.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 23:20:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C4 2,8 Q] Szarpie przy ruszaniu
PostNapisane: 27.gru.2012 17:23:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.gru.2012 17:34:23
Posty: 40
Witam. Niedawno stałem się posiadaczem c4 a6 i od kilku dni zaczęło mi strasznie szarpać samochodem podczas ruszania, a także przy zmianie biegu z 1 na 2 czasami z 2 na 3, przy redukcji na niższe biegi też poszarpuje. Auto wpada w takie drżenia jakbym jechał po "kocich łbach" a nie po asfalcie pedał sprzęgła bierze też jakoś nienaturalnie przy samej górze i to dosłownie na parę centymetrów. Czyżby sprzęgło kończyło swój żywot ? Czy są jakieś inne przyczyny typu uszkodzony przegub, urwana poduszka silnika. Doradźcie coś, bo normalnie mnie trafia podczas jazdy przez to szarpanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2,8 Q] Szarpie przy ruszaniu
PostNapisane: 27.gru.2012 18:30:10 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Najprawdopodobniej sprzęgło i dwumasa pada.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2,8 Q] Szarpie przy ruszaniu
PostNapisane: 27.gru.2012 18:56:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.gru.2012 17:34:23
Posty: 40
Sprzęgło jeszcze mój budżet przełknie, ale koszty dwumasy mnie przerażają. Z tego co się orientuję to dwumas słychać np przy gaszeniu auta lubi zaklekotać, falujące obroty na jałowym biegu. U siebie takich objawów nie zauważyłem. Dziwna sprawa z tym sprzęgłem, bo nie ślizga się wcale. W e39 jak mi poszło sprzęgło to o szybszym starcie nie było mowy, bo był tylko smród palonej tarczy, a tutaj nie ma absolutnie czegoś takiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2,8 Q] Szarpie przy ruszaniu
PostNapisane: 28.gru.2012 18:09:45 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Zarathustra napisał(a):
Najprawdopodobniej sprzęgło i dwumasa pada.


Nie strasz od razu kolegi dmumasą, to nie diesel ;)

Obstawiam zużyty docisk. Tak czy inaczej wał a potem skrzynia w dół. Zmieniaj od razu komplet tarcza + docisk + łożysko, dmumasa do zweryfikowania. Cena nowej może powalić, w ostateczności możesz spróbować poszukać używki w sensownym stanie. Ale myślę, że nie będzie takiej konieczności. U mnie w byłym C4 ACK q było dokładnie odwrotnie, obroty rosły, tarcza była zużyta - ślizgała się, sprzęgło było twarde ale "brało" w miarę normalnie. Docisk po wyjęciu nie był jeszcze zły. Wymieniłem komplet LUKa.

Ze strony skrzyni nie dochodzą jakieś niepokojące odgłosy :?:

P.S. kupiłeś w końcu to A6 C4 z Terespola :?: Teraz coś mi świta, że jak się nią przejechałem 2.5 roku temu to miałem jakieś zastrzeżenia co do pracy tego sprzęgła...sorry za OT

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2,8 Q] Szarpie przy ruszaniu
PostNapisane: 29.gru.2012 10:30:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.gru.2012 17:34:23
Posty: 40
Kupiłem to z Terespola. Podczas jazdy próbnej nic się nie działo z tym sprzęgłem dopiero po kilku dniach zaczęło coś wyłazić. Ze skrzyni nic nie słychać. A dużo tej roboty z tą wymianą sprzęgła? Bo jakoś nigdzie nie mogę manuala znaleźć, a książki sam naprawiam do c4 a6 to ze świeczką szukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2,8 Q] Szarpie przy ruszaniu
PostNapisane: 29.gru.2012 20:40:11 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Nic nie wiem by była książka z cyklu "Sam naprawiam" do C4. Mi kiedyś to robił znajomy mechanik, niecały dzień mu to zajęło, 6-8 godzin :?: Kojarzę, że rozpinał wał, półosie, wydechy, skrzynia w dół. Może w ELSiE byś co nieco znalazł....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2,8 Q] Szarpie przy ruszaniu
PostNapisane: 29.gru.2012 21:54:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
gitmar napisał(a):
Nie strasz od razu kolegi dmumasą, to nie diesel ;)


a od kiedy to tylko diesle mają dwumasę?
nawet w moim ABC jest

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2,8 Q] Szarpie przy ruszaniu
PostNapisane: 29.gru.2012 21:57:35 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
alexhawk napisał(a):
gitmar napisał(a):
Nie strasz od razu kolegi dmumasą, to nie diesel ;)


a od kiedy to tylko diesle mają dwumasę?
nawet w moim ABC jest


Ale w dieslu częściej/szybciej daje o sobie znać :D
Poza tym trzeba czytać posta do końca, a nie wyrywać jedno zdanie z kontekstu...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2,8 Q] Szarpie przy ruszaniu
PostNapisane: 29.gru.2012 22:13:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 21:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
ależ czytam, no i dwumasy padają również w benzyniakach, chociaż z oczywistych racji nie tak często :)

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C4 2,8 Q] Szarpie przy ruszaniu
PostNapisane: 22.maja.2013 20:34:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 13.maja.2013 16:47:28
Posty: 14
Lokalizacja: Koszalin
Auto: 2.8 ACK
Nie zakładając nowego tematu napiszę tutaj.Otóż objaw podobny ( szarpie przy redukcji na niskich biegach i np. przy ruszaniu pojawiaja się lekkie wibracje) .Na gazie mocniej , na benzynie jakby mniej, do tego dochodzi to, że sprzęgło strasznie wysoko bierze, jest takie "krótkie"(3-4cm!).Podczas jazdy lekko drga dźwignia zmiany biegów. Może to wina złej regulacji? (o ile takowa możliwa) .Silnik na jałowych ładnie chodzi, nic nie telepie ani nie ma żadnych dziwnych odgłosów.nie ślizga się.Mam wrażenie, że jakby było "dłuższe" to by było ok.Sugestie?
Pozdr

P.s Dodam, że biegi wchodzą dobrze ,nic nie zgrzyta ani nie chrobocze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 136 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: