.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 10:32:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B3 2.0 16V 6A] problem ze skrzynią biegów
PostNapisane: 21.wrz.2012 21:05:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Panowie


Coś klękło w skrzyni tylko nie wiem co , a mianowicie :
Mam problem z wrzuceniem biegu . Bieg 1 nie chce wejść za cholerę 2 wchodzi z oporami , bieg 3 i 4 jakoś wchodzą , bieg 5 hmmmm . Bieg wsteczny wcale nie wchodzi .Wszystko stało się w kilka sekund tzn. jadę sobie spokojnie trasą zatrzymałem auto na poboczu za potrzebą ... wsiadam odpaliłem bieg 1, 2 3 ..... i chciałem dokonać redukcję na 2 i zonk . Doturlałem się do domu na 3 cudem , na szczęście już blisko miałem , Z początku myślałem że drążek ociera gdzieś o obudowę kanału podwozia z tytułu że coś się poluzowało ... ale gdy zgasiłem silnik i zacząłem poszczególne biegi włączać na sucho wszystko chodzi gładko .Myślałem że coś naprawdę ocierało w tunelu , więc odpaliłem auto i ..... problem z włączeniem biegu . Gdy chcę włączyć bieg pierwszy na sprzęgle to dosłownie siłą drążek wciskam ... bieg nie chce wskoczyć , mimo naporu na drążek na wciśniętym sprzęgle bieg nie chce się włączyć i czuć że auto delikatnie rusza :| co jest dziwne bo pedał sprzęgła jest wduszony po samą podłogę .
Może któryś z Kolegów przerabiał podobny problem i wie co się stało. Proszę o wszelkie wskazówki i porady ... , czy ewentualnie coś mogło się chwilowo zawiesić. Przez cały czas użytkowania auta tj. 7 lat nie miałem jakichkolwiek problemów ze skrzynią .


pozdrawiam Łukasz

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi 80 b3 16v <6a 2.0>
PostNapisane: 22.wrz.2012 18:28:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2009 17:55:39
Posty: 52
Lokalizacja: Center Of The Puszczy Kozienickiej
Ja stawiam na sprzęgło, jeżeli masz na linkę to spróbuj podciągnąć.
Jeżeli skrzynia by walnęła to samochód by nie jechał po wrzuceniu biegu, gdyż sprzęgło odcina przeniesienie napędu na skrzynię biegów, w twoim przypadku nie odcina.
W dodatku na zgaszonym silniku Ci biegi wchodzą - 99% sprzęgło, a konkretniej to pewnie docisk.

_________________
A4 AKN 2.5TDI V6 Avant 150KM 99r. lifting
FORD SIERRA 2.0 EFI 125KM 92r.


Ostatnio edytowano 22.wrz.2012 19:15:15 przez sertoja, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi 80 b3 16v <6a 2.0>
PostNapisane: 22.wrz.2012 18:49:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
no, sprzęgło może się rozlecieć w najmniej spodziewanym momencie

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [80 B3 2.0 16V 6A] problem ze skrzynią biegów
PostNapisane: 22.wrz.2012 18:53:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Poprawiłem tytuł tematu zgodnie z Regulaminem, na przyszłość pamiętaj proszę o tym bo post poleci.

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi 80 b3 16v <6a 2.0>
PostNapisane: 23.wrz.2012 09:28:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
sertoja napisał(a):
Ja stawiam na sprzęgło, jeżeli masz na linkę to spróbuj podciągnąć.
Jeżeli skrzynia by walnęła to samochód by nie jechał po wrzuceniu biegu, gdyż sprzęgło odcina przeniesienie napędu na skrzynię biegów, w twoim przypadku nie odcina.
W dodatku na zgaszonym silniku Ci biegi wchodzą - 99% sprzęgło, a konkretniej to pewnie docisk.


Trochę bym się zdziwił jakby to sprzęgło miało się rozlecieć , było ono wymieniane przez poprzedniego właściciela jakoś miesiąc przed moim zakupem .Z drugiej strony autem przejechałem max 60 tyś od zakupu a może i mniej i sprzęgło z mojej strony nie było katowane , raczej auto było jeżdżone oszczędnie ;) Ktoś mi jeszcze zasugerował że mogę mieć problem z wysprzęglikiem , bo objawy są w sumie takie same .
Do chwili usterki biegi wchodziły miodzio , ... nie było żadnych poślizgów na sprzęgle ani zgrzytów ... żadnych oznak aby sprzęgło miało zrobić papapa .... jutro auto idzie na kanał i zobaczymy co się stało .

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: audi 80 b3 16v <6a 2.0>
PostNapisane: 24.wrz.2012 21:08:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.wrz.2006 07:57:29
Posty: 1453
Lokalizacja: Szczecin
Luki147 napisał(a):
sertoja napisał(a):
Ja stawiam na sprzęgło, jeżeli masz na linkę to spróbuj podciągnąć.
Jeżeli skrzynia by walnęła to samochód by nie jechał po wrzuceniu biegu, gdyż sprzęgło odcina przeniesienie napędu na skrzynię biegów, w twoim przypadku nie odcina.
W dodatku na zgaszonym silniku Ci biegi wchodzą - 99% sprzęgło, a konkretniej to pewnie docisk.


Trochę bym się zdziwił jakby to sprzęgło miało się rozlecieć , było ono wymieniane przez poprzedniego właściciela jakoś miesiąc przed moim zakupem .Z drugiej strony autem przejechałem max 60 tyś od zakupu a może i mniej i sprzęgło z mojej strony nie było katowane , raczej auto było jeżdżone oszczędnie ;) Ktoś mi jeszcze zasugerował że mogę mieć problem z wysprzęglikiem , bo objawy są w sumie takie same .
Do chwili usterki biegi wchodziły miodzio , ... nie było żadnych poślizgów na sprzęgle ani zgrzytów ... żadnych oznak aby sprzęgło miało zrobić papapa .... jutro auto idzie na kanał i zobaczymy co się stało .



Panowie :D


Prawdopodobnie do wymiany jest sprzęgło i teraz pytanie : Mam do wyboru firmę Statim - to niby polska produkcja , oraz firmę GPD - niby jakaś niemiecka produkcja lub kupić używkę Luk"a , gdzie tarcza ma grubość 9 mm. I też mam pytanie , jaka jest różnica przy tarczy nacinanej , a tarczy gładkiej ?? Czy orientujecie się ile fabrycznie grubości ma nowa tarcza sprzęgłowa ?? Chciałbym mieć odnośnik przy ewentualnym zakupie używki . Na tarcze nowe Sachsa itp. akurat mnie zbytnio nie stać ...., także co byście mi polecali zakupić ??

pozdrawiam wszystkich

_________________
Audi 80 b3 1.8 było .... pożyczyli , i nie oddali ehhh...
Audi 80 b3 2.0 16v było ... rozwalili , i nie naprawili ... odkupione , i naprawione :D
Audi a6 C5 2.4 v6 Quattro .....jest


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: