.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 10:10:48

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: A6 C5 AVF - g62
PostNapisane: 31.paź.2012 13:39:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Witam.

Mój AVF wypluł mi taki błąd:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent

Pojawiły się (tylko raz) podwyższone obroty na zimnym silniku przez kilka sekund potem wróciły do "normalnych"

Rano na zimnym silniku temperatura z g62 oraz zasysanego powietrza i paliwa były zbliżone.

Następnego dnia zrobiłem logi.
http://vaglog.rtnet.pl/r_afaello_102987.html - podczas rozgrzewania auta (nie doczekałem do końca bo musiałem odłączyć laptopa)
Zaraz po jeździe przełączyłem się na odczyt z G2 aby porównać temperatury
http://vaglog.rtnet.pl/r_afaello_102988.html
Wyszły prawie identyczne.
Miałem wrażenie obserwując FIS że jakoś większe miał pragnienie wiec zlogowałem także chwilowe spalanie aby porównać czy skacze coś w momencie tych skoków temperatury - świrowania czujnika
Z podłączonym laptopem wracam do domu.
http://vaglog.rtnet.pl/r_afaello_102986.html

Pod koniec dałem mu popracować na wolnych obrotach.
Kolejny test to zrobiłem na wyłączonym silniku
http://vaglog.rtnet.pl/r_afaello_102985.html

Czy skoki temperatury odczytywane przez vagcoma z G62 świadczą, że winę na 100% ponosi czujnik czy może jednak sam fakt że skacze a nie stale zaniża/zawyża tempearturę może świadczyć że to coś z wiązką/wtyczką?
Dostęp do czujnika jest słaby i trzeba trochę zdemontować aby coś zdziałać dla tego wolę się dopytać żebym 2 razy nie rozbierał - czyścił styki, składał, jeździł i potem i tak zamawiał czujnik i jeszcze raz rozbierał. Kupić w ciemno czujnika też niechciałbym.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 AVF - g62
PostNapisane: 31.paź.2012 13:43:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
patrzac na spadek temperatury o 30 stopni w 2 sekundy :): to bym stawiał na czujnik ...

zawsze mozesz sprawdzić wtyczke i okablowanie

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 AVF - g62
PostNapisane: 31.paź.2012 13:58:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
spanky napisał(a):
zawsze mozesz sprawdzić wtyczke i okablowanie

Sprawdzić to potrafię tylko w taki sposób, że wyjmę wtyczkę, przeczyszczę ją i styki czujnika, psiknę kontaktem i założę.
Ewentualnie jak byłby dostęp to podłączył miernik i sprawdził opór (na którymś forum wyczytałem jak to zrobić).
Ale na razie dopytuję się bardziej obeznanych w sprawach elektrycznych czy takie zachowanie/wskazanie może wskazywać bardziej na któregoś z winowajców (czujnik - wtyczka,kabel)-oczywiście to tylko teoretyczne gdybanie ale jednak mi pomoże.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 AVF - g62
PostNapisane: 01.lis.2012 17:36:41 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wymienisz czujnik i bedziesz mial spokoj... to się zdarza :)

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: A6 C5 AVF - g62
PostNapisane: 01.lis.2012 18:13:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.mar.2004 20:00:43
Posty: 293
Lokalizacja: Kętrzyn
Auto: A6 C6 3.0TFSI
Czujnik z oringiem zamówiony w ASO. Dam znać jak dojdzie i wymienię czy to to.
Ok. Czujnik + oring doszły. W weekend robiłem wymianę - było trochę problemów (ułamałem plastikową spinkę blokująca czujnik) ale jakoś dałem radę (spinka nowa).
Wyleciało może trochę ponad litr płynu, uzupełniłem zaraz po wymianie. Nie odpalałem auta aż do następnego dnia (bo przy okazji obsmarowałem lekko poxiliną króciec z pompy vacum skoro byłem w pobliżu).
Następnego dnia błąd skasowany, trasa z laptopem, auto rozgrzane do 90 stopni.
Brak wahań temperatury, podniesionych obrotów oraz nie zaobserwowałem żadnych wycieków.
Uznaję że problem rozwiązany.
Dzięki za pomoc.

_________________
Audi C6 3.0TFSI
Audi B6 1.8T BEX 190KM
Audi A6 1.9 TDI AVF 2002r.
Passat B5 1.9 TDI AFN 1999r.
Srebrne Audi 80 B4 1.9 TDI 1992r
VW Polo 1.3 LPG 1986r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: