.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 22:54:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 obr/m
PostNapisane: 06.lip.2013 22:41:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2013 22:28:04
Posty: 9
Lokalizacja: Zabrze
Auto: A6 C5 2.5 TDI 180 KM
Witam, zrobiłem logi statyczne,które podaje niżej.
Problem mam taki,że auto niekiedy ma problem z mocą,tzn. dochodzi do 3 000 obr/min i nie chce się wkręcić tak jakby coś go przydusiło albo coś w tym stylu. I w tym momencie mogę wrzucić na wyższy bieg ale nie mogę zredukować (automat). Proszę o pomoc.
Dodam jeszcze,że to nie ma znaczenia,czy silnik jest zimny,czy jest ciepły po prostu w każdej chwili to może stać się. Trochę to jest nie bezpiecznę,ponieważ ostatnio jechałem i było wszystko ok ale przyszło mi do wyprzedzania Tira i tu zonk, brak mocy i nie umiem wyprzedzić. Mam jeszcze pytanie związane z turbinką od ilu obrotów powinien dostać kopa? Bo u mnie jest tak,że dopiero tak od 2 500 obr/min dostaje "buta".
Przepływkę wymieniłem, błędy skasowałem i nic nie wyskoczyło tak jak za każdym razem ale po jakimś tam czasie,kursie znowu pojawia się błąd 0575.Czyściłem wszystkie wtyczki, wyciągnąłem zaworek n75 i ogólnie wszystkie otwory są "przelotowe" tzn w obie strony jest przepływ,a jak zacznę zatykać to albo idzie albo nie idzie powietrze... No to tak.. wszystko tam zacząłem czyścić sprawdzam błędy brak. Wyjechałem przejechać się i straszny muł. Nawet na P nie chciał wkręcić się powyżej 3tyś, jak nigdy... Ale nic, spróbuje zgasić i odpalić i zaczął wkręcać się normalnie.. Kurde jestem już bez sił.. Nie mam od kogo podmienić tego zaworka albo chociażby sprawdzić jak to wygląda. Ale na pewno u mnie tak nie jest,że działa ON/OFF tylko jest przepływ w obie strony.Zamieniłem te zaworki n75 i n18 ze sobą i powiem tak... sztanga wgl się nie podnosi,po krótkiej jeździe wyskoczył błąd 575... był słabszy ale wchodził na obroty do konca tylko mocy nie mial...

Tutaj dodaje filmik z pracy sztangi ;

Praca sztangi

Kod:
VAG-COM Version: Release  311.2-N
1o9lo0m-n6r12p-o9ko4x-kkjahh-568f

Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56
 
Address 01     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B2 907 401 J 
   Component:  2.5l/4VTEDC 0000AG D07 
   Coding: 01016
   Shop #: WSC 02325
   00005059 130 106LC150_1.V79266921284
3 Faults Found:
18057 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ABS Controller
            P1649 - 35-00 - -
00575 - Intake Manifold Pressure
            11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
00532 - Supply Voltage B+
            07-10 - Signal to Low - Intermittent
Readiness: N/A

Address 02     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 927 156 ER
   Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 1818
   Coding: 00003
   Shop #: WSC 00000
3 Faults Found:
18228 - Pressure Control Valve 2 (N216): Short to Plus
            P1820 - 35-10 - - - Intermittent
17086 - Transm. Control Module Electrical Malfunction (SAE) or Control Module Defective (VAG)
            P0702 - 35-10 - - - Intermittent
18258 - Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU
            P1850 - 35-10 - - - Intermittent

Address 03     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 614 517 G 
   Component: ABS/ESP front       1728
   Coding: 06457
   Shop #: WSC 00000
No fault code found.

Address 08     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 ___ ö4_ ___
   Note: Excessive Comm Errors

Address 15     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 959 655 M 
   Component: Airbag 8.4E         5003
   Coding: 0000306
   Shop #: WSC 02325
No fault code found.

Address 17     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 920 933 G 
   Component: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D11
   Coding: 00060
   Shop #: WSC 05311
   WAUZZZ4B32N138261     AUZ7Z0B2111490
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
            49-10 - No Communications - Intermittent

Address 35     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 962 258 D 
   Component: Zentralverriegelung D35
   Coding: 06721
   Shop #: WSC 00001
2 Faults Found:
01561 - Left Rear Door
            59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01561 - Left Rear Door
            61-10 - Won't De-Safe - Intermittent

Address 37     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 919 887 E 
   Component: BNS 4.2 H05    BNO 0060
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
            00-00 -  -

Address 56     -------------------------------------------------------
   Controller: 4B0 035 186 G 
   Component: concert II  GRO    0008
   Coding: 00011
   Shop #: WSC 02325
No fault code found.

End   -------------------------------------------------------


a tutaj daje logi,które uzyskałem.

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/magisoon_131846.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/magisoon_131847.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/magisoon_131848.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/magisoon_131849.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 07.lip.2013 09:29:24 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Wykasuj wszystkie błędy.

Sprawdz cały uklad podcisnienia - przewody - przedmuchaj spręzonym powietrzem, a podejrzane wymien.

Po tym zrob logi dynamiczne i statyczne zwykłe - koniecznie !!!!

Statyczny kat wtrysku jest ustawiony zle... ale to jakby troche mniejszy problem w tej chwili.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 07.lip.2013 09:36:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2013 22:28:04
Posty: 9
Lokalizacja: Zabrze
Auto: A6 C5 2.5 TDI 180 KM
Błędy kasuje po każdej jeździe :) a jaka srednica wezykow ykow i ile metrow potrzeba?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 08.lip.2013 11:51:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Napisz od kiedy masz samochód i jak to się stało że wystąpiła tak długa lista błędów.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 08.lip.2013 11:57:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2013 22:28:04
Posty: 9
Lokalizacja: Zabrze
Auto: A6 C5 2.5 TDI 180 KM
Samochod mam od 5 lat. Taka lista bledow jest wina baterii,bo miala ponizej 12v ale juz jest ok. Wyskakuje bład 575 z przeładowania. Zamieniłem zaworek n75 na n18 pogladowo i dalej wyskakuje. Wczoraj przeglądałem fora i to nawet egr moze powodować błąd i mulenie auta... ale kłopotliwe jest wykręcenie egr'a.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 08.lip.2013 13:39:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
EGR z tego co wiem nie powoduje 575

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 08.lip.2013 13:43:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2013 22:28:04
Posty: 9
Lokalizacja: Zabrze
Auto: A6 C5 2.5 TDI 180 KM
No możliwe.. to co sprawdzić w pierwszej kolejności? Teraz jesten w pracy i ciezko mam podskoczyc po nowe wezyki. Ale sa drozne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 09.lip.2013 06:49:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
najpierw doprowadził bym do tego, że po odpaleniu auta i przejechaniu nim nie mam długiej listy błędów.
Z logów wynika że nie ma sterowania turbiny, więc trzeba sprawdzić co jest nie tak w wężykach połączonych z N75. Zakładamy że podciśnienie jest (jest ?) i hamulce mają wspomaganie.
Jak włączysz logi BS to "gumowa" rura, która dochodzi do kolektora dolotowego, jak ją ściśniesz, powinna cyklicznie twardnieć od wzrostu i spadku ciśnienia. U ciebie jest miękka bo w aucie nie ma doładowania. Sprawdzaj sterowanie turbiny.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 09.lip.2013 08:59:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2013 22:28:04
Posty: 9
Lokalizacja: Zabrze
Auto: A6 C5 2.5 TDI 180 KM
Nie ma juz tylu błędów tylko jest jeden 0575. Jak ściągne wężyk z tej gruszki od turbiny co idzie do środkowego wejścia w zaworku n75 to moge zassać powietrze albo dmuchać w niego bez żadnych oporów. Abs,esp wszystko działa. Jak sprawdzić sterowanie turbiny?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 09.lip.2013 16:18:47 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
W ślepo obstawiam zapieczone kierownice spalin.
poruszaj sztanga turbiny, jak chodzi cieżko lub wcale > masz zapieczone kierownice w turbince.

Tu masz elaborat na ten temat:
viewtopic.php?f=27&t=120220

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 09.lip.2013 16:45:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2013 22:28:04
Posty: 9
Lokalizacja: Zabrze
Auto: A6 C5 2.5 TDI 180 KM
delikatnie uniose ale to kilka milimetrów,a żeby całe to duuuży śrubokręt,a nawet ogroooooomny i wtedy pójdzie cała ale to powiem,że masakra jest :) Uzbieram na uszczelki do turbiny itd plus ewentualnie na regeneracje turbo,bo chce za jednym razem sprawdzić kondycję turbinki i jak będzie potrzeba to oddam ją do regeneracji. Bez sensu,że dwa razy będę wkładał nowe uszczelki:) to z tymi łopatkami dam znać po wypłacie :) Dzisiaj sprawdzę jeszcze rezystancje zaworku n75 i n18 dla porównania i podam Wam :) Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 09.lip.2013 17:00:14 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Na moje masz zapieczone kierownice spalin w turbo.
Pytanie: dlaczego ? Jeżeli na kierownicach jest sam nagar to można wyczyścić i jeździć (na rok albo i dłużej wystarczy). Jeżeli na kierownicach masz nagar+olej to znaczy że układ smarowania turbo jest uwalony i jedyna opcja > regeneracja turbo albo zakup używki (wzglednie nówki, choć te nowe to też są regenerowane).

PS. Nie szalej ze śrobekrętem na sztandze bo uszkodzisz cięgno i gruszka będzie do wymiany.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 09.lip.2013 17:23:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Zarathustra napisał(a):
W ślepo obstawiam zapieczone kierownice spalin.
poruszaj sztanga turbiny, jak chodzi cieżko lub wcale > masz zapieczone kierownice w turbince.
Teżbym tak obstawiał, ale taka usterka nie następuje nagle tylko narasta, a wiadomo że V6 tdi trzeba co jakiś czas diagnozować żeby nie być zaskoczonym. W logach widać że sterowanie turbiny działa bardzo bardzo słabo ale działa. Może faktycznie zapieczone kierownice albo ledwo działające podciśnienie. Ja za bardzo nie wierzę, ze auto jednego dnia może jeździć z w pełni prawidłowymi parametrami doładowania a następnego dnia mieć zapieczone kierownice. o raczej problem który w samochodzie narasta.

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 09.lip.2013 17:49:13 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Problem narasta, ale ty tego tak nie odczuwasz, odczujesz dopiero wtedy kiedy będzie przeładowanie i odetnie moc. Koledze juz odcina moc, bo sterowanie T lezy i turbo dmucha jak kowalski pod monopolem.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 09.lip.2013 18:05:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Jak ktos nie diagnozuje auta to pewnie nie odczuje narastania problemu dopóki drastycznie go nie odczuje , zwykle oko w oko z tirem :-)

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 09.lip.2013 18:57:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2013 22:28:04
Posty: 9
Lokalizacja: Zabrze
Auto: A6 C5 2.5 TDI 180 KM
T stawiamy kolejną diagnoze na turbo? Jak mi sie uda uzbierac kady na regeneracje turbo to wtedy zobacze jak chodzą łopatki :) zmierzyłem rezystancje na zaworkach i na n75 i n18 wyszło 17.2 ohm,a napiecie na wtyczce p.72 tylko,ze to na off zapłonie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 09.lip.2013 20:36:46 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Kolego najlepiej jakbyś zrobił pełne logi statyczne i dynamiczne. W logach wyjdzie czy masz zapieczone kierownice spalin czy nie. Narazie wróżymy z fusów.

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 09.lip.2013 20:40:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2013 22:28:04
Posty: 9
Lokalizacja: Zabrze
Auto: A6 C5 2.5 TDI 180 KM
Ok:) to jutro postaram sie zrobić statystyczne,a w sobote dynamiczne :) jest jakis tutorial związany z logami w AKE ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 09.lip.2013 23:33:07 
Moderator

Dołączył(a): 03.mar.2011 22:54:52
Posty: 6751
Lokalizacja: Toruń
Auto: A6 C5 AVF
Proszę bardzo
viewtopic.php?f=1&t=53752

_________________
Było:
Audi A4 AFN
Jest:
Audi A6 AVF + blast by Spanky :)
BMW 5 GT 3.0 N57
--------------------------------------
1.03 CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [ AKE 2.5 180 KM] Niekiedy nie wkręca się powyżej 3000 o
PostNapisane: 10.lip.2013 05:35:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lip.2013 22:28:04
Posty: 9
Lokalizacja: Zabrze
Auto: A6 C5 2.5 TDI 180 KM
Dziekuje:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 99 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: