Tak jak poradził mi
przemik zakładam nowy wątek i załączam logi.
Ja i wielu innych osób ma podobny problem. Nigdzie nie znalazłem wątku z rozwiązaniem tego problemu. Oby ten był pierwszy.
Objawy: Od dwóch lat pojawia się warczenie po przekroczeniu pewnych obrotów podczas przyspieszania. Czuć wtedy wyraźny wzrost mocy. Do tego punktu auto przyśpiesza mało dynamicznie, "muli się". Nagle dostaje strzała i warczy jak nigdy przedtem.
Stan silnika: 260 kkm. Po czyszczeniu i smarowaniu n18 zniknął błąd recyrkulacji spalin. Śilnik wyraźnie lepiej przyspiesza. Warczenie jednak nie ustąpiło. Cały czas jest bład poduszki pod silnikiem. Zakładam, że nie wpływa na pracę silnika. Od zakupu samochodu 90 kkm temu nie było robione nic poza wymianą klocków, oleju i EGR na używany Pierburg.
Obawy i pytania: od dwóch lat czytam fora i dowiedziałem się, że:
a) może to być problem złego konta wtrysku, który można wyregulować samemu, ale czy przyczyną nie są czasem zużyte elementy rozrządu (paski, rolki, napinacze)???
b) silniki BAU, BDG, BDH i BCZ mają inne pompy VP44, czy je też można regulować samemu???
c) autem jeździ osoba z syndromem PSI. Czy przegonienie somochodu z takim warkotem ma sens i jest bezpieczne dla silnika? Czy stwierdzenia typu "wypalić nagar na łopatkach turbiny" to nie mit, ma to jakiś sens?
d) Czy źle działający zawór n75 (nie ma błędu) może dać taki efekt warkotu podczas przyśpieszania? Czyszcząc bliźniaczy n18 zauważyłem, że środek smarny na trzpieniu zasechł i występował w postaci szorstkiego nalotu, jasnego koloru.
Logi: Zrobiłem logi statyczne i dynamiczne, wg zamieszczonej na forum instrukcji. Coś jest chyba na prawdę nie tak z tym autem.
Log grupy 011 robiłem dwa razy, bo za pierwszym razem złapał muła i nie dało się go wkręcić powyżej 3000 obrotów.
Logi grup 003 i 011 chyba obrazują uszkodzenie podzespołów silnika, tylko których? Podejżani to pewnie:
- N75, (patrz. log 011 ten z mułem), czyścić go tak jak n18?
- N18 (czyściłem przed logami, po czyszczeniu błąd recyrkulacji zniknął i nie powrócił), podciśnienie na wężyku EGR wróciło,
- EGR (kupiłem i wymieniłem na używany z "prawie nówki", Pierburg),
- kąt wtrysku (na logach chyba wygląda dobrze),
- ???
Gruszka podnosi sztangę i trzyma mocno.
W samochodzie zapomniano o filtrze powietrza, który się zapchał i podciśnienie wyrwało w nim dziurę. Ciągło niefiltrowane powietrze przez jakich, nieokreślony czas, zanim to zauważyłem i wymieniłem filtr. Piszę o tym bo usterka z którą się zmagam zbiegła się mniej więcej w czasie z odkryciem uszkodzonego filtra.
Bardzo proszę o analizę poniższych logów i o wszelkie wskazówki, które mogą doprowadzić do rozwiązania problemu i może pomogą innym użytkownikom warczących 2.5 TDI
Logi statyczne:
Grupy: 000 -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138415.htmlGrupy: 001 -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138411.htmlGrupy: 003 -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138416.htmlGrupy: 004 -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138413.htmlGrupy: 007 -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138409.htmlGrupy: 013 -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138410.htmlGrupy: 014 -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138412.htmlGrupy: 018 -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138414.htmlLogi dynamiczne:
Grupy: 001 -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138420.htmlGrupy: 003 -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138423.htmlGrupy: 004 -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138422.htmlGrupy: 008 -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138421.htmlGrupy: 010 -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138425.htmlGrupy: 011 -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138424.htmlGrupy: 011 (złapał muła, nie zawarczał) -
http://vaglog.rtnet.pl/zmoda_138426.htmlPozdrawiam serdecznie