Ława napisał(a):
W logu 018 są same zera.
Więc - przynajmniej narazie można przyjąć, że VP44 pozostaje sprawna.
Ława napisał(a):
Powiedz mi jeszcze, jeżeli ukł. napędowy napotyka na jakiś opór( np. luz na kole dwumasowym) to czy auto podczas wpadania w drgańa by dymiło z wydechu?
Drgania a szarpanie ("czkawka"/"przerywanie silnika") podczas nabierania prędkości to "jakby" dwa odrębne zjawiska ... . Koło dwumasowe moim zdaniem nie powoduje takich zaburzeń, które mogłyby wymusić zzwiększenie dawki paliwa.
Uważam, że zadymienie prędzej może wywołać turbina, w której występuje jakaś trudność z przepływem spalin.
Bywa też -
ale w żadnym razie nie jest moją intencją wprawadzanie czynnika grozy, że kiedy spadnie kilka dźwigni zaworowych - silnik może pracować przyzwoicie dla ucha ale jednocześnie pojawiają sie właśnie trudności w miarowym nabieraniu momentu obrotowego ... .
Zasadniczo Ława chcę Ci powiedzieć tylko tyle, że jak sam widzisz via net trudność sprawia nawet zdefiniowanie omawianego zjawiska, a co dopiero mówić o jego przyczynach, skoro te najprostsze metody (jak choćby zaślepienie EGRa) nie dają żadnych wyrazistych zmian ... .
Dlatego - chociaż chciałbym Cię jakoś naprowadzić na sedno sprawy - czuję, że jestem coraz dalszy niż bliższy postawienia choćby częściowo celnej diagnozy ... .
Ława napisał(a):
A turbina to tylko regenarcja czy czyszczenie na początek...?
Sposób/"ścieżkę" ewentualnej naprawy turbo, a przede wszystkim określenie rzeczywistej potrzeby naprawy - zostawiłbym specjalistom w przedstawicielstwie Garreta ... .
Tak samo zresztą potrzebę (lub jej brak) ponownego skalibrowania pompy wtryskowej czy wymiany wtrysków (lub samych końcówek DSLA) zostawiłbym "Bosch'owi" gdybym w akcie desperacji wybudował układ zasilania z samochodu ... .
Kończąc już powiem tak - być może lokalizacja usterki nie byłaby specjalnie trudna gdybyśmy oceniali problem w realu a nie via net ... .
Jednak gdyby nawet w realu okazało się, że diagnoza nie jest oczywista/jednoznaczna - ja podjąłbym działanie w ponższej kolejności (oczywiście po eksprymencie z EGRem, który Ty masz już za sobą):
- kontrolne podniesienie dekli zaworowych
- sprawdzenie podciśnienia oraz samych N18/N75
- ewentualna podmianka turbo na próbę
a w razie niepowodzenia:
- podmianka VP44 i wtrysków (też na próbę)
No chyba, że mówimy o jeszcze jakimś całkiem innym przerywaniu/wibracjach, których w żaden sposób nie dookreślimy werbalnie, to już całkiem nie wiem jak Ci pomóc ... .