-dwa, i dopiero w koszty wejdzie. Ale na upartego jeździć sie da. Tylko szkoda auta.
To tylko teoria, wstawienie nowego kata na pewno bedzie wiekszym wydatkiem niz nawet troche wczesna wymiana (co itak jest nieuniknione predzej czy pozniej z katem czy bez)lub remont wydechu (wcale nie musi tak byc), takie moje skromne zdanie

_________________
A6 SE AEB MANUAL - wierny zmiennik (RHD :/)
A6 AKN TIPTRONIC - ETRONIC powered...180ps zbalaganione(...bo cos bylo do cholery za zakretem.. :-( )
Brava 1.8
Peugeot 405
Fiacior 126P
Obrazek


:) Przylookaj :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 09:48:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
xslawox napisał(a):
adrian_a8 napisał(a):
MiKev napisał(a):
a ze niby czemu jak przelotke wstawi to ma mu leb urwac. Kat to nie tlumik. Jak zostawi puszke po kacie pusta to sie zgodze bo jest inne zawirowanie gazow wylotowych ale jak wstawi rure to niby czemu ma gwizdac

Bo gwiżdże, gazy zasuwają kawał drogi do tłumika (przerabiałem to kiedyś we wcześniejszym autku) i nic ich nie zatrzyma:). Pusta pucha dopiero hałasu narobi. A nawet jeżeli ten dźwięk jest dla kogoś do zniesienia, to przepali wydech raz-dwa, i dopiero w koszty wejdzie. Ale na upartego jeździć sie da. Tylko szkoda auta.
To tylko teoria, wstawienie nowego kata na pewno bedzie wiekszym wydatkiem niz nawet troche wczesna wymiana (co itak jest nieuniknione predzej czy pozniej z katem czy bez)lub remont wydechu (wcale nie musi tak byc), takie moje skromne zdanie

Zrobi jak zechce, każdy panem swego auta :)
Można też zdrutować, tak jest najtaniej. Opony najlepiej ze śmietnika, bo nowe kosztują 3k PLN. I masz potem auto w stylu "tym autem jeździ sie 250 a drugą ręką piszesz esemesa", tylko że właściciel nie puszcza sie nim szybciej niż 140 bo mu tłumik odpadnie. Nie ma jak zadbane, w bdb stanie A8. :peace:
Pozdrawiam i z mojej strony tyle w tym temacie.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 10:01:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
adrian_a8 napisał(a):
Bo gwiżdże, gazy zasuwają kawał drogi do tłumika (przerabiałem to kiedyś we wcześniejszym autku) i nic ich nie zatrzyma:). Pusta pucha dopiero hałasu narobi. A nawet jeżeli ten dźwięk jest dla kogoś do zniesienia, to przepali wydech raz-dwa, i dopiero w koszty wejdzie. Ale na upartego jeździć sie da. Tylko szkoda auta.

ja tez to przerabialem troszke w innym autku (omega) i wiem cos o tym. tyle ze ja nie wstawialem rury przelotowej tylko wymienilem kat na nowy. ale wczesniej w BMW mialem wyciety kat i wstawiona rure i nic nie gwizdalo.
tak wogule to jak ktos kupuje takie autko to powinien myslec ze eksploatacja nie jest tania, a Kat to taka czesc ktora sie zuzywa tak jak i tarcze hamulca, tyle ze pozniej. a drogie bo to Audi

PS. a tak wogole jak masz dojscie do takich tanich katalizatorow ze za 1200 mozna miec dwa to ja sie pisze bede mial na zapas oczywiscie jezeli sa oryginalne bo tu to wydatek zedu 4400 za sztuke ale to jest anglia. podruby to mnie nie interesuja po ich zalozeniu dopiero idzie w leb dostac.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 10:32:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
MiKev napisał(a):
adrian_a8 napisał(a):
Bo gwiżdże, gazy zasuwają kawał drogi do tłumika (przerabiałem to kiedyś we wcześniejszym autku) i nic ich nie zatrzyma:). Pusta pucha dopiero hałasu narobi. A nawet jeżeli ten dźwięk jest dla kogoś do zniesienia, to przepali wydech raz-dwa, i dopiero w koszty wejdzie. Ale na upartego jeździć sie da. Tylko szkoda auta.

ja tez to przerabialem troszke w innym autku (omega) i wiem cos o tym. tyle ze ja nie wstawialem rury przelotowej tylko wymienilem kat na nowy. ale wczesniej w BMW mialem wyciety kat i wstawiona rure i nic nie gwizdalo.
tak wogule to jak ktos kupuje takie autko to powinien myslec ze eksploatacja nie jest tania, a Kat to taka czesc ktora sie zuzywa tak jak i tarcze hamulca, tyle ze pozniej. a drogie bo to Audi

PS. a tak wogole jak masz dojscie do takich tanich katalizatorow ze za 1200 mozna miec dwa to ja sie pisze bede mial na zapas oczywiscie jezeli sa oryginalne bo tu to wydatek zedu 4400 za sztuke ale to jest anglia. podruby to mnie nie interesuja po ich zalozeniu dopiero idzie w leb dostac.

Witaj Mike, zgadzam sie z twoją opinią 100%. Te katy o których pisze nie są oryginalne. Ale ich jakość jest bdb. Mam taki w Explorerze od roku i jest ok. Nie ma różnicy pomiędzy nimi a oryginałem. Są robione pod dany typ auta, do Explorera nie mogłem nic spasować a oryginały tylko z USA, więc spasowaliśmy z BMW serii 7 i jest super. Montują je na warsztacie mojego znajomego w Zabrzu, prowadzą sprzedaż tylko z montażem i jestem bardzo zadowolony z ich usług. Zawsze wszystko było ok. Jak będziesz w Polsce to daj znać, możemy tam podjechać i w 3-y godziny zrobią cacy. Pozdrawiam.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.kwi.2007 13:12:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lut.2007 00:46:01
Posty: 1347
Lokalizacja: Chełmno-Coventry
Auto: Audi Q7 4L 3.0 TDI
dzieki bardzo
jak mozesz to wyslij mi swoj nr tel i GG na priv.
bede w tym roku w zabrzu u kuzynki wiec moze sie spikniemy i pogadamy.

_________________
Pozdrawiam :diabel:
Obrazek

Bylo
AUDI A6 C5 2.4 98r AGA LPG
Mercedes CL 500 W215
Mercedes E320 CDI S211
Jest
Audi Q7 4L 3.0 TDI 12r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.kwi.2007 16:43:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2007 01:17:07
Posty: 154
Lokalizacja: Gliwice
MiKev napisał(a):
dzieki bardzo
jak mozesz to wyslij mi swoj nr tel i GG na priv.
bede w tym roku w zabrzu u kuzynki wiec moze sie spikniemy i pogadamy.

g-g jest w profilu, daj znać kilka dni wczesniej o planowanej wizycie. Pozdrawiam.

_________________
wcześniej różne marki VW, Opel, BMW, Audi 2,8V6, Audi A8 4,2
Obecnie:
BMW e38 750il
Ford Explorer 4,0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: a8 kAT
PostNapisane: 03.kwi.2007 19:57:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.mar.2007 14:42:16
Posty: 28
Lokalizacja: Koluszki
Katalizatory oba wycięte,nic nie świszcze...można śmigać
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: a8 kAT
PostNapisane: 29.sie.2012 15:09:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.mar.2008 12:47:29
Posty: 1554
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Auto: buduje się
kropens napisał(a):
Katalizatory oba wycięte,nic nie świszcze...można śmigać
Pozdro


Ale odgrzeje kotleta.
Może autor jeszcze jest na forum i odpowie mi jak to wszystko wpłynęło na zachowanie silnika, jak się odnosiły do tego sondy itd.
No i drugie pytanie gdzie na śląsku lub okolicach można ogarnąć temat katalizatorów w w/w aucie.

_________________
Jest:
Mercedes Benz W124 200D
VW Polo 85'
Fiat 126p
Iveco Daily

Było:
Trabant 154.5 KM i 194 NM
A8 D2 4.2 quattro
Audi 100 C3 2.0D
Audi 200 C3 2.1T quattro
Peugeot 406
Trabant 1.1
Golf III TDi
Golf II "na glebie"
VW Passat 1Z Variant
Honda VFR 750F
Fiat 126p BIS
Peugeot Partner 1.9D
Audi 80 B2 1.6D
Trabant 1.1 91'

Będzie:
Coś AWD i Turbo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 86 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: