.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 00:12:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5 2.5 TDI V6 AKN] Prośba o przeanalizowanie logów
PostNapisane: 16.lip.2013 18:20:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2013 18:17:19
Posty: 3
Witam,

Zacznę od tego, że od jakiegoś czasu moje auto wpada w tryb awaryjny, ciągnie do 3200 obrotów około, po czym dalej nic (to wszystko na 3 biegu).
Podłączyłem pod Vaga otrzymałem następujący błąd.

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 401 C 2
Component: 2.5l/4VT EDC G000SG D60
Coding: 01012
Shop #: WSC 79146
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
08-10 - Control Limit Surpassed - Intermittent
Readiness: N/A

Czytałem troszkę na ten temat, ale postanowiłem wrzucić swoje logi i prosić o analizę.

A więc,

LOGI STATYCZNE (BS)

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135205.html
Grupy: 003,004,011 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135202.html

LOGI STATYCZNE (MS)
Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135203.html
Grupy: 004,007,013 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135204.html
Grupy: 010,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135206.html

Dodam że mam padnięty termostat, jest cały czas otwarty. Tak więc po jakimś czasie temperatura o parę stopni spada, ale nie mniej niż 82 w tych logach. Niedługo z rozrządem go wymienię :)

Po tych testach przystąpiłem do logowania dynamicznego.

LOGI DYNAMICZNE (MS)

Grupy: 003,004,010 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135207.html
Grupy: 011,001,008 - http://vaglog.rtnet.pl/maimak_135208.html

W pierwszej próbie dla grup 003, 004 oraz 010 auto nie chciało iść tak jak zawsze na 3 biegu powyżej 3000 obrotów. Natomiast w drugiej próbie przełamał się i poleciał do końca.

Czekam na jakieś sugestie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI V6 AKN] Prośba o przeanalizowanie logów
PostNapisane: 17.lip.2013 06:58:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
Mimak napisał(a):
Dodam że mam padnięty termostat, jest cały czas otwarty. Tak więc po jakimś czasie temperatura o parę stopni spada, ale nie mniej niż 82 w tych logach. Niedługo z rozrządem go wymienię :)
u mnie około 84stC silnik przełącza się na "twardą" pracę, nie wiem jak w AKN, ale jeżeli tak samo jak w moim to pytanie jak długo Twoje auto nie widziało swojej pełnej mocy i normalnej pracy w stanie nagrzanym
Co do turbiny: masakra....

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI V6 AKN] Prośba o przeanalizowanie logów
PostNapisane: 17.lip.2013 08:24:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Nie jestem pewien, ale chyba przepływka do wywalenia.

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI V6 AKN] Prośba o przeanalizowanie logów
PostNapisane: 17.lip.2013 08:33:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lis.2010 09:12:44
Posty: 369
przepływka pokazuje przepływ wprost proporcjonalnie do ciśnienia doładowania, nie jest z nią bardzo źle (chociaż w gr3 wartości na off ma bardzo wysokie), nie wiem dokładnie jak w AKN powinna w wartościach bezwzględnych pokazywać (przepływki w AKN są niezyt trwałe) , ale ona nie jest winowajcą problemów

_________________
JEST -> Pajero 3.2 DID 200KM 441Nm [od 03.2017 do teraz ] (salon PL 2009r, od pierwszego właściciela, przebieg przy zakupie 167tys km, DPF typu otwartego :-) , tuning na 240KM 520Nm)
SPRZEDANE -> : Audi A6 2,5TDi AKE avant Tip 2001 [od 01.2008 do 12.2016] => [przebieg auta tylko u mnie to ponad 200 tys km, prawie żadnych oznak "zmęczenia", na zegarach przy sprzedaży 372tys km]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI V6 AKN] Prośba o przeanalizowanie logów
PostNapisane: 17.lip.2013 11:24:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2013 18:17:19
Posty: 3
Co do termostatu, to chyba jakoś w zimie padł, jeszcze w październiku auto jechało jak trzeba. Natomiast w zimie po 100 km w tym 50 autostradą ledwo co 80 stopni pokazywało.
Co do turbiny, jakieś mechaniczne uszkodzenia(wirnik), nieszczelność gdzieś? czy może zmienna geometria nie pracuje tak jak trzeba? Sprawdzę jeszcze jak chodzi sztanga turbiny przy gruszce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI V6 AKN] Prośba o przeanalizowanie logów
PostNapisane: 17.lip.2013 12:13:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 20:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
Ciśnienie pompowane przez turbinę jest bardzo niestabilne, najpierw przeładowuje, następnie mocne niedoładowanie i dalej ciśnienie delikatnie przeładowane...

_________________
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Obrazek Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI V6 AKN] Prośba o przeanalizowanie logów
PostNapisane: 17.lip.2013 12:37:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.lip.2013 18:17:19
Posty: 3
metyoo napisał(a):
Ciśnienie pompowane przez turbinę jest bardzo niestabilne, najpierw przeładowuje, następnie mocne niedoładowanie i dalej ciśnienie delikatnie przeładowane...


No to by wychodziło, że zawór N75 szwankuje, bo on chyba reguluje to ciśnienie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5 2.5 TDI V6 AKN] Prośba o przeanalizowanie logów
PostNapisane: 17.lip.2013 13:25:48 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
Na początek do przedmuchania spręzonym powietrzem cały uklad podcisnienia. Podejrzane wezyki do wymiany.
Po akcji powtorz logi dynamiczne 011 i 010 oraz statyczny 011 Basic Settings.

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 95 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: